Eelco Geplaatst November 10, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 10, 2004 Ja volgens mij zit iedereen in spanning af te wachten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 13, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2004 Ik denk dat we zulke foto's kunnen verwachten. klik hier!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2004 Ik heb, onder voorwaarde van "strikte geheimhouding", een aantal plannen ( blauwdrukken?? ) mogen inzien..... Één ding kan ik wel zeggen: Het gaat een fantastische Jeepamorfose worden..... Als het ook maar half zo mooi wordt als de plannen, gaat Ogdak volgend jaar absoluut nat bij de "Concours 'd Elegance".... Succes Mav!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pooh Geplaatst December 2, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2004 He Mav hoe staat het er voor met je metamorfose??? Ga je Scalyn/Ballenstedt wel redden. Nog geen foto´s gezien en/of verhaal over de vooruitgang gelezen We horen het wel i.i.g veel succes met sleutelen Pooh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst December 15, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2004 --Update-- Nou 't is zover, gisteravond na 2 maanden stil gestaan te hebben de Jeep voor het laatst gestart in huidige verschijning. Na een ritje van 44km aangekomen bij Ogdak. Eerst de hardtop eraf gepakt en daarna de Jeep naar binnen gemanouvreerd. Vanwege het tijdstip gisteravond weinig meer gedaan dus vanavond begint het echte "sloopwerk" Keep you posted Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pooh Geplaatst December 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2004 succes en sleutel ze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2004 Ik hoor net dat ik met spoed een motorkraan moet gaan bezorgen.... Succes mannen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst December 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2004 SucceS en Have Fun Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2004 Er wordt echt gewerkt: Voorruitframe Dashboard Werkoverleg En verder maar weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst December 15, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2004 Hehe bedankt Rob voor de toelichting mbv foto's Ja vandaag de echte start gemaakt een kleine opsomming van de werkzaamheden/progressie: Dashboard + klokken verwijderd Stuurkolom ontmanteld Pedalen + toebehoren verwijderd Voorbumper eraf gehaald Gordels verwijderd Op dit moment hangt er alleen nog een kabelboom en het kachelhuis voor in de Jeep. Daarnaast nog 1 stoel en het achterste gedeelte van de rollbar. Wat wel grappig was, ik zou de bevestiging van de gordel aan de bestuurderskant van de bodemplaat los schroeven maar de torx bout was redelijk dolgedraaid, dus had de flex al in de hand om hem onder de bodem af te slijpen. Ik dacht, goh laat ik het nog 1 keer proberen met de ratel. Dus ik zet de torx erop druk flink en wil gaan draaien -KRAK- hele bevestiging lazert dwars door de bodem heen met een gat van 10 bij 7 cm Scheelde weer wat flex werk Nou morgen weer verder met het verwijderen van de bedrading en het aftappen van de vloeistoffen....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2004 Hele kleine toelichting: jawel de flex moest er al aan te pas komen, maar ziet er voor de rest hoopgevend uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2004 Kijk, er wordt gewerkt. En fruit bij het werk is ook erg gezond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2004 De bodemplaat bij de rolautomaat bestuurderskant is echt een zwakke plek.. Jullie hebben wel lef suk6 en ik vind dat torx verboden moet worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2004 Originally posted by dezperado@Dec 16 2004, 12:26 De bodemplaat bij de rolautomaat bestuurderskant is echt een zwakke plek.. Jullie hebben wel lef suk6 en ik vind dat torx verboden moet worden. <div align="right">← Ik wil ook een 'rolautomaat'! btw, een torx kan meer kracht hebben dan een gewone kruiskop. Maar duur zijn ze wel, waarschijnlijk bedoel je dat. Waar blijven die pics? (geen webcam-wat-is-dat-toch-pics) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2004 Zo te horen gaat het wel goed komen, ik heb helaas ook al een aantal keren de haakse sleutel moeten gebruiken, Ik heb nu zelf de hele kuip los en hoop van het weekend het laatste deel van de carosserie eraf te krijgen, verder is alles er al uit, alleen zit er nog een stuk van de kachel luchtinlaat, kan het zijn dat ie vast zit met lijm? ik kan namelijk nergens bouten of schroeven vinden Ik zal van het weekend meer foto's posten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 17, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2004 'T was weer een lekker avondje, en ja idd bier ruikt lekkerder dan benzine. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 17, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2004 Bier ruikt een dag later vreselijk. Kom maar eens smorgens vroeg in een Cafe yuckie wat een lucht. En ik bedoel met Torx moeten ze afschaffen dat ik er een heel stel kapot heb omdat ze niet los kwamen dus dat werd boren en tappen of slijpen oh en ps gordelrolautomaar kost usd 39,95 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst December 17, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2004 --Update-- Zo weer een dagje verder, na het werk gisteren direct doorgereden naar de Jeep met het idee het niet al te laat te maken.. 87wrangler zou langskomen om de motorkraan te brengen en om wat mee te sleutelen. Toen ik aankwam was hij al aanwezig en na een vlugge hap boerenkool/worst gingen we aan de gang. Eerst maar eens de rest van de kabelboom uit de cockpit verwijderd om daarna onder de kap wat ruimte te maken om diverse vloeistoffen af te tappen. Ondertussen ook gelijk de rollbar gedemonteerd wat niet zonder slag of stoot ging. 6 van de 8 torxen gingen er redelijk makkelijk uit maar 2 hadden geen zin om los te laten..... Gelukkig was Droopy inmiddels ook gearriveerd en hij in combinatie met een boormachine en wat snijolie deed wonderen.... Nadat we op het kachelhuis na de binnenkant van de body leeghadden zijn we onder de kap verder gegaan. Eerst de koelvloeistof afgetapt via het kraantje linksonder de radiator. Om een emmer onder het kraantje te krijgen moest de stuurinrichting wijken. En hoe "makkelijk" de stuurstangen en spoorstang deze zomer losgingen bij het vervangen van een aantal fusees, hoe vast ze dit keer zaten. Maar met verkrachte eenden van 87wranger en mij kozen ze uiteindelijk toch eieren voor hun geld Toen ik rond een uur of 11 zoiets had van "'t is mooi geweest voor vandaag" had 87wrangler ondertussen de grill losgedraaid. Tsja dan kun je eigeljk ook niet stoppen dus die ook verwijderd evenals het linkervoorspatbord. Tot op dit moment valt me de roestschade aan de Jeep nog mee, ja die stukken bodem bij de gordel bevestiging en daar rondom zijn rot maar dat was bekend. Het chassis ziet er aan de voorzijde nog goed uit. Van het weekend maar eens kijken wat we verder tegenkomen (ps: dat "niet te laat maken" ging niet lukken zoals je begrijpt..... uiteindelijk 2:15 dat we (87wrangler en ik) vertrokken - btw mijn dank is groot 87wrangler en Droopy) En hierbij de eerste foto's [15-12-2004] [16-12-2004] Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eelco Geplaatst December 17, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2004 Wouw het gaat snel! wat een werk zeg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst December 17, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2004 Goed gewerkt jongens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Slegers Geplaatst December 17, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2004 Very onteresting indead. Blijf dit draadje voorlopig maar eens volgen. Ben van plan mijn Cherokee in het voorjaar zelf spuitklaar te maken om haar maar eens helemaal opnieuw te laten spuiten. Ga er dan ook meteen een uitgebreidere installatie inbouwen (geluid) dan nu het geval is incl. navigatie en dvd speler met schermpjes. C U Frank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 19, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2004 Mav en Ogdak, jullie moeten de groeten van Dez hebben! (KLIK) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 19, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2004 Originally posted by 87wrangler@Dec 19 2004, 18:51 Mav en Ogdak, jullie moeten de groeten van Dez hebben! (KLIK) <div align="right">← Tis inderdaad wel lastig ja, 2 van die bauwe YJ's. Maar THNX anyway Dez. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 19, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2004 smile**** sloop ze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst December 19, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2004 --Update-- Goed, gisteren verder gegaan met het demonteren van al het "kleine" spul van de body. Daarna bezig gegaan met het losmaken van de bodymounts...... van de 10 kwamen er welgeteld 3 vrijwillig los na wat aandringen met een luchtsleutel. De overige 7 moesten tot verwijdering gedwongen worden met behulp van een boormachine, slijptol en hamer en beitel. Daarnaast gisteren het remsysteem afgetapt en de leidingen doorgeblazen, de achterlichtunits verwijderd en de overige vacuumslangen, kabelboom en overige draden van en uit de body verwijderd. Vandaag de laatste restjes draad eruit gepulkt en de compressor van de lockers achter uit het spatbord gewurmd. Rob was inmiddels naar huis ivm visite dus tsja daar sta je dan met z'n tweeen en een body die eraf moet. Eerste maar wat blokken hout tussen de body en chassis gezet om te kijken of daadwerkelijk alles los was. Op de asontluchtingsslang van de achteras was dat inderdaad het geval. Toen een hijsconstructie gemaakt aan het dakspant en de body een stuk de lucht in getild. Daarna het chassis eronder vandaan gereden (rolt niet lekker zonder spoorstang ) en de body langzaam achterover laten zakken en rechtop achter het chassis gezet. Vanmiddag nog even de schokbrekers en de aandrijfassen verwijderd en daarna eigelijk weinig kunnen doen. De uitlaat, tussenbak en bak liggen op de skidplate en die zal eerst moeten wijken voordat dat spul eruit kan. Daarmee zal de motor vrij komen te hangen en z'n steun verliezen dus daar trekken we binnenkort een keertje een hele dag voor uit zodat gelijk de motor eruit kan. Goed genoeg voor nu........ binnenkort meer De foto's zijn HIER te vinden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts