Spring naar bijdragen

GGuido's YJ!


GGuido
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Na de feestdagen weer eens wat met de Jeep gedaan.

Het dashboard eraf gehaald om daar de bedrading te gaan aanpassen.

Wat een draden massa, word er moedeloos van:wacko:.

Nu ben ik ook tegen wat aangelopen:

1. Mijn gaskabel is te lang, want zodra ik het gaspedaal induw, veert hij niet mooi terug.

Nu las ik net een topic over de 'automatische choke bij de 4.2', maar hier is mijn kabel te lang, dat lijkt me toch wat anders??

Wie heeft uitsluitsel??????

2. De versnellingspook krijg ik niet meer geborgd op zijn originele plaats.

Hij past er perfect in, alleen hij klikt niet vast oid...

Wie weet het?? ( Het is de Peugeot-bak)

Foto's van de vorderingen komen van t weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik ben weer aardig opgeschoten.

Alle electronica heb ik nu aangesloten ( nu maar hopen dat alles goed gegaan is.......)

De kabelboom achter het dashboard had ik bij het 4.2blok gekregen dus die was bijna 1op1 over te zetten.

Vanwege de 'draadchaos' geen foto's daarvan, was te druk met vloeken;).

Alleen deze:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gaskabel bleek niet te lang, maar het veertje op de carburateur ontbrak, wat de gashendel weer terug moet trekken als je het gaspedaal loslaat. Dus even een veertje eraan en klaar!

De 'pookkwestie' is ook opgelost!

Ik heb uiteindelijk een andere gevonden bij Jeepee-center in Oosterhout.

Links degene die ik had en rechts de nieuwe. Daar zaten de borgringen wel bij!

bewerkt door GGuido
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer aardig opgeschoten.

Alle electronica heb ik nu aangesloten ( nu maar hopen dat alles goed gegaan is.......)

De kabelboom achter het dashboard had ik bij het 4.2blok gekregen dus die was bijna 1op1 over te zetten.

Vanwege de 'draadchaos' geen foto's daarvan, was te druk met vloeken;).

Alleen deze:

sjesus ....wat een klus zal dat geweest zijn zeg..... gaaf topic trouwens!

Hoop ook dat het allemaal mee gaat zitten met het RDW , ben ook benieuwd wat de eisen zijn die ze stellen op dat gebied .

Maar ik ben er van overtuigd dat t goed gaat komen....

:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik had vorige week al weer wat gepost, alleen door de update van het forum is het niet opgeslagen, de strekking was globaal als volgt:

HIJ DOET HET!!!

:P:D:D:D:D:D:wub::bye1::wub::yes::wub:

Het wachten was op wat vloeistoffen die eindelijk waren aangekomen.

Na volgooien wist ik dat hij het theoretisch weer moest doen, dus starten..... na 3x sloeg hij aan!! Geweldig wat een gevoel!!!!

Ik was nog niet klaar want een aantal dingen moesten nog gebeuren:

Uitlaat monteren, onluchten van radiator/stuurinrichting/koppeling,

Verlichting achter allemaal uitzoeken en aansluiten en de testrit natuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig week zondag was het er helaas niet van gekomen om verder te hobbyen.

Daarom dit weekend maar! (hele week naar uit gekeken :P)

Uitlaat gemonteerd, mooi luchtdicht! Heerlijk geluid!!!

Verlichtingszooi uitgezocht en werkt weer prima!!

Als laatste de koppeling ontluchten.................

en daar ging het mis, mijn vriendin op de troon achter het stuur en ik lag onder de auto om de ontluchtingsnippel los te draaien.

Die zure nippel wilde natuurlijk niet los, ik dacht: Gewoon wat meer kracht zetten. Met als gevolg dat de (metalen?)-leiding verdraaide en scheurde!:bye1::frusty:

Dus geen testrit vandaag :yes::cry:.

Alleen hoe los ik dit op? Waarschijnlijk een nieuwe leiding leggen, maar hoe?

Moet de bak dan uit elkaar? (Ba10/5)

HELP!!

De euforie heeft plaats gemaakt voor een lichtelijke teleurstelling......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het is hier een tijdje stil geweest en het mocht even duren allemaal, maar het is uiteindelijk weer gelukt!

Even terug naar het begin: de koppleingsleiding was/is dus gescheurd door, naar later bleek, toch echt mijn eigen schuld:blush:.

Alles en iedereen afgebeld maar de bak moest toch echt gedemonteerd worden om hem te maken (lees: een andere leidinkje leggen).

Dat zou op zich al een rotklus worden en daar kwam ook nog eens -X- euro's bij voor de nodige kosten.

Dus de knoop maar snel doorgehakt en dacht: "Als het toch duur moet worden, dan maar op zoek naar direct een betere bak"!

Een AX15 is makkelijker gezegd dan gedaan, want niemand die die dingen op vooraad heeft.

Uiteindelijk gevonden ergens in de buurt van de Belgische grens voor de hoofdprijs<_<:wub:, maar ja, je wil toch wel weer eens rijden he!!

Hij komt uit een YJ van '91, dus 1 op1 over te zetten: Eitje.

Opgehaald vorige week vrijdag en afgelopen zondag hing hij weer op z'n plaats. Geen problemen tegengekomen. (iets wat me nog nooit overkomen is.... meestal is er altijd wel iets wat weer niet wil lukken: bouten muurvast, iets wat afbreekt/scheurt, net iets te groot of te klein, past weer niet, werkt niet, wil niet etc etc:P.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen foto's van de hele operatie :D;):blush: :blush:.

Ik scheep jullie wel af met het eindresultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Album=MNIFWGUV

(tis nog een slechte foto ook....:wub:)

Maar ik ben nog niet klaar....

Eerst nog even een motortakel terugbrengen en 2 lasnaadjes dichten.

en daarna een nieuwe APK.

Daarna: RIJDEN!!

bewerkt door GGuido
...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het project is af.!!(maw de ombouw is af, de jeep nooit...;))

APK gekeurd en eerlijk is eerlijk: Erwin Maasbach heeft de knipperlichten aangesloten en de carb afgesteld (hij liep stationair niet helemaal perfect).

Maar de rest heb ik echt zelf gedaan:bye1:.

Foto's!!: http://www.mijnalbum.nl/Album=MNIFWGUV

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33ers inderdaad! Het is nu een beetje half om half he?

Ik hou Marktplaats al in de gaten:yes:!

Ik probeer een van de volgende keren weer aanwezig te zijn op een evenement!

Ik zit zondagochtend meestal eerst nog met de voetbal en ben sinds een paar maanden ook papa, dus ik heb het momenteel aardig druk.

Maar dat zijn geen excuses! Ik zal asap weer ergens bij zijn!!!;):bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De 33ers moeten even wachten om 2 redenen:

1. De garage is niet hoog genoeg ( de rail waarin de deur rolt hangt te laag, kan niet verhoogd worden helaas)

2. De radiateur is zwaar lek, het spoot er zelfs voor uit door de grill heen..... Ben al bezig met de vervanging, radiatuer heb ik al,

morgen even een nieuwe thermostaat erin zetten en weer vullen etc etc.

Fotooooo's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=MNIFWGUV

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, bij het ontluchten hebben 'we' het hier op het forum steeds over de 2 temp.sensoren op het blok eruit draaien.

1 zou naast/bij het thermostaathuis zitten, de andere achterop het blok naast klepdeksel aan de inlaatspruitstuk-kant.

Zie foto's, maar ik vind echt geen temp.sensor voorop het blok!!!!!!!!! HELP HELP:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-47I6OD33-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn weten zit er maar één temperatuur censor op het blok

van een 4.2 liter idd aan de achterkant.

dit had ik al wel eens gevonden :

Ontluchten als volgt :

Ik heb in de rand, net naast het bewegende deel van de thermostaat, een gaatje van 2mm geboord.

Daarna de thermostaat met gaatje aan de bovenkant weer gemonteerd.

Koelvloeistof vullen tot bovenkant ribben van de radiateur.

Motor zonder vuldop stationair wat warm laten lopen.

Vergeet niet om ook de kachel aan te zetten.

De thermostaat staat dan nog dicht, maar de lucht kan er via dat kleine gaatje wel uit.

Koelvloeistof wordt warm en zet uit en begint te borrelen, de lucht dus, loopt dan over via de vulopening.

Zo ontsnapt ook de lucht.

Deze kleine opening van 2mm heeft verder geen invloed op de werking van de thermostaat.

Bron : THE KICK forum lid

bewerkt door Marco's cj7
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat topic heb ik ook eens gelezen. Alleen waar precies maak je dat gaatje dan?

Hier even een foto van google gehaald, lijkt er wel aardig op:

http://i3.photobucket.com/albums/y83/moonlightfoevo/verschilthermostaat.jpg

Kan iemand eens adhv de foto de exacte locatie aanwijzen?

Rechter thermostaat,

Is dat nu:

1. in de allerbuitenste ring (goudkleurige gebied)?

2. in het gebied binnen het veertje?

3. Tussen optie 1 en 2 in? (zilverkleurige gebied)?

bewerkt door GGuido
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Het is al veel te lang stil hier:P.

Wat is er de laatste tijd gebeurd:

Radiateur is al een tijdje gemaakt, al weer wat evenementjes meegemaakt en zo hoort het!

Ik vond het toch wel handig een lier te ritselen, altijd maar hulp vragen aan een ander......Oh nee, we hebben juist de lier voor anderen want zelf staan we natuurlijk nooit vast.......:unsure:

Toevallig vond ik spotgoedkoop een Warn XD9000 bij een sloopbedrijf

Via het forum een lierplaat en een afstandsbediening. alles monteren en het werkt!

Ook maar de 31ers voor 33ers vervangen: Mudzilla's

Wat zijn die dingen breed zeg, ze steken behoorlijk uit, maar wel gaaf.

Foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=MNIFWGUV

:lol::bye1:

bewerkt door GGuido
...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Zoals je kunt zien:

de lampjes op de spatborden vervangen naar wat bescheideners

(setje van Hella, even in zwart spuiten en klaar)

bredere fenders, oogt wat robuuster en de banden komen nu ook 'mooier' uit. zelfs binnen de APK-norm (exact 3cm steken ze nu uit:D)

Bumperettes en trekhaak eraf en een home-made bumper erop.

(trekhaak komt zeker wel terug, echter moet ik eea aanpassen om hem er weer tussen te krijgen)

En natuurlijk de rocksliders! De zijflares met opstapje eraf en deze er voor terug!!

De flare aan de voorkant, moest een stukje vanaf, anders overlapte deze de rockslider.

Al met al is hij er nu weer een hele tijd klaar voor!!

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lampjes heb ik via via gekocht. Nieuw zijn ze een stuk duurder, rond de E90,-

Hier op het forum vond ik dit:

http://cgi.ebay.de/Blinker-Blinkleuchten-Lens-Jeep-Wrangler-YJ-Bj-87-96_W0QQitemZ370233973205QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubehör?hash=item5633aa19d5&_trksid=p3286.c0.m14

Zelf kon ik ze niet vinden op de site van Hella.

het artikelnr op mijn verpakking: 2BE 001.278-011

Ebay lijkt me de beste optie, als je ze zoekt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...