Spring naar bijdragen

Rood pijltje


Recommended Posts

Meestal is de upshift indicator oranje van kleur.

Het lampje brand op het moment dat je kunt overschakelen naar een hogere versnelling. Doe je dat, dan rijdt je zuiniger ( Lees: Minder duur :thumbsup: )

het oplichten van de indicator is overigens niet alleen toeren afhankelijk, de stand van het gaspedaal en de belasting van de motor (gemeten met de map sensor) spelen mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, het is een of ander lampje dat aangeeft dat je moet schakelen en zo zuinig kan rijden. Ik vind het maar een iritant lampje, want als je zijn raad opvolgt dan draait je motor sterk onder zijn gunstige toerental en trilt de hele boel omdat je veel te laag in toeren zit.Je hebt hier vooral last van als je er grotere banden als standaard onder zit.

Als je een beetje gas bij geeft, loopt hij een stuk lekkerder.

Dus gewoon lekker negeren!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een handgeschakelde 4.0 YJ uit 1991 en heb dat lampje ook ( oranje ).

Het is dus niet 2.5 only :yes:

Meestal zie ik hem niet omdat mijn stuur in de weg zit.

Als ik het lampje zie, dan is het situatieafhankelijk of ik er op reageer of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lampje is op de 2.5, voor zover ik weet, standaard. Op de 4.0i niet, hoewel hij wel bedraad is. Meestal is het een kwestie van lampje erin en klaar.

Overigens zijn ook ook 4.0i YJ's, zonder "check engine" lampje. Meestal zijn dat de vroege 4.0i's, met witte wijzers in de meters. Ook daarbij is de boel gewoon bedraad, en is plaatsen van een lampje voldoende om het werkend te krijgen. ( nietwaar, Ab? :yes:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...