Spring naar bijdragen

Jeepclub.... lid worden?


RANDOMAN
 Share

Recommended Posts

Heb je daar wat aan? Waar is het goed voor? Waarom ben jij lid, of waarom juist niet?

Thx ;)

Ik ben van mening van wel. Buiten het veelvuldig bezoek aan het forum ging mijn interesse ook uit naar de mensen achter de berichten. Ik ben daarom naar Menno's Jeep BBQ 2008 geweest en heb daar heel veel mensen gesproken die geregeld op het forum te lezen zijn.

Dit was een erg leuke ervaring, te zien met hoeveel plezier mensen (met hun hele gezin) naar allerlei evenementen gaan die georganiseerd worden door ofwel Jeepforum ofwel Jeep Club.

De gesprekken hebben er toe geleid dat ik nu ook wel eens wil doen met m'n ZJ waar die eigenlijk voor gebouwd is; terrein rijden. Om dit op de meest plezierige manier te doen ben ik lid geworden van JCN.

Er worden geregeld evenementen georganiseerd in binnen en buitenland om iedereen kennis te laten maken met het terrein rijden, en voor de gezellige weekendjes weg. JCN heeft mensen die jou als beginner kunnen en willen begeleiden in het terrein.

De een rijd zijn jeep als een SUV en de ander wil iets meer er mee doen, zoals ik. Er blijken genoeg terreinen te zijn waarmee je met een standaard jeep al erg ver kan komen, ook al is het je daily driver...

Een lidmaatschap kost je €60,- per jaar en daarmee kun je naar allelei evenemten toe. Ook zonder kan dat, maar betaal je meer.

En er zijn zeker wel meer voordelen, kijk anders eens op de site; jeepclub.nl.

En daarbij, wat is er mooier dan een club vol mensen die de zelfde liefde delen? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buiten de vreselijke open deuren dat je georganiseerd terrein kan rijden, altijd weer veel dingen leert van anderen (niemand weet alles), nog eens andere mensen leert kennen zijn er nog wel persoonlijke zaken:

Ik vind het een heel bijzondere club, omdat iedereen met open armen ontvangen wordt. Of je nou je jeep 1 week hebt of dat je al 40 jaar meehobbelt, je telt altijd mee.

De intensie is dat je weer wat wijzer thuis komt, het liefst zonder stukken natuurlijk. Elkaar met grappen en grollen, maar ook met respect het terrein en de dag doorhelpen.. met 's avonds de vuurkorf en een drankje als kers op de taart.

Grote monden komen net zover als hun gaspedaal diep kan. :D

Even een officieel berichtje erbij:

Ik wil er nog wel op wijzen dat het Jeepforum niet uit eigen naam evenementen organiseert. We zijn een digitaal medium, geen alternatief voor een werkelijke club. Afspraken die via het forum worden gemaakt zijn altijd privé aangelegenheden.

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een officieel berichtje erbij:

Ik wil er nog wel op wijzen dat het Jeepforum niet uit eigen naam evenementen organiseert. We zijn een digitaal medium, geen alternatief voor een werkelijke club. Afspraken die via het forum worden gemaakt zijn altijd privé aangelegenheden.

Mijn excuus als ik door mijn bericht hierover verwarring heb geschept. Ik duide meer op de activiteiten (jeep BBQ, Tourrit etc.) die door de Jeepforum leden worden georgeniseerd en niet door de forumbeheerders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn excuus als ik door mijn bericht hierover verwarring heb geschept. Ik duide meer op de activiteiten (jeep BBQ, Tourrit etc.) die door de Jeepforum leden worden georgeniseerd en niet door de forumbeheerders.

Ik doelde meer op 'uit naam van...', niet speciaal wie het organiseert.

Maar goe, wie heeft er nog meer een mening want we drijven (uiteraard) weer af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goe, wie heeft er nog meer een mening want we drijven (uiteraard) weer af.

Nu hier ook al. Bij de club moet je ook al binnen de lijntjes (lintjes) rijden....:D

Het betoog van Ramon dekt zowat alles denk ik. Het maakt niet uit wat voor een Jeep, of je wel of geen ervaring hebt. Veiligheid staat hoog in het vaandel en de begeleiding is in de regel goed.

Gewoon gezellig wat keren bij elkaar je hobby uitleven om daarna in de garage nog meer tijd en geld te spenderen.

Ik zie het ook als een van de weinige manieren waarop het mogelijk blijft ook in de toekomst nog wat met de Jeep buiten de weg te kunnen rijden. Als je hier in Noord-Holland kijkt zijn die mogelijkheden nagenoeg uitgeput, maar er kan wel aan gewerkt worden dat dat elders in het land niet het geval wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat net blad 4wd te lezenh en zag de tarieven van begincursus terreinrijden

180 eur ofzo dan iets meer ervaren eur 200 en de ervaren 4x4 rijders 385 eur voor weekend in NoordFrankrijk

Die eerste 2 cursussen zijn dan voor standaard SUV met wegbanden zonder aanpassingen.

Bij de Jeep Club kun je naar een academy voor pak em beet eur 25

3 categorien licht,zwaarder en extreem

we zijn geen club met "crossende" en scheurende Soesies maar vinden het leuk om met techniek door kuilen en gaten te rijden zonder dat er wat kapot gaat. Natuurlijk kun je niet voorkomen dat er wel eens wat stuk gaat want het merendeel bestaat uit autos van 10 jaar en ouder.

Maar door verantwoord met je sport/hobby om te gaan en een goede begeleiding kun je dat tot minimum beperken.

Al staat het Forum los van JCN ik draag ze beide een erg warm hart toe

en denk dat de een zonder de ander moeilijk zal overleven.

Overigens zijn "niet" jeep club leden ook welkom op JCN evenementen zij het dan tegen een hoger inschrijvingsbedrag.

Kijken is gratis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja... Ik ben lid en Wamel wordt mijn eerste Jeep Academy.

Ik heb ook naar cursussen zitten kijken en bij sommige rij je niet eens in je eigen wagen, maar rij je in een Land Rover van het cursusbedrijf.

Als ik dat had gewild had ik wel een Land Rover gekocht ( leuke autos, maar een Jeep is stukken leuker )

Via de Jeepclub is het in je eigen Jeep, tussen andere Jeeps ( en Jeepfanaten ), krijg je instructie en het is nog stukken goedkoper ook!

Bij de Jeepclub betaal je mee aan de gemaakte kosten en niet voor het salaris van allerlei personeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klik

klik

discussie komt ieder jaar terug :)

En hoop dat dat nog lang zo door gaat....

OT; is gewoon fun, evt. voor/met de hele familie!

Met gelijk gestemde Jeep idioten rijden (welk niveau je zelf ook wil), slap ouwenelen (over wat er allemaal wel aan de Jeep nog verbouwd gaat worden...), van elkaar leren en van iedereen steun en hulp krijgen enz enz.

Zoals Dez al schreef, altijd onder goede begeleiding!

En de organisatie van de evenementen, of het nou dag of weekend evenementen zijn, technische dagen of wat dan ook, altijd helemaal top!!

We hebben met een groepje bij heel veel andere clubs gereden, ook qua organisatie steekt JCN er met kop en schouders boven uit!!

(en inderdaad geen rondvliegende Soezen....:P:()

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Bij de aanschaf van mijn TJ in 2000 maakte dealer Willem Kien me direct enthousiast voor JCN. Meerdere evenementen heb ik met veel plezier bijgewoond. Ik herinner me de eerste keer dat ik met mijn gloedjenieuwe ding op Rhederlaag verscheen -uiteraard standaard, met zelfs die lullige bumperkappen er nog op:whistle:- en ik natuurlijk direct bij de beginners werd ingedeeld, tussen de standaard XJ's en ZJ's. Auw, dat deed pijn. Gelukkig bleek e.e.a. niet zo strak georganiseerd dat ik niet gaandeweg de dag, na genoeg moed te hebben verzameld, de moeilijkere pistes kon aanvallen. De eerste modderdag was een feit. De sfeer bij JCN sprak me zeer aan en de wijze waarop de vele vrijwilligers zich inspanden om er voor de anderen een mooie dag van te maken dwong bewondering af. Dus direct lid geworden, nog met een tweecijferig lidnummer. Van de TJ heb ik in 2004 afscheid moeten nemen en enkele JCN-arme jaren volgden. Het lidmaatschap heb ik gecontinueerd (het bezit van een XJ legitimeerde dat) maar aan activiteiten heb ik al enkele jaren niet meer meegedaan. Ik verwacht dat dat nu snel gaat veranderen. Daarover later/elders meer (is wsl. off-topic). Ik zal JCN blijven steunen, niet alleen om zelf (weer) plezier te hebben maar ook omdat JCN nieuwkomers de gelegenheid biedt op op een laagdrempelige wijze hun vaardigheden en die van hun Jeep te verkennen en enthousiast te raken voor het off-roaden en daarmee de Jeep-community te versterken. Jeepers aller landen, verenigt u!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben lid van 2 jeepclubs in Nederland

www.jeepclub.nl www.jeepownersclub.nl

Goed idee. Alleen... zoals het ernaar gaat uitzien zal m'n CJ (ikzelf trouwens ook) hooguit in de winter in NL zijn en de rest van het seizoen in Frankrijk. Dan heb ik twee clubs om haast niet te komen. Of komen jullie allemaal naar Frankrijk? Dan kunnen we wat leuks organiseren in de Franse Alpen, bij Gap. Een vriend heeft er een camping waar we meer dan welkom zijn.

Anderzijds, Halle had ik natuurlijk bij moeten zijn, vorige week, want op kruipafstand van Zelhem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee. Alleen... zoals het ernaar gaat uitzien zal m'n CJ (ikzelf trouwens ook) hooguit in de winter in NL zijn en de rest van het seizoen in Frankrijk. Dan heb ik twee clubs om haast niet te komen. Of komen jullie allemaal naar Frankrijk? Dan kunnen we wat leuks organiseren in de Franse Alpen, bij Gap. Een vriend heeft er een camping waar we meer dan welkom zijn.

Anderzijds, Halle had ik natuurlijk bij moeten zijn, vorige week, want op kruipafstand van Zelhem.

Hmmm...die uitnodiging voor Frankrijk nemen we graag aan.

En kruip maar eens snel naar Halle dan... we zitten met een heel jeepersnest voor je klaar;):yes:

OT: ben lid van: OJOC, ANVT, ORC, 4x4 de Veluwe en uiteraard JCN. Is en blijft de absolute favoriet (JCN dan he....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je daar wat aan? Waar is het goed voor? Waarom ben jij lid, of waarom juist niet?

Thx :D

Ik geef je een tip.. ik ben nog niet zolang lid... en kijk wat er van mij is geworden..helemaal JEEP-GEK. Binnen 6 maanden een 2e CJ! vorig jaar wist ik nog niet eens van het bestaan van de JCN.. óf het forum! Begin dit jaar eens links er rechts naar Jeepjes gekeken en... Nu.. ja....nu is dat heeeel anders..!:ph34r:(klinkt dat gek?)

Zonder gekheid.. 1 x mee op een JCN uitje naar de zandbak en je bent verkocht! Je krijgt geleerd wat je wagen, maar ook jij zelf allemaal kan!

:P:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben zelf al 5 jaar lid van jcn ( en een paar andere )...maar zoals kollee al zei ...jcn steekt er ver met kop en schouders boven uit

(.. ben wel even jeeploos ?!?!?! , maar daar komt binnenkort verandering in :ph34r:)

bewerkt door ozzy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...