Spring naar bijdragen

RDW-keuren??!!!


GGuido
 Share

Recommended Posts

Omdat ik van plan ben mijn complete 2.5 om te bouwen naar een 4.2 kom ik natuurlijk niet onder een keuring uit.

De vraag uitgezet bij de RDW en dit was hun antwoord:

Geachte heer Brinker,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Als er een motor met een andere motorcode in een personenauto of bedrijfsauto wordt geplaatst, dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel als de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd. U moet het voertuig bij een keuringsstation van de RDW aanbieden voor een keuring. Na goedkeuring worden het kentekenbewijs en het kentekenregister aangepast.

Kentekenkeuring:

Tijdens de keuring wordt nagegaan of het voertuig in gewijzigde uitvoering aan de eisen voor wijziging van de constructie voldoet. Dit is het geval als deze volledig overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring. Eventueel moet u het n en ander aantonen door het overleggen van een conformiteitsverklaring of een verklaring van het vermogen van de motor. Deze verklaringen moeten zijn afgegeven door de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland. Als het voertuig volledig overeenkomt met een typegoedkeuring, dan past de RDW het kentekenbewijs aan.

Beproeving op het TCL:

Als het voertuig niet met een bestaande typegoedkeuring overeenkomt, moet het voertuig een geluidsmeting ondergaan op het TCL (Test Centrum Lelystad).

Als blijkt dat het motorvermogen met meer dan 40% is toegenomen, dan moet het voertuig een weggedragproef ondergaan op het TCL (Test Centrum Lelystad).

De RDW verstrekt een kentekenbewijs als de benodigde beproeving met goed gevolg zijn afgelegd.

Nu vraag ik mij af:

mijn YJ is van 92, wie weet of er een type goedkeuring van dat jaar bestaat met de 4.2?

want ,zoals ik het lees, hoef ik dan al die verklaringen niet te overleggen, wat denken jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kameel, de type goedkeuring 4.2 in de wrangler YJ is duidelijk.

Alleen in de mail staat zwart op wit dat mijn auto na aanpassing, dus volledig overeen dient te komen met een bestaande type goedkeuring.

Dan lijkt mij dat het bouwjaar daar toch ook bij hoort?

Ik ga morgenochtend maar weer eens contact opnemen met de RDW!

(tenzij iemand uitsluitsel kan geven hier op het forum.....hint:whistle:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen in de mail staat zwart op wit dat mijn auto na aanpassing, dus volledig overeen dient te komen met een bestaande type goedkeuring.

Dan lijkt mij dat het bouwjaar daar toch ook bij hoort?

Volgens mij moet hij technisch volledig overeenkomen met een bestaande typegoedkeuring. Deze regel lijkt me juist gemaakt voor gevallen zoals de jouwe.. van een bestaand model en typegoedkeuring naar een ander.

Maar idd, gewoon ff bellen. Volgens mij zitten onze keurmeesters aan de bar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...