Spring naar bijdragen

Nog steeds koken...


makrrr
 Share

Recommended Posts

Ondanks heb ik, omdat de koppakking stuk was deze ook vervangen,ander vaatje,visco werkt,thermostaat werkt,en toch loopt de temperatuur naar het rood.

Heeft iemand enig idee waar ik het nog kan zoeken?:whistle:

Het betreft een cherokee 4.0 low uit 89"

Alvast bedankt.

Hallo Jeeper. Om te beginnen: Hoe is de staat van de radiateur, binnen en buiten? Is de thermostaat wel goed ? Doet de waterpomp het zoals die het moet doen . Als het een gesloten koelsysteem is,kan de radiatordop/kap ook lekken.Het blijft zoeken, maar door alles te bekijken en te vernieuwen in de loop der tijd , kom je er wel. Advies : niet alles te gelijk doen.

Zelfs de tempmeter met sensor kan liegen. We horen wel:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste mensen,heb de thermostaat eruit gehaald,en de elektro-fan doorgeschakeld,de temp loopt nu op tot zo'n 110 graden,als ik gewoon rij is er niet veel aan de hand,maar staat hij een tijdje stil dan loopt hij naar het rood,vreemd is ook: zo is niets te merken,maar zodra ik de dop van het expansie vat open draai dan is het borrel de borrel.

En als hij loopt met de dop van het expansie eraf valt het mee maar als ik de motor dan uitzet dan loopt het vat met bakken over.Ben een beetje ten einde raad.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt als een verstopping. na een lekke koppakking kan dat ook maar zo.

Radiateur is verdacht, vooral ook omdat hij rijdend wel "koel" blijft.

Voel eens voorzichtig aan de uitgaande slang, das de onderste, van de radiateur, wanneer de motor op temperatuur is. Wanneer die koud is, en de bovenste loeiheet, zit vermoedelijk je radiateur inwendig dicht.

Ik geeft je een zéér grote kans dat dat het geval is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou,er zit een dunne slang op het thermostaathuis,en een dunne slang op de retour van de waterpomp,deze waren als eens gemaakt omdat er vroeger een verdamper tussen heeft gezeten van een gasinstallatie,en de lengte klopte dus niet meer,zo leek het alsof ze goed zaten.....maar dat was dus niet zo....ze waren verwisseld:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou,er zit een dunne slang op het thermostaathuis,en een dunne slang op de retour van de waterpomp,deze waren als eens gemaakt omdat er vroeger een verdamper tussen heeft gezeten van een gasinstallatie,en de lengte klopte dus niet meer,zo leek het alsof ze goed zaten.....maar dat was dus niet zo....ze waren verwisseld:(

laat eens een foto zien van welke slangen je bedoeld

dunne slang retour waterpomp ??

doe even niet volgen :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...