corfu Geplaatst July 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2008 wie weet waar dit voor dient? ik reed in frankrijk met de sleurhut en opeens op zo'n lange steile helling zonder vluchtstrook en veel kruipend vrachtverkeer omhoog met daarnaast racende fransen op de overige banen valt de motor uit. zonder enige voortekenen, stotteren oid. opnieuw starten liet even op zich wachten maar toen hij na een minuutje weer aansloeg was er niets aan de hand tot een half uurtje later hetzelfde zich nogmaals voordeed. motorkap open en toen zag ik gelijk dat dit vacuum slangetje was door gesmolten. dus weer vast gezet en verder naar nederland zonder problemen. wie weet waar dit slangtje voor is en kan dit hetgeen veroorzaken? en waarom smelt dit door want nu ik thuis ben is ie weer door gesmolten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2008 (bewerkt) Hallo Jeeper. Dit vacuumslangetje zorgt dat het drukventiel op fuelrail de druk op 31 psi houdt als de motor stationair draait. Wanneer de toeren van de motor omhoog gaan met gas geven, dan gaat de vacuumwerking naar beneden. De druk is dan 39 psi. Dus de injectoren krijgen meer benzine. Het heet worden van zo'n rubber slangetje is vreemd. Ik heb daar niet direct een verklaring voor. Ik zal zoeken. July 21, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst July 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2008 dus als ik het begrijp kan dit het weldegelijk veroorzaken: te weinig druk als ie los is dus te weinig benzine dus slaat ie af:blush: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2008 (bewerkt) dus als ik het begrijp kan dit het weldegelijk veroorzaken: te weinig druk als ie los is dus te weinig benzine dus slaat ie af:blush: Hallo. Als je bij stationair draaien het slangetje erafhaalt, gaat de motor sneller draaien, juist door hogere benzine druk in de rails. De vacuum geregelde klep zit aan de benzineretourleiding. Zonder vacuum 39 psi ,met vacuum 31 psi. in de rails. July 21, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2008 Hallo. Nog een vraag: Op welke plaats smelt het vacuumslangetje precies? Als het op het inlaatspruitstuk is , kan de inlaatklep misschien lekken, waardoor het zeer heet plaatselijk kan worden. Ook een lekke inlaat/uitlaatpakking kan een extra hittestraling geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst July 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2008 (bewerkt) tnx voor het mee denken; hij smelt in het rondje nr 2 (rechts op de pic, inlaat) en het gekke is dat hij dus IN het rubberen dopje afsmelt. dus dat zou inhouden dat er (te ) hete lucht door het slangetje gaat. al gaat deze vlieger alleen op als de luchtstroom van de inlaat naar de fuelrail gaat. July 22, 2008 bewerkt door corfu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2008 Hallo. Ik denk eerder dat het aluminium inlaat spruitstuk door een van de eerdere genoemde redenen te heet wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst July 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2008 Hallo. Ik denk eerder dat het aluminium inlaat spruitstuk door een van de eerdere genoemde redenen te heet wordt. wim, wat bedoel je met inlaat klep, welke is dat want het blok heeft slechts 20k gelopen (heb het zelf voor 100% laten reviceren waarbij alles! is gedaan) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2008 Hallo. Het zou een goed idee zijn om met een electronische temperatuurzoeker te kijken waar de hotspot zit. Garages hebben zo'n ding wel. Misschien zit er een lekje in de spruitstukpakking en/of de bouten zitten niet goed vast,zodat er een lekspleet ontstaat en het alu.inlaatspruitstuk te heet wordt. Het is echt niet normaal dat een rubbervacuum slangetje smelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst July 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2008 denk dat ik er uit ben; bouten van beide spruitstukken zaten niet goed vast:rolleyes: en de boutjes van de deksel zaten nagenoeg volledig los blijf wel raar vinden dat het alleen dit slangetje was terwijl er op hetzelfde aansluitpunt (cirkeltje 2)nog zo'n slang vast zit (notabene veel dichter op het spruitstuk) waar helemaal niets mee gebeurd<_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2008 gelukkig maar weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst July 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2008 tnx:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.