Spring naar bijdragen

Wagoneer assen onder cj7v8 met QT


Recommended Posts

Das waar ik nu ook aan zit te denken.

Een Dana44 aan de voorkant, ik heb wel eens vernomen dat je de fusee's van een Dana compleet over kan zetten.

Daar voor zou ik evt. jouw oude Dana30 dan kunnen gebruiken.

Ik wil alleen mijn bladveren op de orginele plek laten zitten.

Vandaar dat ik even zou willen zien hoe jij dit hebt gedaan.

bewerkt door Reservoir Dogs
typfoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Walter ik heb foto's toegevoegd van een tweetal assen die nog afgebouwd moeten worden. Het gaat om een dana 44 voor en achteras. De dana 44 vooras is aan de bijrijderskant in orde. Afstand knuckle tot het diffhuis is ruim 19 cm en dat is voor mijn cj8 precies goed. De bestuurderskant moet nog afgemaakt worden. De asbuis is al op de juiste lengte en gaat een paar cm de knuckle in. Ik heb de knuckle van de bestuurderszijde niet. De achteras moet ook nog afgebouwd worden. Alle overige spullen heb ik gebruikt bij het bouwen van mijn huidige dana 44 vooras die nu onder de cj8 zit. Ook de extra steekassen heb ik gebruikt want die zijn nu ingekort en dienen als reserve steekassen.

Jij kan ze gratis ophalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, heb jij ook een foto van hoe je vooras er nu onder zit?

Ga nu eens even nadenken wat ik wil,OF Dana30 breedspoor klaarmaken OF Dana44 op maat maken....

Heb net even info van Brunekreefprefomance dat is een specialist in Differentieels bouwen......Nou, de prijs voor ALEEN een ring en pinion inbouwen incl lagers en keeringen,dus geen steekassen plaatsen tatatata €1200 exl btw........specialist dus,in Paasaanbiedingen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, heb jij ook een foto van hoe je vooras er nu onder zit?

Ga nu eens even nadenken wat ik wil,OF Dana30 breedspoor klaarmaken OF Dana44 op maat maken....

Heb net even info van Brunekreefprefomance dat is een specialist in Differentieels bouwen......Nou, de prijs voor ALEEN een ring en pinion inbouwen incl lagers en keeringen,dus geen steekassen plaatsen tatatata €1200 exl btw........specialist dus,in Paasaanbiedingen......

Ik heb eind vorig jaar een prijs opgevraagd bij pro gear in Ymuiden. Ik zou een dana 44 vooras van een jeep j10 brengen en hun zouden de as inkorten , steekassen aanpassen en de nieuwe r&p plaatsen en afstellen. Ik zou voor de complete vooras ruim 2000 euro kwijt zijn exclusief btw.

Laat mij wel even weten of je de assen wil. Ik ben aan de grote schoonmaak bezig hier en wat in de weg ligt aan ijzer gaat de ijzerbak in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik kom de asen graag ophalen,we hebben in hier in de buurt een motorenrevisiebedrijf zitten die ook draai en laswerk doet.Daar liggen mijn steekassen en schijven nu ook.

Ik denk dat ik zowieso de D30 ga voorzien van een 3.73 en dan daarmee rijden.

En daarna een D44 ga inkorten en aanpassen aan mijn achter D44.

Maar heb jij je D44 nu geplaatst zonder de bladveren te verplaatsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik kom de asen graag ophalen,we hebben in hier in de buurt een motorenrevisiebedrijf zitten die ook draai en laswerk doet.Daar liggen mijn steekassen en schijven nu ook.

Ik denk dat ik zowieso de D30 ga voorzien van een 3.73 en dan daarmee rijden.

En daarna een D44 ga inkorten en aanpassen aan mijn achter D44.

Maar heb jij je D44 nu geplaatst zonder de bladveren te verplaatsen?

Bladveren zitten op hun originele plek gemonteerd. Heb daar niks aan veranderd. Die vooras van het plaatje is ook gedeeltelijk pasklaar voor de originele bladveren constructie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eens aan het surfen gegaan,ik kan héél weinig vinden over de D27.

Gisteren de D27 uit de hal gehaald en open gemaakt ...........lijkt het zelfde.

Ik heb nu de diffjes naast elkaar liggen en de offset van de montage plaat is iets anders,maar dat moet natuurlijk ook.

Anders kan je nooit een pignonwiel monteren met een grotere diameter.Het zonnewiel kan je natuurlijk ook niet ongestraft dunner en dunner maken.

Voor de rest heel weinig verschillen het zonnewiel zit met een gelijk aantal bouten vast.

De lagerdiameters zijn ook gelijk.

We gaan na de pauze maar weer eens verder kijken.

Als er iemand is die hier ervaring mee heeft,laat het even weten.

(kan veel leukere dingen bedenken dan alles uit elkaar halen en evt.op niks uitkomen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier staat een 4.11 te koop voor mijn oude ford 9 inch achteras.

Ik neem aan dat je die ga gebruiken of ga je achter ook de dana 44 as gebruiken?

Zou zonde zijn want de 9 inch is een stuk sterker als de dana 44

http://www.amerikaanseautopagina.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=64554

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga voor de D44,met one piece axles.

De Dana is 58 inch , de D30 is 56 inch.

De remklauwen van jouw oude achteras ga ik wel gebruiken.

De outers van je vooras met de remschijven, buitenste steekas met de nieuwe kruisjes ook.

Ik ben bezig met de D30 om daar ook een 3.73 in te maken,er zijn al wat opties.

.... een héél project, terwijl het allemaal zo makkelijk leek,zoals altijd bij Jeep.

Als ik de Ford as neem,moet daar een ander diff in,dan moet in D30 breedspoor ook een ander diff. En heb ik nog een smalle achteras.

Veel meer kosten dus,en er zit al zoveel tegen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...