Spring naar bijdragen

Quick disconnects voor CJ-7


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Na een een heel leuk Jeep weekend in Geilenkirchen heb ik diverse tips gehad voor mijn CJ-tje. Een daarvan was het aanschaffen en installeren van disconnects. Ik heb op internet diverse gezien, maar welke moet ik hebben?:unsure: zelf dacht ik aan JKS partnr 5579300. Zijn er nog andere aspekten waar ik aan moet denken, of kan ik ongestraft deze bestellen en plaatsen?:P

Graag jullie advies!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Na een een heel leuk Jeep weekend in Geilenkirchen heb ik diverse tips gehad voor mijn CJ-tje. Een daarvan was het aanschaffen en installeren van disconnects. Ik heb op internet diverse gezien, maar welke moet ik hebben?:unsure: zelf dacht ik aan JKS partnr 5579300. Zijn er nog andere aspekten waar ik aan moet denken, of kan ik ongestraft deze bestellen en plaatsen?:P

Graag jullie advies!

Je moet deze hebben http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=8817

De 5579300 http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=8821

Zijn voor wagens die 2.5 tot 6 inch lift hebben.... en volgens mij is die van jou standaard....... toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan m'n bericht niet editten vanaf de werk-PC :P

Vorige bericht is dus een dubbelpost.

OT: Als je nog wilt gaan verhogen, kan je misschien beter nog even wachten. Of je moet niet hoger willen dan een inch of twee en half.

Zelf ben ik ook nog niet verhoogd en heb gister toevallig de sway bar links weer los gehaald aan de onderzijde en de ?swaybar? vastgezet.

Is wat wiebeliger, maar is verder wel goed mee te rijden.

Scheelt natuurlijk ook zo'n 100$ ex verzend en inklaringskosten :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan m'n bericht niet editten vanaf de werk-PC :P

Vorige bericht is dus een dubbelpost.

OT: Als je nog wilt gaan verhogen, kan je misschien beter nog even wachten. Of je moet niet hoger willen dan een inch of twee en half.

Zelf ben ik ook nog niet verhoogd en heb gister toevallig de sway bar links weer los gehaald aan de onderzijde en de ?swaybar? vastgezet.

Is wat wiebeliger, maar is verder wel goed mee te rijden.

Scheelt natuurlijk ook zo'n 100$ ex verzend en inklaringskosten :unsure:

Volgens mij was mijn cj al verhoogd met een 2,5 of 4 inch Rancho kit toen ik hem kocht. Maar als ik het goed begrijp rij je op de weg ook zonder? Is dat wel prettig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij was mijn cj al verhoogd met een 2,5 of 4 inch Rancho kit toen ik hem kocht. Maar als ik het goed begrijp rij je op de weg ook zonder? Is dat wel prettig?

Ik kijk volgende week woensdag wel ff wat eronder zit.... of je moet vanavond ff langskomen ben dan toch aan de jeep bezig.... 4 inch is het zeker niet!

Als er inderdaad 2.5 inch onderzit heb je de goeie!

Er zijn tal van jeepers die zonder rijden..... is een kwestie van wennen denk ik.... ik zet ze gewoon terug en wacht op het volgende off-road moment om ze weer los te maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk volgende week woensdag wel ff wat eronder zit.... of je moet vanavond ff langskomen ben dan toch aan de jeep bezig.... 4 inch is het zeker niet!

Als er inderdaad 2.5 inch onderzit heb je de goeie!

Er zijn tal van jeepers die zonder rijden..... is een kwestie van wennen denk ik.... ik zet ze gewoon terug en wacht op het volgende off-road moment om ze weer los te maken!

Misschien ga ik je daar wel aan houden.. effe langskomen straks. :unsure: Moet effe kijken wat er straks op het programma staat.. gewoon bij jou thuis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als ik het goed begrijp rij je op de weg ook zonder? Is dat wel prettig?

In het begin vond ik het niks. Brak een paar keer achter lichtjes uit in de bochten.

Later bleek mijn koppeling problemen te hebben, wat waarschijnlijk meespeelde.

Vanochtend heb ik dorp, provinciale weg, snelweg en stad gereden en eigenlijk niet gemerkt dat ze los zitten. Alleen toen ik het woonerf afdraaide viel me op dat hij iets meer overhelde.

JeepEd rijdt al tijden probleemloos rond zonder swaybar links.

Aan de andere kant heb ik ook berichten gelezen over mensen met een aanhanger, die wel weer problemen kregen.

Zodra ik verhoogd ben, ga ik waarschijnlijk ook voor disconnects, maar dan de 'quicker' versie.

Zoiets :http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=8815

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...