Spring naar bijdragen

Uitlezen CPS


Recommended Posts

Kun je de CPS uitlezen terwijl hij gemonteerd is

zo ja /of nee wat zijn de ohm waardes

Goedemorgen. De Ohmwaardes zijn te meten aan de stekker. ( ovaal van vorm!)

A B C Twee draden aan de Meter. Zwart- en rood +

Zwarte op B en rode op C geen weerstand

Zwarte op C en rode op B 4.48 Mega Ohms. :rolleyes:

P.S. Zorg voor een schone connector.

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke maar de vraag was ook , moet ie er geheel vanaf, of kan de cps blijven zitten

Goedemorgen. De Ohmwaardes zijn te meten aan de stekker. ( ovaal van vorm!)

A B C Twee draden aan de Meter. Zwart- en rood +

Zwarte op B en rode op C geen weerstand

Zwarte op C en rode op B 4.48 Mega Ohms. :rolleyes:

P,P. Zorg voor een schone connector.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke dan laat ik hem zitten, echter wat bedoellen we dan met "zorg voor een schone connector"

Er willen door vocht en corrosie wel een storingen komen in de stekker.Hier kan je gemakkelijk bij.

Vaak door het meerdere malen open en dicht doen van deze stekker kan je soms storingen oplossen. De gevoeligheid is zo klein, dat dit toch echt kan helpen. Ook goed kijken of de draden niet tegen de uitlaat hangen.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke

Hier de uitslag, met zwarte klip om vast te klikken boven

In de FSM staan de verbindingen zo

3 2 1

3= signal

2= ground

1= 5 volt

kennelijk bedoelen we hier met a b c

3 2 1

zw rd =1

rd zw =11.77

rd zw = 0

zw rd =0

en toen

Er willen door vocht en corrosie wel een storingen komen in de stekker.Hier kan je gemakkelijk bij.

Vaak door het meerdere malen open en dicht doen van deze stekker kan je soms storingen oplossen. De gevoeligheid is zo klein, dat dit toch echt kan helpen. Ook goed kijken of de draden niet tegen de uitlaat hangen.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iemand kennis van deze waardes?

Oke

Hier de uitslag, met zwarte klip om vast te klikken boven

In de FSM staan de verbindingen zo

3 2 1

3= signal

2= ground

1= 5 volt

kennelijk bedoelen we hier met a b c

3 2 1

zw rd =1

rd zw =11.77

rd zw = 0

zw rd =0

en toen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ruud. Ik moet je op dit moment het antwoord je schuldig blijven.

Jouw opgegeven waardes slaan nergens op. Ik heb diverse lijsten met verschillende metingen, niks lijkt hierop. sorry.Bij mijn '92 zit overigens een ronde stekker. Ik zoek verder.

Wel zou ik preventief de sensor vervangen. De CPS kan vaak slecht worden,zonder een melding te geven aan de computer. Dit is door velen bevestigd, want ik heb deze vraag op de USA forums gevraagd en zij beamen het zelfde.:lol:

Bij mijn Jeep even gemeten: tussen 1 en 2 . 11,86 M Ohm (+ op 2)

tussen 3 en 1 . 3,6 M Ohm (+ op 3). rest = 0, snap jij het nog?

De waarde 11,86 klopt dus wel aardig.

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...