Thiejske Geplaatst May 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2008 Heeft er iemand toevallig ervaring met shackels zetten aan de 2 zijden van de bladvering? Dus ik bedoel bv rechtsvoor, aan de voorbumper, maar dan ook waar de bladveren eindigen aan het chassis om daar een shackel te zetten.. Hoe zou dit de baanligging beïnvloeden? Thx, Thiejs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst May 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2008 Hoe zou dit de baanligging beïnvloeden? Niet best omdat de chassiskant een vast punt moet zijn wat de plaats van de as bepaalt in de lengterichting van het chassis. Je kunt eenvoudigweg geen veerschommels aan beide kanten van een bladveer plaatsen!! Wél is het mogelijk 2 degelijke (3-hoekige) platen op het chassis te lassen waarin de veerstrop komt. (weet niet wat de gevolgen van een apk-keuring zijn) Gr,Yvan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thiejske Geplaatst May 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2008 Wél is het mogelijk 2 degelijke (3-hoekige) platen op het chassis te lassen waarin de veerstrop komt. (weet niet wat de gevolgen van een apk-keuring zijn)Gr,Yvan. Wat u dus bedoelt is gwn de originele bevestiging aan chassis kant verlengen? Nu daar gaan ze hier in belgie op de keuring ni mee kunne lache denk k! Maar kmoest gwn een zekerheid hebbe van iemand anders dan mn eige mening.. Thx, thiejske.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 Ik neem aan dat het doel is om hem wat te verhogen of meer veerweg te geven. Dan kan je toch ook gewoon de veerschommels langer maken. Ik heb de mijne in plaats van hart op hart 75mm nu 150 mm gemaakt Overigens zijn er ook langere schommels te koop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thiejske Geplaatst May 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 Jah heb ook verlengde van ASP suspension.. maar khad een foto van een cj die wat er erg bruut uitziet, maar vanvoor niet echt lange shackels heeft.. en bodylift ziet er ook ni overdreve uit.. bladvere zijn niet zó heel erg gewalsd maar toch staat hij serieus hoog.. dus dacht k da hij die achterste steun van de bladvere mss had verlengd of een shackel tss gezet.. daarmee wou k ff vrage of iemand hier ervaring mee had voor de betreffende foto moet ge me ff pm sture, dan mail k u die wel want dies get te groot voor hier op mvg thiejs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 waarschijnlijk dan een spoa, spring over axle, dan is de as onder de bladveren gezet dit verhoogt in één keer 6" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thiejske Geplaatst May 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 jah dat wat een xj origineel heeft.. maar dat heeft deze cj ook niet.. heb m op picasa gezet, moet ge es probere of ge die foto kunt zien. Tis de grijze cj, ni de witte, das mijne klik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 er zijn er hier die zo kunnen zeggen wat er onder zit, in ieder geval weinig orgineels. Als ik het zo in moet schatten kom ik toch al snel op een 5 OF 6" verenlift + 1 of 1.5" bodylift en de vooras lijkt me ook niet standaart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Charon Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 Ik zie een shackle reversal op de vooras met bladveren die een verhoging geven. En waarschijnlijk verlengde veerschommels, net niet te zien achter de vooras. Achter is voor mij gokken.... Charon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2008 Het zij ook geen CJ assen meer, maar van Wagoneer of zoiets. Bladveren staan buiten het chassis. Tis een CJ8 btw:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst May 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2008 Vraag me zelfs af of de vooras wel aangedreven wordt... Zie de tussenas niet, mocht hij er wel zitten lijkt me de hoek van de as me ook niet echt geweldig... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.