Spring naar bijdragen

keerring vervangen ->tussenbak eraf??


Recommended Posts

Hallo...

Mijn ZJ ('95) begon plotseling veel ATF olie te lekken, bij een nadere inspectie lijkt het bij de keerring van de achterste aandrijf/cardan as vandaan te komen.

Moet ik nu om de keering te vervangen de hele tussenbak demonteren, of kan ik de achterste aandrijfas uit de tussenbak schuiven en dan de nieuwe keerring monteren ??

Natuurlijk hoop ik op die laatste mogelijkheid;)

MVG. Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo...

Mijn ZJ ('95) begon plotseling veel ATF olie te lekken, bij een nadere inspectie lijkt het bij de keerring van de achterste aandrijf/cardan as vandaan te komen.

Moet ik nu om de keering te vervangen de hele tussenbak demonteren, of kan ik de achterste aandrijfas uit de tussenbak schuiven en dan de nieuwe keerring monteren ??

Natuurlijk hoop ik op die laatste mogelijkheid;)

MVG. Marc

ATF uit de tussenbak??? Nee toch.......;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marco,

Dank je voor jouw antwoord... ik dacht namelijk ooit eens ergens gelezen te hebben dat dat een enorme klus zou zijn... ik had stiekum zelf ook al gekeken en zag dat de as met een yoke(is dit t goede woord?) in de tussenbak verdween.

Ik heb de Haynes manual afgelopen week besteld, ik verwacht hem komende week.

En dan zal ik het een en ander eens proberen te demonteren :-)

MVG. Marc

als ik in haynes kijk zit de keerring bij elk type vanaf buiten gemonteerd, iig hoeft je bak niet helemaal uit elkaar. Dus als je de aandrijfas ertussenuit haalt moet het wel haalbaar zijn lijkt me.
bewerkt door Marc7300
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...