Jeepie M Geplaatst August 24, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2008 (bewerkt) Ik heb de lambdasondes net weer in de oude configuratie teruggezet en nu loopt de motor op benzine al 2 seconden, op LPG blijft dit 1 seconden. Het rode lampje is ook weer terug en ik krijg de indruk dat de motor wel overschakeld naar LPG (groene lampjes gaan branden), alleen zonder effect. August 24, 2008 bewerkt door Jeepie M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst August 24, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2008 Ik denk het probleem gevonden te hebben, nu nog de oplossing. Op de rode draad die in het midden van de verdelerkap is aangesloten staat, wanneer het contact in RUN-stand staat, geen spanning. Ik las op jeepforum.com dat diit een probleem kon zijn bij oudere cherokees, hierbij wordt bij het starten de ballast resistor omzeilt. In de RUN-stand loopt de stroom over een andere draad. Bij een probleem in deze draad heb je geen stroom op de verdelerkap. Zal de boel eens doormeten en hopen het exacte probleem te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2008 Ik kan zo snel niet vinden of je al een draadbrug ipv je pomprelais geplaatst hebt. Ik krijg sterk het vermoeden dat de pomp alleen even loopt tijdens het opstarten van de PCM. Je hebt dan druk in het systeem, waar de motor heel even op loopt. Buiten de sturingen om de pomp aansluiten kan veel duidelijk maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst August 25, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2008 Ik kan zo snel niet vinden of je al een draadbrug ipv je pomprelais geplaatst hebt. Ik krijg sterk het vermoeden dat de pomp alleen even loopt tijdens het opstarten van de PCM. Je hebt dan druk in het systeem, waar de motor heel even op loopt.Buiten de sturingen om de pomp aansluiten kan veel duidelijk maken. Waar kan ik die draadbrug het beste plaatsen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henk B Geplaatst August 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 halllllloooo ik denk dat ik het probleem bij de mijne heb gevonden ik heb voor de zekerheid toch maar de voorschakel weerstand kort gesloten en nu loopt hij als een trein zowel op lpg als benzine wat gewoon jammer is is als je het vervangt je er vanuit gaat dat het goed is maar dat was dus niet zo ben weer blij met alle tips van iedereen op het forum ga nu op zoek naar een nieuwe/goeie weerstand nogmaals bedankt Henk B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst August 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 Waar kan ik die draadbrug het beste plaatsen? Hallo Jeeper. Draadbruggen en/of doorschakelingen bij een autorelais is te doen door de pin#30 en pin#87 te overbruggen met een stukje draad. In feiten is dit de secundaire/schakelaargedeelte van het relais. Het gemakkelijkst is het ,om dit in de relaisvoet te doen. Nummers staan op het relais. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst August 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 (bewerkt) Waar kan ik die draadbrug het beste plaatsen? Ik zie dat ik weer met mijn ogen dicht aan het lezen was, bedankt Wim. Ik heb het relais doorverbonden, echter zonder resultaat. Even een tussenstand: Motor start, maar blijft niet lopen op zowel benzine als gas. De volgende dingen heb ik getest: Gasklep schoonngemaakt CPS getest, was OK MAT sensor (koud) waarde vergeleken met een andere MAT, waren gelijk Idle Air Control Motor getest, was OK Brandstofpomp relais overbrugd, geen verandering Verder heb ik de stroom die op de ontstekingsspoel wordt gezet met de sleutel in de start-stand en run-stand. START => 9,18V RUN => 0,39V (Ook als het contact uit staat) Weet iemand of deze waardes kloppen? August 26, 2008 bewerkt door Jeepie M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst August 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 (bewerkt) Gaat de benzinepomp lopen als je het relais overbrugt? Spuit er brandstof uit je schradervalve (op de brandstofrails) als je de de dop eraf schroeft en het pinnetje indrukt? Zoja dan heb je dus fuel. Nu de vraag heb je wel ontsteking? Bougietest? Loop ook eens alle aardingsdraden na, misschien is hierdoor ook een storing aan een sensor. August 26, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst August 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 De pomp gaat direct lopen en blijft lopen als ik het relais overbrug. De benzine spuit uit de nippel als ik het pennetje indruk. Ontsteking heb ik in ieder geval bij het starten, want de motor slaat aan. Alleen slaat ie na 1 á 2 seconden weer af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst August 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 Verwissel gewoon is wat relais onderling, ze zijn allemaal het zelfde:wacko:. Auto shutdown relais etc. Accuklemmen,en distributiekap nalopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst August 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 (bewerkt) ASD heb ik omgeruild met een getest werkend ander relais => geen effect Accuklemmen zien er goed uit, verder heb ik ook overal stroom. Verdelerkap zal ik vanmiddag eens loshalen, ook alle aardingsdraden zal ik eens nakijken. August 26, 2008 bewerkt door Jeepie M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst August 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 Als alles toppie is, na het schoonmaken,nakijken,doormeten. Misschien beter dan een LPG boer erna laten kijken. Waarschijnlijk heeft die voor zijn LPG en Benzine wisselregeling ook de nodige relais en connectors natekijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst August 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 Verdelerkap is schoon en droog. Alle massadraden die ik heb kunnen vinden in de motorruimte zijn ook goed. Ben bang dat de gasboer ook nodig is, zie het alleen niet zo ziten om er heen te gaan (auto wil niet rijden). Ik wil dus eigenlijk eerst zo veel mogelijk uitsluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst August 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 HIJ DOET HET WEER!!!!!!! Tenminste op benzine, op gas slaat ie direct weer af. Na wat gesurft te hebben op internet kwam ik een soortegelijk verhaal tegen met als oplossing daat je de CV een paar keer open en dicht moest doen. Aangezien de batterijen van de afstandsbediening al een tijdje leeg waren, deze vervangen en de CV een aantal keer open en dicht gedaan. Daarna starten en ja hoor, hij blijft lopen. Tenminste op benzine, zodra ik op LPG overschakel gaat de motor weer uit. Het lijkt er dan ook op dat er toch nog ergens een startonderbreker in de auto verstopt zit, ik ging er van uit dat die verwijderd was en had dit ook al eens getest. Voor het ontstaan van de problemen is mijn Jeep weg geweest voor een reparatie van de airco (condensor was lek) en de kachelmotor. Ik vermoed nu dat de monteur iets teveel draadjes heeft aangesloten. Weet iemand waar ik de unit van de CV en de startonderbreker zou kunnen vinden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst August 28, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2008 Niemand een idee waar ik de unit van de CV en de startonderbreker zou kunnen vinden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst August 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2008 Ik ben weer helemaal blij.:D Na heel veel speurwerk heb ik uiteindelijk een gebroken draad gevonden die de storing met het gas veroorzaakte, de draad gerepareerd en hij loopt weer als van ouds op gas. De startonderbeker heb ik bij het controleren van alle draden ook gvonden, deze blijkt in het middenconsole te zitten achter "Security". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2008 Beter.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.