Spring naar bijdragen

http://www.offroadeurope.eu/


Rainking
 Share

Recommended Posts

Klopt dat had ik ook al uitgerekend en dan verder geen geklier met invoeren. Maar twijfel nu meer omdat ik hoor dat Procomp wel heel erg stug is.

Weet jij zeker dat die set aangeboden wordt met de MX-6 shocks bij offroad europe?

Ik denk namelijk bijna zeker te weten dat deze set aangeboden wordt met de ES3000 shocks.

Met de ES3000 shocks kost hij 714 dollar en met de MX-6 shocks kost hij 951 dollar in de states. Ik zou het nog maar eens heel goed en duidelijk navragen of je de MX-6 shocks krijgt ipv de ES3000 shocks.

Een snelle berekening levert dit op.

Set kost 745 euro = setprijs + transport + invoerrechten en btw

invoerrechten + btw = 25% = +/- 185 euro.

Setprijs zonder invoerrechten en btw = 560 euro = 840 dollar incl transport

Set kost daar 951 dollar. Ik neem aan dat hij daar korting zal krijgen. Korting 20 % = 191 dollar. Aankoopprijs 4 inch verhoging 760 dollar.

Dan zou de verscheping maar 840 - 760 = 80 dollar kosten en dat is wel heel weinig. Tevens moet hij ook zijn eigen kosten nog aftrekken zoals pand , loon enz.

Offroad europe ziet er in mijn ogen serieus en goed uit maar ook zij moeten ergens van leven en daarom geloof ik niet dat hij die set kan leveren met de MX-6 shocks voor 745 euro en kan hij dat wel dan vergis ik me sterk en is het een koopje en zou ik hem maar snel aanschaffen voordat het te laat is.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik kan onderstaande sets leveren inclusief btw en MX6 schokbrekers.

2,5 inch = 750 euro inclusief btw.

4 inch = 963 inclusief btw.

Ben inmiddels dealer dus je krijgt gewoon een bon en garantie..

Vragen ? gerust bellen; 06-24547938.

Ook montage is in overleg mogelijk :no:

Wat betreft stugheid van procomp, ik rij er zelf mee en ben er super tevreden over.

Zou je het te stug vinden dan kun je er een blad tussen uit halen maar dit is niet gauw nodig.

Zeker met de combinatie van de instelbare mx6 shocks rijdt procomp echt heel comfortabel !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Darkwolf,

Gefeliciteerd met je dealerschap maar als ik het verhaal goed lees van Rainking koopt hij de 4 inch set met MX-6 shocks bij Offroad Europe voor:

4" Suspension System by Pro Comp

1976-81 CJ7 and Cj5

Diamond cut leaf springs

Mounting hardware and instructions

Includes u-bolts

MX-6 shocks included

Max Tire Size: 33x12.50

Zij bieden deze set aan voor 745 euro incl. BTW.

Jouw prijs scheelt dus ruim 200 harde euries met Offroad Europe. Dan gaat het dealerschap niet goed komen volgens mij.

Ik neem nog steeds aan dat Rainking niet de juiste prijs heeft gehad maar dat kan jij vast controleren. Er zijn namelijk mensen hier op het forum die zich al rijk rekenen en denken dat er nog wel aan de prijs gesleuteld kan worden zodat het allemaal nog goedkoper wordt he FM:B

Ik kan onderstaande sets leveren inclusief btw en MX6 schokbrekers.

2,5 inch = 750 euro inclusief btw.

4 inch = 963 inclusief btw.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er een verenset verkocht gaat worden voor die prijs dan zitten er echt geen mx6 schokbrekers bij...

Voor zover ik weet kost een mx6 bij Offroad Europe 107,00 euro x 4...dan worden de veren wel erg goedkoop lijkt me..

ik ben zaterdag bij offroad europe in Nuenen geweest. igt namelijk bij mij om de hoek. en het klopt dat deze 4" set met MX6 schokbrekers geleverd word voor de prijs van 745,-

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben zaterdag bij offroad europe in Nuenen geweest. igt namelijk bij mij om de hoek. en het klopt dat deze 4" set met MX6 schokbrekers geleverd word voor de prijs van 745,-

Ik denk dat FM de weg een beetje kwijt is:whistle: Waarschijnlijk is hij bij een hele andere hoek geweest , in een hele andere straat , in een hele andere plaats in een heel ander land want heb net offroadeurope aan de lijn gehad en de prijzen die Darkwolf opgeeft zijn correct! Dat zijn dus ook de prijzen van offroadeurope

Ik kan onderstaande sets leveren inclusief btw en MX6 schokbrekers.

2,5 inch = 750 euro inclusief btw.

4 inch = 963 inclusief btw.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat FM de weg een beetje kwijt is:whistle: Waarschijnlijk is hij bij een hele andere hoek geweest , in een hele andere straat , in een hele andere plaats in een heel ander land want heb net offroadeurope aan de lijn gehad en de prijzen die Darkwolf opgeeft zijn correct! Dat zijn dus ook de prijzen van offroadeurope

Ik kan onderstaande sets leveren inclusief btw en MX6 schokbrekers.

2,5 inch = 750 euro inclusief btw.

4 inch = 963 inclusief btw.

Ik denk dat iedereen dat intussen wel doorhad, en dan bedoel ik niet alleen de prijs stellingen. :whistle:

Tnx voor het bellen trouwens. Scheelt weer een hoop welles/nietes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat FM de weg een beetje kwijt is:whistle: .
..............want sommige forumleden denken dat ze alles weten en overal verstand van hebben. maar nog niet weten waar de klepel van de klok hangt. zoals dat al meer na mij verwezen is. :whistle:

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat FM de weg een beetje kwijt is:whistle: Waarschijnlijk is hij bij een hele andere hoek geweest , in een hele andere straat , in een hele andere plaats in een heel ander land want heb net offroadeurope aan de lijn gehad en de prijzen die Darkwolf opgeeft zijn correct! Dat zijn dus ook de prijzen van offroadeurope

Ik kan onderstaande sets leveren inclusief btw en MX6 schokbrekers.

2,5 inch = 750 euro inclusief btw.

4 inch = 963 inclusief btw.

volgens mij ben jij niet goedziend. kijk eens op pagina 2. en zelfs nog met foto erbij

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal voor de duidelijkheid even melden wat de prijsopgave is van Offroad.

Een 2,5” verhogingsset Voor een CJ5-CJ7 met MX6 (verstelbare) Schokbrekers kost:

€ 685,00 inclusief BTW.

Dezelfde set maar dan met de ES3000 series schokbrekers kost € 625,00 inclusief BTW.

De 4” verhogingsset met ES 3000 series € 685,00

en deze set met MX6 series kost € 745.00.

Gr. Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik het wel zeker weet maar das geen nieuws toch ??:lol:
sinds wanneer ben jij dealer. ik hoorde van Jan iets anders. en als jij Jan's posts goed leest helemaal onderaan. daar staat in. dat de dealers dezelfde prijzen hanteren die op de website van www.offroadeurope.eu staan. dus als jij boven de prijzen gaat zitten dan verbreek jij de de dealerschap code. dan kan ik het net zo goed in de usa gaan bestellen. en er zijn bedrijven die de prijzen express kunstmatig omhoog houden. om van de hoge kortingen en lage dollar er flink van te profiteren. en Jan wil dat het voor iedereen betaalbaar is. en dat dan straks vanzelf ook de prijzen van die andere bedrijven omlaag gaan. want die voelen dan natte voeten. en dat is weer gezonde concurrentie. en dan blijft het voor ons betaalbaar

Ps we zullen straks wel zien welke dealers erop de website staan van offroadeurope.eu. en zolang jij er niet bij staat Ron. dan ben je ook geen dealer

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke nog een keer voor alle duidelijkheid de prijzen van Offroad en die van Ron.

Prijzen van Ron

2,5 inch = € 750,-- inclusief btw.

4 inch = € 963,-- inclusief btw.

Prijzen van Offroadeuropa.

2,5 inch = € 685,-- inclusief btw.

4 inch = € 745,-- inclusief btw.

De sets zijn identiek namelijk complete set van Procomb en met de MX6 shocks.

Dus met andere woorden Ron is duurder dan Offroadeuropa.

Gr. Jan

ps. Ik heb van beide een prijsopgave gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sinds wanneer ben jij dealer. ik hoorde van Jan iets anders. en als jij Jan's posts goed leest helemaal onderaan. daar staat in. dat de dealers dezelfde prijzen hanteren die op de website van www.offroadeurope.eu staan. dus als jij boven de prijzen gaat zitten dan verbreek jij de de dealerschap code. dan kan ik het net zo goed in de usa gaan bestellen. en er zijn bedrijven die de prijzen express kunstmatig omhoog houden. om van de hoge kortingen en lage dollar er flink van te profiteren. en Jan wil dat het voor iedereen betaalbaar is. en dat dan straks vanzelf ook de prijzen van die andere bedrijven omlaag gaan. want die voelen dan natte voeten. en dat is weer gezonde concurrentie. en dan blijft het voor ons betaalbaar

Ps we zullen straks wel zien welke dealers erop de website staan van offroadeurope.eu. en zolang jij er niet bij staat Ron. dan ben je ook geen dealer

Heel veel mensen wisten het misschien al en ik had nog mijn twijfels maar het is nu toch weer duidelijk gebleken. Jij bent een CHATA GLANDE :yes:Ik heb Jan van offroadeurope zojuist om 14.18 gesproken over deze verschillende verhalen en hij gaat alles duidelijk uitleggen en vertellen. Daaruit zal blijken dat zowel FM als Rainking niet goed geluisterd hebben en dus ook niet de juiste prijzen hanteren! Hij zal dit weekend proberen alles duidelijk uit te leggen zodat dit misverstand uit de wereld verholpen wordt.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de duidelijkheid, ik heb een prijsaanvraag gedaan naar aanleiding van jouw vraag.

De prijzen die ik jou gegeven heb zijn de consumentenprijzen zoals Offroad Europe die mij gegeven heeft.

Als dealer heb ik hier wat korting op en die korting is mijn winst, lijkt me de normale gang van zaken.

Ik ben één van de eerste leden hier op het forum, vrijwel iedereen met een Jeep kent mijn naam en ik ben dan ook niet van plan om voor een paar euro's die naam te grabbel te gooien.

Mensen die mijn kennen weten dat ik zo niet in elkaar steek.

@rainking, jammer dat het zo gelopen is maar ik begrijp niet waarom je hiermee niet naar mij bent gekomen ?

Blijkbaar kom ik zo onbetrouwbaar op je over ?

@f.m. , Beter loop je de volgende keer als we elkaar tegen komen even om me heen....

Voor mij is dit topic even over, eerst maar eens een reactie afwachten van degene over wie het eigenlijk gaat.

Ik verwacht van de moderators overigens dat dit topic open blijft tot één en ander uitgepraat is.....

bewerkt door darkwolf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou schiet mij maar in de kerstboom snap er niets meer van.

Ik bestempel niemand als onbetrouwbaar en is ook zeker niet mijn bedeoling om dat hier via dit forum te doen. Ik vindt wel dat sommigen hier erg snel op de teentjes getrapt zijn. Ik heb 2 prijsopgaves gedaan en die prijzen hier genoemd omdat het wel erg onnduidlijk werd. Dus mijn enige opzet was duidelijkheid en verder niets.

Ik neem aan dat een prijsopgave geen geheim is en als je een opgave doet deze correct is en niet onderhandelbaar is. En het volgens mij normaal is dat mensen er aan willen verdienen en dat er prijsverschillen zijn.

Ik blijf mee doen in deze discussie omdat ik zuiver goede bedoeling hiermee heb. En ik nog steeds veel waarde hecht aan de adviezen die ik hier krijg.

Gr. Jan Bomers (rainking)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou schiet mij maar in de kerstboom snap er niets meer van.

Ik bestempel niemand als onbetrouwbaar en is ook zeker niet mijn bedeoling om dat hier via dit forum te doen. Ik vindt wel dat sommigen hier erg snel op de teentjes getrapt zijn. Ik heb 2 prijsopgaves gedaan en die prijzen hier genoemd omdat het wel erg onnduidlijk werd. Dus mijn enige opzet was duidelijkheid en verder niets.

Ik neem aan dat een prijsopgave geen geheim is en als je een opgave doet deze correct is en niet onderhandelbaar is. En het volgens mij normaal is dat mensen er aan willen verdienen en dat er prijsverschillen zijn.

Ik blijf mee doen in deze discussie omdat ik zuiver goede bedoeling hiermee heb. En ik nog steeds veel waarde hecht aan de adviezen die ik hier krijg.

Gr. Jan Bomers (rainking)

Ben niet door je op mijn tenen getrapt, wat ik bedoel is dat ik het jammer vind dat je er niet meteen vanuit ging dat er ergens een fout gemaakt was...als ik jou een prijs had doorgegeven die inderdaad 200 euro hoger zou zijn dan zou ik de boel proberen te tillen want das geen winst marge meer en dan stel ik toch even de vraag of je dat verwacht van een forum genoot en mede-jeeper ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ben ik toch wel erg benieuwd waar nu het verschil zit.

Het verschil zit hem in het feit dat jij offroadeurope misschien verkeerd heb begrepen en dat jij mischien net als dat misverstandje bij Nico's Partssupply niet helemaal duidelijk bent geweest.

Nu zeg ik het nog een keer. Wacht eerst een reactie af van Offroad Europe. Hij gaat hier in eigen persoon vertellen wat de prijs is. Dan kunnen daar geen misverstanden over ontstaan en weten we ook gelijk dat er GEEN VERSCHIL IS tussen de prijs van Darkwolf en Offroad Europa.

Zo veel gevraagd is dat toch niet of wel even? Wachten op de reactie van Offroad Europe.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forum leden,

Afgelopen zaterdag (gisteren) heeft Michel mij gebeld met de vraag of ik op het forum duidelijkheid wilde geven aangaande dit topic. Michel bedankt voor dit telefoontje, ik denk dat één telefoontje meer doet dan duizend woorden.

Eerst even over de prijzen van de diverse kits. Als voorbeeld neem ik even de Pro Comp kits waar daar gaat het hier over. Ten eerste zijn alle kits in diverse samenstellingen te krijgen. Er zijn (voor CJ en YJ) lossen bladveren kits van 2,5” en 4” verkrijgbaar met of zonder polyurethane bushings, met of zonder U-Bolts, met of zonder schokbrekers (met dan heb je weer 5 types), met of zonder verlengde remleidingen en met of zonder Extended Sway Bar (wel of niet disconnectable). En dan met alle varianten die daar op te maken zijn. Dit betekend ook dat je dan verschillende prijzen krijgt. En dan voor de TJ weer hetzelfde.

De optelsom van de delen in een volledige kit is in prijs uiteraard lager dan de optelsom van de individuele delen maar dat zal iedereen begrijpen.

Op voorhand wil ik eerst mijn excuses maken aan forumleden als wij verkeerde voorlichting over prijzen hebben gegeven of dat er onduidelijkheid is ontstaan over de prijzen in combinatie met de “setup” van de kits. De prijzen die Ron en Michel hanteren zijn dus de werkelijke prijzen voor een volledig systeem (behalve disconnectable Sway bar). Eind deze week zullen we dan ook op de site de prijzen per ´setup´ communiceren. Niet alleen van de CJ-YJ-TJ enz. maar ook van de GC XJ-ZJ en natuurlijk van alle andere merken dan Pro Comp alleen en voor ander automerken dan Jeep alleen. Een ding is wel duidelijk al deze prijzen worden ook door dealers/partners gehanteerd en dat is altijd zo geweest. Dit is wel zo makkelijk, duidelijk en transparant.

We hopen hiermee deze discussie verder te kunnen zetten op een positieve manier.

En vraag ons deel te nemen in een discussie (of mail ons) als er iets onduidelijk is of als wij bovenstaande niet hanteren zoals bedoeld.

Nogmaals excuses voor de eventuele onduidelijkheden of verkeerde voorlichting van zaken van onze zijde.

Met vriendelijke groeten,

Offroad Europe.

info@offroadeurope.eu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik privé een mail wissel gehad met Jan Bomers (Rainking) en moet ik mijn welgemeende excuses maken voor het feit dat wij een verkeerde prijsopgaaf hebben gedaan aan Jan Bomers. We zullen hier (buiten het forum om) met Jan nog op terug komen. Ook onze excuses aan al diegene die wij hier onbedoeld mee in diskrediet hebben gebracht.

Offroad Europe BV

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...