Spring naar bijdragen

Probleem jeep verhoging 2/ 2,5 inch


Recommended Posts

Goedenavond jeepers,

ik heb een probleempje gevonden tijdens het verhogen van de jeep. ik ben nu bezig met het linker achter wiel en na het monteren van het bladveer en de schokbreker zie ik dat de schokbreker tegen de achterwiel as/ houder aankomt zie foto's.

het is een ophoog set van procomp

hpim0940ag7.jpg

ik zal morgen even aparte topic openen over de vorderingen van de jeep want er is al een hoop gebeurd en er moet nog een hoop gebeuren leuk om up to date te houden vind ik zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die achterste stang kun je weg laten. merk je bijna niet in het rijgedrag.

Kan de schokbreker op zijn kop gemonteers worden of mag dat niet van de fabrikant, zitten de keggen die de as laten kantelen wel goed? niet vaak gehoord namelijk dat de schokbrekers de as raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die achterste stang kun je weg laten. merk je bijna niet in het rijgedrag.

quote]

Sluit me aan bij Pullie.

Sterker nog wanneer je ook van plan bent om terrein te gaan rijden krijg je wat meer flex dus wat langer grip omdat de as minder geremt wordt in de beweging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die achterste stang kun je weg laten. merk je bijna niet in het rijgedrag.

quote]

Sluit me aan bij Pullie.

Sterker nog wanneer je ook van plan bent om terrein te gaan rijden krijg je wat meer flex dus wat langer grip omdat de as minder geremt wordt in de beweging.

FF een vraagje tussen door kan dit voor ook ?? en wat is het weg gedrag dan. Heb de swap-bars er al van tussen.

groete ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yup geen probleem, een heleboel lift kits komen ook niet met rear trackbar verlenging maar zeggen gewoon dat je hem niet terug moet plaatsen. ik heb het weggedrag nooit voelen veranderen. voor kan je hem weghalen maar dat beinvloed het rijgedrag wel.

sommigen houden hem liever en sommige rijden al tijden zonder.

bewerkt door Pullie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die shocks; inderdaad op zn kop monteren. Was bij Rubicon Express zelfs aangegeven.

Achterste trackbar; rij al jaren zonder, geen enkel probleem. Zoals Pullie al schreef, staat meestal ook in de montagehandleiding (3xww) om niet terug te monteren.

Voorste trackbar; heb die los gehad (want JKS adjustable trackbar), werd er niet vrolijk van.

CJ's hebben dat ding overigens in het geheel niet........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die shocks; inderdaad op zn kop monteren. Was bij Rubicon Express zelfs aangegeven.

Kan de schokbreker op zijn kop gemonteers worden of mag dat niet van de fabrikant......

Ik zou eerst even informeren of dat met die Procomps ook mag.

Edit:

Keb ff gegoogled en vond alleen dat Mono Tube shocks (oa. RE die Kollee heeft;) ) ook omgekeerd geplaats mogen worden.

Twin tube dus niet.

Ik weet niet welke serie Pro comps jij hebt maar de es3000 en es9000 zijn beide Twin tubes.

Dus waarschijnlijk mag je je schokmounts verplaatsen of eerst ff kijken naar wat Pullie al zei; Zitten de degree shims(keggen) er ook onder.

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou eerst even informeren of dat met die Procomps ook mag.

Edit:

Keb ff gegoogled en vond alleen dat Mono Tube shocks (oa. RE die Kollee heeft;) ) ook omgekeerd geplaats mogen worden.

Twin tube dus niet.

Ik weet niet welke serie Pro comps jij hebt maar de es3000 en es9000 zijn beide Twin tubes.

Dus waarschijnlijk mag je je schokmounts verplaatsen of eerst ff kijken naar wat Pullie al zei; Zitten de degree shims(keggen) er ook onder.

;):thumbsup::whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank u Heren,

type van de schokbrekers zijn es 9000 maar er is iets anders toegepast zodat ze er recht op in kunnen want ben er niet echt kapot van om ze op te kop te zetten. ik zal een foto plaatsen.

die stang laat ik er dan tussen uit.

ik zal eind van de dag wat meer foto's erop knallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...