tommyfiets Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 <_<hallo, ik heb onlangs een achteras d44 vervangen voor een d35 bij mijn zj van 96 . helaas was er nu een nieuw probleem : een enorme bonk als ik van een drempel af kom, volgens een vriend van mij is nu de tussenas te kort . als ik de tussenas meet zit hij toch nog zo,n 5.5 cm op de priesas van de tussenbak geschoven en dat lijkt mij voldoende?? weet iemand hoeveel dit minimaal moet zijn? het was bij mijn vorige achteras zo,n 8 cm maar of die 2.3 cm die hij er verder uit is gekomen nu zo,n verschil uitmaakt???????? vr gr,Tom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 Lijkt mij eerder dat hij te lang is en tegen je tussenbak beukt, als je inveerd wanneer je van de drempel afkomt wordt de afstand namelijk korter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 Gewoon even opmeten dus.. er is vast wel iemand die de originele maat weet/kan meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tommyfiets Geplaatst August 14, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 lijkt me niet , origineel zat de as er nog 2,3 cm verder in de bak geschoven!?????????????? pfff.snap er nu niets meer van..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 Moet je per see over een drempel ofzo rijden om die bonk te horen of is 't te simuleren bij stilstand? (Springend gezinnetje achterop de GC ofzo.....roep maar wat) Denk dat als dat lukt je beter kunt luisteren/kijken wat er gebeurt. Misschien je schokbrekers te lang voor je huidige as.......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 Als ik even het verhaal van jouw aandrijfas overneem naar mijn cherokee heb ik nu dus het volgende na mijn aanpassing. Ik ga van een chrysler achteras naar een dana 44 achteras. Doordat de dana 44 as wat groter is als de chrysler as qua diff wordt mijn aandrijfas bijna 2 cm meer ingeschoven als met de chrysler as. Jij kwam van een dana 44 en gaat naar een dana 35 as. Ik kan bij jou dus voorstellen dat het tegenovergestelde gebeurd en dat jouw aandrijfas dus 2 cm meer naar buiten is gekomen als voorheen. Het kan dus best zo zijn dat hij tijdens het rijden en met name tijdens het in en uitveren tegen zijn maximale uitslag staat en daardoor die bonk geeft. Tis maar een idee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2008 ja, leuk...maar is het niet eenvoudiger om de originele maat te vergelijken met die van je D44? ben je meteen af van 'ik denk dat...'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2008 ja, leuk...maar is het niet eenvoudiger om de originele maat te vergelijken met die van je D44? ben je meteen af van 'ik denk dat...'. Meten is weten he! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tommyfiets Geplaatst August 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 het is opgelost! : het bleek een bout te zijn van de achteras ophanging die ik verkeerd om terug had geplaatst! als de auto inveerde kwam hij tegen een balk van de bodem aan !! viel dus achteraf mee! ben ff naar de specialist Maasbach in amersfoort geweest en heel goed geholpen!! binnen 5 min de oorzaak gevonden! heeft meteen ook de diff, gewisseld bleek ook versleten! daarom een beetje gekraak in de bochten , Erwin bedankt! aandrijfas was prima zo nix mis mee! iedereen bedankt voor de reacties!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 en diff terug gebracht naar de verkoper ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tommyfiets Geplaatst August 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 yep de diff terug gebracht en €100,00 retour gehad, tis niet veel en de nieuwe diff kostte uiteraard veel meer maarja.... zodoende leert men! EERST DE DEKSEL ERAF ...... EN DAN PAS KOPEN/ MONTEREN!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wools Geplaatst August 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 en was de diff .duur onlangs ook een achter diff kapot maar kreeg een complete achteras plus diff koste mij met onderbouwen 1000 euries Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst August 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 en was de diff .duur onlangs ook een achter diff kapot maar kreeg een complete achteras plus diff koste mij met onderbouwen 1000 euries auw:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wools Geplaatst August 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 ja had een de diff kapot in kroatie nieuwediff bij jeep in zagreb kostte 1500 euries maar was ook niet op voorraad en de monteur van de garage waar ik was had een vriend die had een complete as van een 95er kostte 700 plus onderbouwen 300 maar ja heb nu wel schijven achter alleen beetje duur was op weg naar huis en dan moet je wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst August 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2008 hallo ik zit met het volgend probleem zingend + schavend geluid uit diff of tussenbak ,dus om het een en ander uit te sluiten heb ik de achterkant van de auto op bokken gezet ,en was de de bedoeling aan de wielen te draaien om geluid ergens vast te stellen . Nou krijg ik toch met geen mogelijkheid de wielen gedraaid ik snap hier niks van . tussenbak in vrij gezet ,automaat in vrij gezet, handrem in vrije stand. dan moet je de wielen toch kunnen draaien ,of zit ik er helemaal naast?? het gekke is trouwens ook dat als ik de tussenbak,met draaiende motor in neutraal heb staan, en ik de automaat in parkeerstand wil zetten ik een partij tanden aan het poetsen ben ,volgens mij hoort dit niet ,iemand een idee wat er aan de hand is ?????? alle hulp is welkom groet Ricardo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.