Spring naar bijdragen

Nieewe banden --> ontevreden


Recommended Posts

Sinds 2 dagen 2 nieuwe voorbanden. Er zaten cooper discoverer a/t op. Deze waren door bandenbedrijf niet te leveren maar hij had wel andere in de aanbieding, maxxis marauder. Zo gezegd zo erop gezet. Maar ik ben niet echt tevreden met deze banden, ik vind dat ze behoorlijk lawaaiig zijn bij met name 80 t/m 120 km. Je hoort echt een hoge fluittoon van de banden af komen.

Wat kan je hieraan doen? Is het te doen gebruikelijk bij autobanden dat als ze je irriteren dat je er dan mee terug kan om ze weer om te ruilen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige banden maken nu eenmaal vreselijke herrie.

Is niet eens merk-afhankelijk, andere Maxxis hoor je weer juist positieve dingen over.

Ik zou zeggen, als je er ècht niet tegen kan: helaas pindakaas en verkopen en het verlies voor lief nemen. (en dan natuurlijk weer andere eronder)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds 2 dagen 2 nieuwe voorbanden. Er zaten cooper discoverer a/t op. Deze waren door bandenbedrijf niet te leveren maar hij had wel andere in de aanbieding, maxxis marauder. Zo gezegd zo erop gezet. Maar ik ben niet echt tevreden met deze banden, ik vind dat ze behoorlijk lawaaiig zijn bij met name 80 t/m 120 km. Je hoort echt een hoge fluittoon van de banden af komen.

Wat kan je hieraan doen? Is het te doen gebruikelijk bij autobanden dat als ze je irriteren dat je er dan mee terug kan om ze weer om te ruilen?

Banden kan je in 99 van de 100 gevallen niet ruilen. Ligt aan de relatie tussen jou en het bandenbedrijf maar als je gewoon een klant bent die af en toe langs komt voor nieuwe banden moet je geen wonderen verwachten. Dan zal hij ze zeker niet terug nemen. Het is natuurlijk nu achteraf gepraat maar ik had even verder gekeken en me niet blind lopen staren op 1 bandenleverancier. De cooper at zijn gewoon nog te leveren maar tis een vrij normaal iets dat bandenleveranciers ook hun eigen ideeen willen doorvoeren en dus niet hun uiterste best doen om banden te leveren die jij graag wilt hebben.

Ik ben dus bang dat jij het zal moeten doen met je maxxis banden maar geef ze nog even de tijd. Ook banden moeten ingereden worden. Je kan er pas wat van zeggen als ze ongeveer 1000 km hebben gereden. En het verschilt natuurlijk per type band. De 1 maakt gewoon meer herrie als de ander. Ligt aan het loopvlak , soort rubbercompound en natuurlijk de bandenspanning.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...