Stefke Geplaatst June 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2008 Hallo , gisteren start ik mijn wagen ,en na enkele ogenblikken schakelt deze over op gas, zoals gewoonlijk. Een 300 meter verder slaagt de motor af en nadien is hij niet meer weg te krijgen.Starter draaid maar motor slaagt niet aan .Na het uitlezen van de foutcodes krijg ik enkel 55 ?? Wie heeft enig idee waar ik de zoekaktie het beste kan starten en wat ik zoal kan uitsluiten ? bedankt op voorhand:unsure: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst June 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2008 heb juist alle zekeringen gechekt en deze blijken in orde te zijn. Dan heb ik ook gecontroleerd of de bougies vonken en ook dat blijkt te werken.Na enkele malen proberen starten krijg ik een backfire van jewelste.Dus enkele sugesties zouden meer dan welkom zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcojeep Geplaatst June 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2008 op benzine dus ook niet. Interessant misschien om te checken of er wel benzine komt? op fuel rail zit een nippel die je in kan drukken. als er brandstofdruk is spuit het daar wel uit en zit je probleem niet in je brandstof pomp... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst June 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2008 na enkele malen starten zijn de bougies nat, shut downrelay en benzinepomp relay heb ik doorgemeten, en deze zijn ok. Truk met druknippel ga ik zeker morgen testen om zeker te zijn. Nu heb ik mijn crank possitioning sensor eruit om deze na te meten.Nu ben ik helemaal niet technisch onderlegt en heb ik een vraagje hierrond : als ik deze doormeet staat hij open en krijg ik geen weerstand, draai ik nu mijn polen of pinnetjes van mijn meter om, op de relay ,dan heb ik wel weerstand ?? is dit normaal of is hij stuk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst June 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2008 na enkele malen starten zijn de bougies nat, shut downrelay en benzinepomp relay heb ik doorgemeten, en deze zijn ok. Truk met druknippel ga ik zeker morgen testen om zeker te zijn.Nu heb ik mijn crank possitioning sensor eruit om deze na te meten.Nu ben ik helemaal niet technisch onderlegt en heb ik een vraagje hierrond : als ik deze doormeet staat hij open en krijg ik geen weerstand, draai ik nu mijn polen of pinnetjes van mijn meter om, op de relay ,dan heb ik wel weerstand ?? is dit normaal of is hij stuk Hallo Jeeper. Het doormeten van een CPS is niet eenvoudig. Er zijn diverse soorten in omloop. Meestal alleen te herkennen aan de stekker. Oude types hebben een ovale en nieuwe een ronde stekker. Het omdraaien van de Multimeterdraden is ook van belang. 4.48 Mega Ohms bij de nieuwe en 2.20 Mega Ohms bij de oude. Zwarte aan de B. Nieuwe: open Rode aan de C oude:open Rode aan de C Nieuwe: open oude ook open rode aan de B Nieuwe; 4.48 M Ohms Oude 2.50 M Ohms. Ik zelf snap het niet meer:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst June 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2008 Dus als ik het dan zo begrijp (na enkele uurtjes ontleden van boven staande uitleg:wacko:)is mijn CPS niet stuk. zwart op b en rood op c relays is open zwart op c en rood op b weerstand (weet de juist gemete waarden niet meer) bij mij is het trouwens de oude ovale stekker. @ marcojeep : Heb truuk met nippel gedaan op fuelrail en de benzine spoot eruit, dus ok. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.