GuruLuke Geplaatst June 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2008 Hallo, Ik heb een Grand Cherokee, van bouwjaar 1996. Nou heb deze Jeep het volgende probleem. Met stads gebruik, geen problemen, schakelt prima op en af. Als ik wat sneller rijd, boven de 100, dan schakelt de automaat niet door, als je gas blijft geven, Als je het gas los laat, dan schakelt ie wel door, maar dan direct 2 versnellingen, als je dan iets teveel gas bij geeft, met versnellen, schakelt ie 2 versnellingen terug en zit je bijna in de toerenbegrenser. Kent iemand dit probleem? De olie is mooi rood van kleur. en het peil is ook ok. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst June 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2008 Hallo,Ik heb een Grand Cherokee, van bouwjaar 1996. Nou heb deze Jeep het volgende probleem. Met stads gebruik, geen problemen, schakelt prima op en af. Als ik wat sneller rijd, boven de 100, dan schakelt de automaat niet door, als je gas blijft geven, Als je het gas los laat, dan schakelt ie wel door, maar dan direct 2 versnellingen, als je dan iets teveel gas bij geeft, met versnellen, schakelt ie 2 versnellingen terug en zit je bijna in de toerenbegrenser. Kent iemand dit probleem? De olie is mooi rood van kleur. en het peil is ook ok. Hallo. Ik ga ervanuit , dat er de goede soort Dexron inzit. Veel schakelproblemen kan je krijgen met een slechte TPS (trottle Position Sensor). Misschien moet je het in die richting zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GuruLuke Geplaatst June 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2008 Waar zit die Trotle position sensor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst June 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2008 Waar zit die Trotle position sensor? Hallo. Bij mijn '92 zit hij vlak naast de IAP (Idle Air Motor of stappenmotor). Samen zitten ze op de IAP ( Idle Air Passage) Snap je het nog? De plaats waar de lucht in de motor komt. (Throttle body). De kontakten schoonmaken en de aarding doormeten is belangrijk. Het doormeten van een TPS is lastig en heeft naar gelang het bouwjaar soms verschillende waarden. Ik zou beginnen met alles schoontemaken,haal de stekker los en kijk hoe het erbij staat. P.S. Bij de dealer of bij B&S kunnen ze dit gemakkelijk uitlezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GuruLuke Geplaatst June 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2008 Hey Wim, bedankt voor je reactie, ik ga er eens even mee aan de slag, kan geen kwaad, om dat eens schoon te maken, baad het niet, dan schaadt het niet! Ik laat nog wel even horen, of het probleem ermee is opgelost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst October 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2008 Hey Wim, bedankt voor je reactie, ik ga er eens even mee aan de slag, kan geen kwaad, om dat eens schoon te maken, baad het niet, dan schaadt het niet!Ik laat nog wel even horen, of het probleem ermee is opgelost. En, zijn de problemen opgelost door het reinigen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GuruLuke Geplaatst December 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2008 Nee, ik heb de problemen nog steeds, alleen is het wel iets beter geworden. Maar ik heb nog steeds, dat als hij automatisch terug schakelt, b.v. in de bergen, dan schakelt ie gewoon 2 keer terug, erg iritant... zit je in de toerenbegrenser... Nog iemand een ander idee, voor dit probleem? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.