Spring naar bijdragen

Spoorverbreders op yj monteren.


 Share

Recommended Posts

Goededag,

Ik zit eraan te denken om een paar spoorverbreders op mijn wrangler te monteren dit omdat mijn banden nogal aanlopen tegen het chassis en mijn bladveren nu heb ik mijn stuurbouten al gesteld maar nu hou ik bijna geen draaicirkel meer over. En ik heb brede bush wackers erop zitten dan zijn die wat beter gevuld ik heb mud terrains eronder zitten in de maat 32x11,5x15.

Maar nu was mijn vraag of er nadelen aan de spoorverbreders kleven. Voor assen en diffs en dergelijke snap dat het remmen schoonmaken wat lastiger word. Heb de zoekfunctie al gebruikt maar kwam er niet veel verder mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeeper. Ik rij al bijna 5 jaar met spacers en heb er geen spijt van. Wel heb ik stalen met een jeeprand.(voor centreren)

In feiten komen er wel wat meer momentkrachten op de assen en de wielbouten. Echter niet zo veel meer als bredere banden en/of velgen met een kleinere backspace.

Soms monteert men langere wielbouten welke samen het wiel en de spacers vastzitten. Dan behoef je niet eerst je spacers los te maken en dan pas je wielen. succes:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hallo Jeeper. In feite is een spacer een ring met 5 gaten en 5 nieuwe daadeinden. Spacers zijn er in diverse diktes.Meestal 30 mm gebruikelijk.

In de gaten gaan de nieuwe wielmoeren op de oude bestaande draadeinden.Na montage vallen deze helemaal vlak in de spacer. Op de nieuwe draadeinden, welke op de spacer zitten kan je het wiel nu monteren met de standaard wielmoeren.

Na montage komen de wielen 30 mm naar buiten.

Dit is ook te bewerkstelligen door bredere banden en /of andere velgen.

Dan bespaar je de uitgaven van de spacers.

Als spacers wil gebruiken van slechts 10 mm dik, kan je de bestaande wieldraadeinden verlengen.In dit geval dus 10 mm.Bij 30 mm heb ikzelf twijfels over de stabiliteit.De wieldraadeinden zullen dan 30 mm langer moeten worden. Er zijn ook naven,die de wielen monteren met wielbouten, dus niet met wielmoeren. Dan moet je langere wielbouten toepassen.Ben ik bij Jeep nog niet tegengekomen. Hoe zit dat met de CJ5? :lol:

p.s. Wiebelen kan door stabiliteits stangen komen, speling op rubbers.Ook van veren en dempers. Onbalans van wielen.etc.

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...