Spring naar bijdragen

automaat probleem


Recommended Posts

Mijn Jeep cj7 v8 met th400 lekt en niet zo'n beetje ook!

Volgens mij perst de automaat het er boven bij de oliepeilstok uit.

Kan een automaat daar druk opbouwen?

En wat kan ik er aan doen?

via via heb ik vernomen dat de ontluchting aan de bovenkant verstopt kan zitten , heeft iemand daar ervaring mee?

Walter

bewerkt door Reservoir Dogs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walter,

de automaat is een hydraulische unit.

Heeft olie onder druk staan om te kunnen functioneren.

als de olie er langs een verkeerde weg uitkomt, betekent dit dat de normale weg ofwel verstopt zit, ofwel niet meer bestaat.

Ik verdenk in eerste instantie ergens een klep of kleppen.

Er zit ook wel een overdrukklep in het systeem.

Misschien kun je even de pan van de automaat halen, en de zaak eens doorspoelen ? Kan goed zijn dat het een verstopt kanaal is ...

Is het lang geleden dat die bak ververst is ?

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze automaat is er ondergekomen toen mijn andere was overleden.

De automaat werkt perfect maar verliest alleen zo veel olie, dat ik er niet meer mee rijden kan.

Vul ik weer olie bij, kan ik weer rijden.

De olie komt op het manifold terecht en druipt dan naar beneden.(dus de oliepijlstok)

olie filter is er bij montage nieuw opgekomen, alleen heb ik mijn koppelomvormer niet vervangen.

Toen ik de automaat gemonteerd heb heb ik wel mijn eigen vacuummodulator die het schakelmoment regelt overgezet samen met de stang die daar door aangestuurd word.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen, wil gewoon kunnen rijden in de CJ7, zonder elke keer olie bij te vullen

Ik ben denk ik één van de weinigen die de benzine prijs helemaal niet zo hoog vind , ik betaal me scheel aan de ATF olie!

Walter

bewerkt door Reservoir Dogs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De olie komt op het manifold terecht en druipt dan naar beneden

Ben je zeker dat er niet te veel olie in is ?

Zoals ik hierboven reeds zei, moet er toch ergens een overdruk ontstaan die dit veroorzaakt.

Ik zou toch de pan er eens afhalen en de zaak laten leeglopen en dan filters vernieuwen en er opnieuw verse ATF III indoen. Als je de juiste hoeveelheid dan hebt, ben je hier toch al zeker van.

Trouwens, hoeveel moet je er elke keer wel bijkappen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik er al uit ben..

Boven op de automaat zit een slangetje van ongeveer 5cm en die kan wel eens verstopt zitten, daardoor kan de druk in de bak niet weg.

Hier door gaat de bak oliedruk opbouwen en zoekt de olie een andere uitweg.

Nu ik mijn oliepijlstok er uit laat, kan de druk er daar makelijk uit en de bak lekt nu bijna niet meer. (beetje na druppen)

Volgende week maar even dat slangetje vervangen voor een dikkere met ontluchting aan het schutboord maken.

Kan er ook geen water inlopen..

Ben ook de olievulbuis even gaan bekijken en die was ook een beetje platter dan orgineel, gaan we ook even vervangen en weer netjes olie dicht maken.

Als nog iemand een aanvulling heeft graag!

Walter

bewerkt door Reservoir Dogs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...