Spring naar bijdragen

hoog toerental


Recommended Posts

beste mede jeepers,

ik heb een vraagje,als ik mijn jeep start als hij koud is wil het toerental voor

een aantal seconden naar de 2000 toeren gaan daarna zakt hij weer.

wat kan dit zijn? en kan het veel kwaad, omdat ie dan iets gaat tikken.

en als ik een scherpe bocht maak vanuit stilstand wil hij ook wel eens iets gaan kraken bij de vooras het lijkt wel dat hij dit alleen doet als de banden iets zacht staan (dit omdat ze langzaam leeglopen) kunnen dit de kruisjes zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toerental is de stationair steller. dat is een stappenmotor die traploos de lucht langs je gasklephuis laat gaan en daarmee het stationaire toerental bepaald. als de motor warm is heeft het een ander mengsel nodig dan wanneer je hem koud start. het starten dat ie op 2000 toeren draaid even is vrij normaal en doet ie van mij ook. stationair zou die op 650-700 toeren moeten komen ongeveer. doet ie dat niet kan er iets mis zijn met de stappenmotor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok dan ga ik de stappenmotor eens schoonmaken.

ik heb al gezocht op het forum maar kon geen plaatje vinden waar deze zich bevindt.

heeft er iemand een plaatje of een goede uitleg waar dat ding zit.

dat werkt voor mij makkelijker ik ben meer iemand van plaatje praatje daadje haha

bedankt alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...