Spring naar bijdragen

Wegligging nog niet optimaal na verhoging


Recommended Posts

Ik heb voor mijn verhoging en mijn teraflex stuurset er nu op zitten en moet achter nog doen. Na mijn eerste wegervaring merkte ik dat de wagen bij het overschakelen naar links trekt. Bij het gas los laten trekt hij ook naar links. Als ik 50 rij en de rem in trap blijft de wagen wel recht.

Ik moet wel erbij zeggen dat ik voor mijn swaybar met disconnects nog niet geplaatst heb. Ik moet daar nog een nieuwe plek voor vinden. Ik moest de oude swaybar mount weghalen omdat hij in de weg zat voor de teraflex stuurset.

Nu mijn vraag. Kan het nog niet aanwezig zijn van mijn swaybar de reden zijn dat de wagen bij het schakelen en gas los laten naar links trekt of kunnen er andere oorzaken zijn die daar voor zorgen?

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik swaybar los heb en disconnects ( Wrangler) en geef gas wil hij ook uitbreken.

Daar was ik al een beetje bang voor. Kan me eigenlijk ook niet echt voorstellen dat het aan iets anders ligt waardoor hij uitbreekt. Dus dan moet ik toch nog ergens een plek gaan vinden om de swaybar mount te plaatsen.

Thx voor je antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..wat moet je achter nog doen?

Misschien eerst eens helemaal afmaken voordat je gaat zoeken? Straks moet je weer van alles aanpassen... :blink:

De achterkant wordt ook verhoogd met een andere set bladveren. Dat is het enigste wat ik achter moet doen. Ik denk dat het sowiezo geen kwaad kan om de swaybar voor weer te plaatsen maar dan op een manier dat ik hem kwijt kan. Ik denk toch dat die swaybar een belangrijk nut heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam op het internet dit artikel tegen over alignment. En in 2 eigenschappen kan ik me wel vinden namelijk.

Wheel alignment and Wheel Balancing are two totally different things, but many people often get them confused. In a nutshell, wheel alignment consists of adjusting the angles of the wheels so that they are perpendicular to the ground and parallel to each other. The purpose of these adjustments is maximum tire life and a vehicle that tracks straight and true when driving along a straight and level road.

The symptoms of a car that is out of alignment are:

  • Uneven or rapid tire wear
  • Pulling or drifting away from a straight line
  • Wandering on a straight level road
  • Spokes of the steering wheel off to one side while driving on a straight and level road.

Dat pulling of drifting away heb ik ook. Bij gas geven trekt hij naar links en bij het overschakelen ook. Tevsn lijkt mijn stuurwiel recht te staan als ik stilsta en kloppen de afstanden tussen de banden ook maar als ik rij moet ik mijn stuurwiel draaien om recht te blijven rijden.

Bij wie kan je terecht voor een ailignment? Mijn bandenleverancier kan dat niet want die doet alleen vrachtwagens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere banden levenrancier zoeken, er zijn er wel die het doen bij jeepies.

als het met balanceren en uitlijnen niet lukt, kun je ook eens kijken/zoeken naar 'caster angle'. Waarschijnlijk zijn je controlarmen verstelbaar en is de ene kant net ff langer of korter dan zou moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoek het maar in de stang van je stuurhuis naar je vooras.

Denk dat deze te schuin staat.

Als je gas geeft tilt hij de auto iets uit de veren en als hij dan te schuin staat trekt hij je wielen mee ...

Google maar eens op Bump steer..

Pitman-Knuckle-Draglink.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoek het maar in de stang van je stuurhuis naar je vooras.

Denk dat deze te schuin staat.

Als je gas geeft tilt hij de auto iets uit de veren en als hij dan te schuin staat trekt hij je wielen mee ...

Google maar eens op Bump steer..

Pitman-Knuckle-Draglink.jpg

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de foto bijgevoegd zoals het nu staat. Rechter kan je het niet krijgen. Ik zat net wel de handleiding te lezen van Teraflex ( ik lees nooit handleidingen maar moet dat toch wat vaker gaan doen) Daar staat weer omschreven Track Bar & Drag link should be as parallel as possible.

Op de foto staat de Drag Link dus verre van parallel met de Track Bar. Ik ga dus de Drag Link nu aan de onderkant bevestigen waardoor de Drag Link bijna parallel loopt met de Track Bar. Doordat deze niet parallel lopen schrijft teraflex het volgende. Track Bar en Drag Link are not parallel so causing bumpsteer. Maar jouw verhaal heb ik ook gelezen toen ik aan het googlen was. Ik ga dus eerst doen wat Teraflex schrijft en ga dus de hoek tussen Drag Link en Track Bar verkleinen en ze dus zo parallel als mogelijk laten lopen.

Zie de volgende installation sheet en dan blad 3

http://www.teraflex.biz/installsheets/001813000,49000-HSK_install.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannochtend bezig geweest met het verplaatsen van mijn drag link en trackbar. Hierdoor moest ik de wagen ook weer opnieuw zo ver ik kon uitlijnen. Net even gereden en bij het schakelen en normaal gas geven blijft de jeep recht door rijden. Ook bij stevig remmen gaat de jeep rechtdoor. Alleen bij flink gas geven komt de neus omhoog en dan wil hij van zijn rechte pad afwijken. Ik denk dat dit ook minder zal worden als ik de swaybar met de disconnects opnieuw geplaatst heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...