Spring naar bijdragen

Welke maat bouten voor control arms?


Recommended Posts

Afgelopen zondag was ik bij JeepEd om de rubbers van (onder andere) de control arms te vervangen. De eerste bout van brak al vrij snel af, waardoor we die actie hebben moeten staken.

Nu ben ik van plan vooraf nieuwe bouten te organiseren, zodat ze mogen breken (of we ze zelfs gewoon doorslijpen, lekker snel).

Ik weet alleen niet welke maten ik moet hebben.

Is er iemand die mij kan vertellen welke maten bouten ik moet halen om de control arms weer te kunnen monteren? Ik wil voor én achter doen.

In de FSM staat wel een lijstje met boutmaten, maar niet welke bout waar gebruikt wordt.

Een kant-en-klaar setje bouten tegen een mooie prijs zou helemaal mooi zijn.

bewerkt door Mitchell2.24v
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zondag was ik bij JeepEd om de rubbers van (onder andere) de control arms te vervangen. De eerste bout van brak al vrij snel af, waardoor we die actie hebben moeten staken.

Nu ben ik van plan vooraf nieuwe bouten te organiseren, zodat ze mogen breken (of we ze zelfs gewoon doorslijpen, lekker snel).

Ik weet alleen niet welke maten ik moet hebben.

Is er iemand die mij kan vertellen welke maten bouten ik moet halen om de control arms weer te kunnen monteren? Ik zil voor én achter doen.

In de FSM staat wel een lijstje met boutmaten, maar niet welke bout waar gebruikt wordt.

Een kant-en-klaar setje bouten tegen een mooie prijs zou helemaal mooi zijn.

bouten zijn M14 volgens mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bouten zijn M14 volgens mij

Dank je.

Ik zit een beetje suf te doen denk ik... Ik heb de gebroken bout nog.

_MG_6202.jpg

Hoewel dat de zogenaamde cam bolt was, vraag ik me nu af of ik die maat kan aanhouden voor de rest van het stel. De lengte van de bout zal ongeveer wel kloppen, toch? En het draad maakt niet zo gek veel uit, want ik neem er natuurlijk ook nieuwe moeren bij.

Als ik 14x die maat koop (en hopelijk ergens 2x cam bolts vandaan kan halen), dan zou ik goed moeten zitten denk ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je.

Ik zit een beetje suf te doen denk ik... Ik heb de gebroken bout nog.

_MG_6202.jpg

Hoewel dat de zogenaamde cam bolt was, vraag ik me nu af of ik die maat kan aanhouden voor de rest van het stel. De lengte van de bout zal ongeveer wel kloppen, toch? En het draad maakt niet zo gek veel uit, want ik neem er natuurlijk ook nieuwe moeren bij.

Als ik 14x die maat koop (en hopelijk ergens 2x cam bolts vandaan kan halen), dan zou ik goed moeten zitten denk ik...

Vaak passen die bouten wel maar is de passing redelijk "los" ik denk dat 9/16de UNF beter past. deze zijn bij veel landbouw mechanisatie bedrijven en beter bouten & moeren handelaren wel te krijgen. kosten iets meer maar passen beter en is met fijne draad ook beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...