aerox Geplaatst August 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 (bewerkt) Korte vraag, Zijn de kleppen van een YJ 1991 2.5L Hydraulisch ? of moeten deze handmatig afgesteld worden ? Rick August 11, 2008 bewerkt door aerox Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst August 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 Hydraulische kleppen dus geen omkijken naar. Tenminste.............................zolang ze nog niet tikken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aerox Geplaatst August 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 Dat is het m juist, De kleppen tikken, Bij koude motor vrij hard. Bij warme motor minder, maar je hoort het wel nog bij stationair draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst August 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 (bewerkt) Hallo Jeeper. Het tikken van de kleppen kan duiden op een interne vervuiling. De hydraulische kleppenlifters worden hierdoor trager. Je kan bij de motorolie een cleanertoevoeging doen. Ikzelf gooi er meestal een halve liter ATF bij.(zitten heel veel cleaning dopes in). Wel na een enkele duizend kilometer verversen en vooral nieuwe oliefilter, want er komt een hoop troep los. August 11, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aerox Geplaatst August 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 Oke bedankt voor de info, dan gaan we dat maar eens halen, Dan ff de volgende vraag. Welke olie is nu dan het beste voor de motor. Lees namelijk verschillende meningen hier en daar. En hoeveel liter gaat erin ? Groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst August 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 Hallo. Ik denk in een 4 cil. ong. 4 liters. Meestal rijdt het goed met normale goedkope minerale olie 15W40. Ikzelf ben overgegaan op halfsynthetische 10W40. Ook omdat de meeste garages dit erin in doen. Als je overgaat op deze olie ,kan je soms wat lekkages verwachten via pakkingen en oliekeerringen. Ook meerdere keren filter vernieuwen, want erkomt altijd door de synthetische toevoegingen een hoop vuil los. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 Dat is het m juist, De kleppen tikken, Bij koude motor vrij hard. Bij warme motor minder, maar je hoort het wel nog bij stationair draaien. Heb jij de compressie al eens gemeten in deze 4 cilinders? En zo ja was deze behoorlijk gelijk bij de 4 cilinders? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aerox Geplaatst August 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 Heb jij de compressie al eens gemeten in deze 4 cilinders? En zo ja was deze behoorlijk gelijk bij de 4 cilinders? Nee heb ik niet gemeten, kan dat zelf gedaan worden ? of moet ik dat laten doen ? En waarom... wat is het effect als deze niet gelijk is ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 (bewerkt) Nee heb ik niet gemeten, kan dat zelf gedaan worden ? of moet ik dat laten doen ? En waarom... wat is het effect als deze niet gelijk is ? Als de compressie goed is in de motor kan je 1 belangrijke en dure zaak uitsluiten die het tikken kan veroorzaken. Het tikken namelijk van je motor hoeft niet perse aan je kleppen te liggen. Een kantelende zuiger kan ook voor het tikken zorgen. Als je een kantelende zuiger hebt kan dat oa merkbaar zijn door een compressie die te laag is in 1 van de cilinders. En met laag bedoel ik dus wel een redelijk verschil t.o.v. de andere cilinders. Een kantelende zuiger is een dusdanig versleten zuiger of cilinderbus dat er zoveel ruimte is ontstaan dat tijdens de heen en weergaande beweging van de zuiger deze ook nog eens heen en weer gaat draaien om de pistonpen. Dit is de pen die de zuiger verbind met de drijfstang. Deze draaiende beweging noemt men kantelen.......Het kan, hoor, maar ik zou eerst eens eenvoudig beginnen en gewoon aan een tikkende klep denken vandaar dat ik vroeg is de compressie al gemeten. Een kantelende zuiger veroorzaakt namelijk ook een tikkend geluid. Compressie kan je zelf meten maar als je dat niet eerder gedaan hebt en niet de goede apparatuur voor hebt zou ik dit even laten controleren bij een garage. Weet je zeker dat het geluid hoog uit het motorblok komt. Dus net onder de kleppendeksel vandaan of lager? August 11, 2008 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.