Reservoir Dogs Geplaatst April 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2010 (bewerkt) Das waar ik nu ook aan zit te denken. Een Dana44 aan de voorkant, ik heb wel eens vernomen dat je de fusee's van een Dana compleet over kan zetten. Daar voor zou ik evt. jouw oude Dana30 dan kunnen gebruiken. Ik wil alleen mijn bladveren op de orginele plek laten zitten. Vandaar dat ik even zou willen zien hoe jij dit hebt gedaan. April 4, 2010 bewerkt door Reservoir Dogs typfoutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 Walter ik heb foto's toegevoegd van een tweetal assen die nog afgebouwd moeten worden. Het gaat om een dana 44 voor en achteras. De dana 44 vooras is aan de bijrijderskant in orde. Afstand knuckle tot het diffhuis is ruim 19 cm en dat is voor mijn cj8 precies goed. De bestuurderskant moet nog afgemaakt worden. De asbuis is al op de juiste lengte en gaat een paar cm de knuckle in. Ik heb de knuckle van de bestuurderszijde niet. De achteras moet ook nog afgebouwd worden. Alle overige spullen heb ik gebruikt bij het bouwen van mijn huidige dana 44 vooras die nu onder de cj8 zit. Ook de extra steekassen heb ik gebruikt want die zijn nu ingekort en dienen als reserve steekassen. Jij kan ze gratis ophalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 Oké, heb jij ook een foto van hoe je vooras er nu onder zit? Ga nu eens even nadenken wat ik wil,OF Dana30 breedspoor klaarmaken OF Dana44 op maat maken.... Heb net even info van Brunekreefprefomance dat is een specialist in Differentieels bouwen......Nou, de prijs voor ALEEN een ring en pinion inbouwen incl lagers en keeringen,dus geen steekassen plaatsen tatatata €1200 exl btw........specialist dus,in Paasaanbiedingen...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 Oké, heb jij ook een foto van hoe je vooras er nu onder zit?Ga nu eens even nadenken wat ik wil,OF Dana30 breedspoor klaarmaken OF Dana44 op maat maken.... Heb net even info van Brunekreefprefomance dat is een specialist in Differentieels bouwen......Nou, de prijs voor ALEEN een ring en pinion inbouwen incl lagers en keeringen,dus geen steekassen plaatsen tatatata €1200 exl btw........specialist dus,in Paasaanbiedingen...... Ik heb eind vorig jaar een prijs opgevraagd bij pro gear in Ymuiden. Ik zou een dana 44 vooras van een jeep j10 brengen en hun zouden de as inkorten , steekassen aanpassen en de nieuwe r&p plaatsen en afstellen. Ik zou voor de complete vooras ruim 2000 euro kwijt zijn exclusief btw. Laat mij wel even weten of je de assen wil. Ik ben aan de grote schoonmaak bezig hier en wat in de weg ligt aan ijzer gaat de ijzerbak in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 Ja, ik kom de asen graag ophalen,we hebben in hier in de buurt een motorenrevisiebedrijf zitten die ook draai en laswerk doet.Daar liggen mijn steekassen en schijven nu ook. Ik denk dat ik zowieso de D30 ga voorzien van een 3.73 en dan daarmee rijden. En daarna een D44 ga inkorten en aanpassen aan mijn achter D44. Maar heb jij je D44 nu geplaatst zonder de bladveren te verplaatsen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 Ja, ik kom de asen graag ophalen,we hebben in hier in de buurt een motorenrevisiebedrijf zitten die ook draai en laswerk doet.Daar liggen mijn steekassen en schijven nu ook.Ik denk dat ik zowieso de D30 ga voorzien van een 3.73 en dan daarmee rijden. En daarna een D44 ga inkorten en aanpassen aan mijn achter D44. Maar heb jij je D44 nu geplaatst zonder de bladveren te verplaatsen? Bladveren zitten op hun originele plek gemonteerd. Heb daar niks aan veranderd. Die vooras van het plaatje is ook gedeeltelijk pasklaar voor de originele bladveren constructie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 Misschien leuk om te lezen de volgende links. http://www.offroaders.com/info/tech-corner/project-cj7/project-cj7-wagoneer-dana-44-front-axle.htm http://www.offroaders.com/info/tech-corner/project-cj7/project-cj7-castor.htm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2010 hey, goeie link daar kan ik wel wat mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2010 Ik heb nog een D27 liggen van een wagoneer die bij mijn D44achter hoorde. Past deze ring en pion ook in een D30? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2010 Ik ben eens aan het surfen gegaan,ik kan héél weinig vinden over de D27. Gisteren de D27 uit de hal gehaald en open gemaakt ...........lijkt het zelfde. Ik heb nu de diffjes naast elkaar liggen en de offset van de montage plaat is iets anders,maar dat moet natuurlijk ook. Anders kan je nooit een pignonwiel monteren met een grotere diameter.Het zonnewiel kan je natuurlijk ook niet ongestraft dunner en dunner maken. Voor de rest heel weinig verschillen het zonnewiel zit met een gelijk aantal bouten vast. De lagerdiameters zijn ook gelijk. We gaan na de pauze maar weer eens verder kijken. Als er iemand is die hier ervaring mee heeft,laat het even weten. (kan veel leukere dingen bedenken dan alles uit elkaar halen en evt.op niks uitkomen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2010 Ha, fijn nummer een pignonas ie er uit. Nu een kijken of nummer twee er ook uit wil. We blijven Updaten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Hier staat een 4.11 te koop voor mijn oude ford 9 inch achteras. Ik neem aan dat je die ga gebruiken of ga je achter ook de dana 44 as gebruiken? Zou zonde zijn want de 9 inch is een stuk sterker als de dana 44 http://www.amerikaanseautopagina.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=64554 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 ik ga voor de D44,met one piece axles. De Dana is 58 inch , de D30 is 56 inch. De remklauwen van jouw oude achteras ga ik wel gebruiken. De outers van je vooras met de remschijven, buitenste steekas met de nieuwe kruisjes ook. Ik ben bezig met de D30 om daar ook een 3.73 in te maken,er zijn al wat opties. .... een héél project, terwijl het allemaal zo makkelijk leek,zoals altijd bij Jeep. Als ik de Ford as neem,moet daar een ander diff in,dan moet in D30 breedspoor ook een ander diff. En heb ik nog een smalle achteras. Veel meer kosten dus,en er zit al zoveel tegen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Zo, vooruitgang! De schijven en steekassen zijn terug van de draaierij! Even handvast in de assen gestoken en schijven er op! Nu gaan we passen en meten om de remklauwen er naar het zin op te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Foto's ben wel benieuwd hoe het eruit ziet Leuk topic om te volgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Ja, dat is het zeker alleen krijg ik dat fotoos maken nog wel voor elkaar,alleen hier plaatsen,dat lukt me nog niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Staat bovenin als je iets post een paperclip. Dit is voor bijlages en je kan dan rechtstreeks vanuit "mijn afbeeldingen" foto's uploaden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 ook met vista? Ik heb dat vierkantje aangeklikt en dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 zoals Utah zei Snel reageren Meer optie's Dan paperclipje En werkt ook met Vista Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2010 nou, weer eens proberen....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2010 Nou, even weer effe normaal. Op de foto's kun je duidelijk zien dat ik een smalspoor CJ7 heb. En een QuadraTrack,en daar zijn maar weinig passende assen voor die ook een CJ steek hebben. Maar ik heb er één. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2010 nog maar een fotootje ,ik heb de smaak te pakken! Dit is de nieuwe as en die is van buitenkant band tot buitenkantband,190cm! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2010 Meer plaatjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2010 (bewerkt) Zo , morgen eerst de steekassen eruit, en dan eerst de boel even laten lassen. Dan kan het afslijpen en afmonteren beginnen! April 24, 2010 bewerkt door Reservoir Dogs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2010 Zo alles weer kaal,steekassen eruit,alles mooi verf vrij zodat ik ze Maandag even laten lassen. Nu weer verder met de D30 wt vooras, de shimset is binnen evenals de lagers en binnen keeringen, stuurkogels en afstel gereedschap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts