GGuido Geplaatst August 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2008 Nu ik eindelijk weer eens tijd heb, ga ik maar eens beginnen om mijn project op het forum te zetten! Ik rij in een wrangler YJ 2.5ltr uit 92 (officieel is ie uit 91, maar vanwege invoer blabla staat er 92 op kenteken) In 2004 heb ik hem gekocht bij een volvodealer in Raalte. Van kinds af aan al Jeep-fan en ik vond hem direct geweldig. Toen nog totaal geen verstand van autotechniek (nog steeds niet al te veel....) en had geen idee wat voor verschillende motoren etc erin zaten. Ik ruilde mijn Daihatsu Feroza in en reed dus vanaf toen in deze Jeep: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst August 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2008 Zoals jullie zien, geheel standaard aangekocht dus. Ik gebruikte hem als woon-werk auto en niet in het terrein. Ik durfde nog niet zo goed en was er erg zuinig op, ook de angst voor het onbekende speelde een beetje mee. Maar toch, vanaf 2006 vond ik hem te duur worden als dagelijkse auto. Ik had geen rooie cent, maar wou hem perse niet kwijt. Ik kocht er een VW Polo uit 87 bij voor 400euro. Vanaf toen wilde ik meer met de Jeep. Ik zag er geregeld een paar rijden, die een stuk stoerder waren, groter, onder de modder zaten met een enorm geluid! Dat wilde ik dus ook! Ik begon voorzichtig met een bodylift 2inch, die Maasbach eronder heeft gezet. Nadat ik voor mijn werk naar Afghanistan moest, had ik na die 4,5maand erg veel geld. Overspuiten dus! Heb ik laten doen bij een erkend bedrijf nabij Hardenberg. Ook kocht ik 31inch modderbanden, stoer en handig in het terrein. Foto's kale Jeep: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst August 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2008 Dit werd het eindresultaat: Zoals jullie kunnen zien, veel RVS en een NY-bullbar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst August 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2008 (bewerkt) De hardtop en de hele stalen deuren verkocht ik. Daarmee kon ik namelijk weer wat andere mooie dingetjes voor de Jeep voor kopen. Ik heb ze beide nog niet gemist, ook niet op de snelweg. Ik heb nu een softtop en softdeuren en die werken prima! (moet ik er wel bij zeggen dat ik in de winter weinig rij ) Hier een foto met zoals hij er vorige maand uitzag: Ook al met langere shackels (van Pullie overgenomen) en dus met de 31inch banden. August 2, 2008 bewerkt door GGuido foto erbij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst August 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2008 Afgelopen maand heb ik geheel zelfstandig (jaja ik leer het wel...) een RE 2.5inch liftkit eronder gezet. Via Dezperado besteld, ging allemaal prima, echter kwam ik 4bushings tekort, had bij het controleren verkeerd geteld en merkte het dus pas later toen ik midden in de klus zat Dit is het eind resultaat: Zo staat hij er vandaag de dag bij! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst August 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2008 Ik heb nog een heleboel andere leuke foto's, alleen die wil ie niet uploaden omdat ze te groot zijn. Beetje raar, want ze zijn allemaal gemaakt met hetzelfde toestel:wacko:. Ik probeer die nog wel te verkleinen en ze er bij te zetten. Om topic: Het volgende projectje staat al weer voor de deur. Ik ga de 2.5ltr ombouwen naar een 4.2 Dit blok neem ik over van Bonanza: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2008 Ben benieuwd naar de foto's van de ombouw. misschien een tip: Als je motorsteunen koopt met 1" lift erin (verkrijgbaar via 4wd) kun je je tussenbak verlaging weg halen scheelt weer in de bodemvrijheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2008 Mooi werk Guido! Schoolvoorbeeld van hoe een Jeep jouw Jeep wordt. Klasse! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2008 Erg mooi geworden ! Zal je straks moeten zoeken in Heerde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst August 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2008 Mooi project Guido, komt helemaal goed met de YJ! Waar woon je in Deventer? Groeten uut Gorssel Walter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2008 Mooi werk Guido! Schoolvoorbeeld van hoe een Jeep jouw Jeep wordt. Klasse! ...en leuk om te lezen, de overdenkingen en zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2008 Mooi man. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst August 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 Zo, anderhalve week geleden het blok opgehaald. Die staat nu mooi in de garage te wachten tot ik hem schoongemaakt heb en in kan bouwen. Afgelopen weekend begonnen met de uitbouw: Accu eraf, Grill en radiator gedemonteerd. Zoveel mogelijk slangen en draden labellen, is wel zo handig later om te weten waar het van was... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst August 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 Vanavond wat kleine dingetjes gedaan, kon het niet laten;). Luchtfilterhuis eraf, uitlaat tot cat eraf en begonnen met de draadboom. Computer heb ik er al wel af, moest even het ruitensproeier-reservoir aan de kant, (die kan ik straks weer gebruiken). De kruisjes vd aandrijfassen even ge-WD-40't, zaten toch wel erg vast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst August 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 Ik moet zeggen dat het me tot nu toe aardig mee valt. Gaat niet snel, maar zoveel tijd heb ik ook niet en de vakantie is helaas net voorbij. Het grootste probleem zullen de motorsteunen worden, die moeten eraf met de slijptol ( =geen probleem) maar de nieuwe moeten er weer opgelast worden (=probleem). Als iemand dit kan en mij er straks mee wil helpen: graag! Als tegenprestatie stel ik de inhoud van mn beertender ter beschikking;)! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
C h r s t p h Geplaatst August 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 Hey Vorige week heb ik mijn 2,5 omgebouwd naar een 4,2. Ik heb gewoon mijn chasiesteunen voorzichtig afgeslepen (alleen de las inslijpen) en dan deze enkele centimeters naar voor geplaatst. als je dan ook nog eens motorsteunen gebruikt van een cherokee 4.0 moet je gewoon 1 chasiesteun verlengen door er een plaat op te lassen fotos heb ik nog niet maar zal er in de toekomst wel wat plaatsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst September 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2008 Zo, we zijn weer wat verder! De uitbouw is af! Vanaf morgen begint de grote schoonmaak! Dat zal nog wel even duren. Foto's van datgene wat er niet meer is: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst October 10, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2008 (bewerkt) De laatste tijd niet heel veel gedaan, maar we gaan gestaag verder! 2wkn geleden een 'half' chassis opgehaald bij Maasbach met motorsteunen voor een 6cil. Netjes eraf slijpen dus! De oude steunen moesten dus van mijn chassis af en alles netjes vlakschuren! Het resultaat van het nodige slijp en schuur werk: October 10, 2008 bewerkt door GGuido spelvout.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst October 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2008 Mooi schoon, laat maar weten wanneer ik langs kan komen met het TIG apparaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst November 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2008 De afgelopen tijd het volgende gedaan: Motorruimte helemaal schoongemaakt ( hij was oorspronkelijk toch echt wit.....) en daarna voorzien van een nieuw kleurtje. Volgorde foto's mocht je niet snappen wat wat is:whistle:: schoon, gespoten, vies Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst November 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2008 En voor de oplettende kijker: Ook de andere motorsteunen zijn geplaatst! Pullie is vorige week langsgekomen en heeft ze netjes vastgelast! (Pullie bedankt!) Omdat alles op de oprit in de buitenlucht gebeurd, ben ik erg weersgebonden. Daarom geen foto's van tijdens het lassen want toen school ik voor de regen..... Pullie was druk ah werk onder de motorkap (die omhoog werd gehouden door een bezemsteel) achter een poncho:lol:. Erg vindingrijk gevonden vonden wij! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst November 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2008 Ziet er TOP uit . Gr Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst November 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2008 was wel weer een leuke uitdaging, en ondanks omstandigheden best netjes gelukt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst December 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2008 De vakantie is begonnen en het hobbyen kan weer verdergaan!!! Het blok is schoon en hier een daar wat kleur gegeven (het oog wil ook wat:yes:). Gewoon met een hitte-bestendige spuitbus van de plaatselijke verfzaak. Ook even de multi-riemen vervangen, kon er nu toch mooi bij! Ik heb 1" verhoogde motorsteunen gekocht, waar ik toch een tijdje op heb moeten wachten, dus de inbouw liep wat vertraging op. ( Die wilde ik zodat ik de transfer-lowering weg kan laten, scheelt weer 2cm : Gisteren met 2 maten van me, dan toch eindelijk de motor erin gehangen: ( In gedachten zou het allemaal soepel gaan verlopen........ echter bij de uitvoering kwamen we erachter dat dat natuurlijk weer niet ging gebeuren.......) Maar goed, uiteindelijk gelukt!!: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst December 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2008 Over mijn 'nieuwe oude' blok: (op de foto nog ingebouwd in de YJ van Bonanza) het is een 4.2ltr uit 88 met: -Holley 4bbl carburateur, -K&N open luchtfilter, -Offenhauser inlaatspruitstuk, -'Semi-spaghetti'(?) uitlaatspruitstuk. (ik weet dat het geen 'echte' is omdat niet alle buizen even lang zijn, dus vind ik het een semi-spaghetti..... zal er wel een foto van plaatsen, vast iemand die het weet!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.