Spring naar bijdragen

centrale deurvergrendeling


patrick4wd
 Share

Recommended Posts

Hallo allen wederom,

Nu eindelijk gevonden wat mijn accu leeg trekt... de centrale vergrendeling.

wie weet waar de problemen kunnen liggen of waar ik de oorzaak zou kunnen liggen, is dit een relais welke vast blijft zitten (waar zit deze??) of moet ik het verder zoeken?

systeem is nu ontkoppeld, maar zou wel fijn zijn als het ooit weer gaat werken...

ook weer, alle tips zijn welkom!

bedankt,

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeeper. Het centrale deursysteem is een complex geheel van 2 relais,deurschakelaars en actuators (motors)5x, en bedrading. Nog maar te zwijgen over de electronische besturing vanuit je sleutel. Dus koop maar een goede multimeter.

Ik zou eerst alle bedrading nakijken op kortsluiting aan het chassis.

Achter het rechter voorpaneel te beginnen. Hier zitten ook al div. relais.(2x sluiten en openen)

Ook de bedrading onder de vloerbedekking kan storingen geven door slijtage van de draadisolatie. Alle deuren inwendig eens bekijken. De ramen willen weleens de draden raken. De draadbundels die door de deurstijlen in de deuren verdwijnen.(storingen en breuk door beweging) De achterklep dito. Dus alles overzichtelijk nalopen en doormeten.

Dan komen natuurlijk de solenoids (motorschakelaars) aan de beurt.

Als het klopt zit er achter het passagierspaneel ook de stroomconnectors, hier kan je stukken uitsluiten, welke geen kortsluiting (drain) hebben.

Al met al een leuk weekend klusje, maar neem je tijd.

P.S Wat EJG al aangeeft, er kan ook een sluitingmechanisme blijven hangen. Met kruipolie gangbaar maken kan helpen.

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmmmm

de achterdeur (links) gaat niet goed open en kan ook niet worden afgesloten...

mogelijk het probleem (denk ik)..

verder is mijn xj van 1995, heeft volgens mij geen electronica IN de sleutel..

de knoppen aan de binnenkant van de deuren, gaan wel heel erg zwaar, maar dat is bij alle deuren zo...

Ik ga volgend weekend eens kijken...

vast bedankt!

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Patrick. Een goede reden om met de achterportier te beginnen.

Electrisch afkoppelen en kijken of de drain hiervandaan kwam en nu door afkoppelen weg is. (connectors kunnen rechtsvoor bij passierskant zitten). Drain is te meten bij accu.

Deurplaat eraf halen en alle stangen nalopen of deze niet los gekomen zijn.

Electrische bedrading nalopen . Mechanisme aan slotkant deur met kruipolie inweken en schoonmaken. Het is een begin:D

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...