Spring naar bijdragen

motor


Menno
 Share

Recommended Posts

dacht vanochtend bij het stoplicht effe flink gas te geven maar leek wel een beetje in te houden, volgende stoplicht weer proberen maar toen hield hij bij de 2000 toeren er mee op, motor begint dan wat te sputteren en houd gewoon in,

iemand wat ideen?? dacht zelf het brandstoffilter moet ik alleen nog even zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft ie "Check Engine " aan?

Dat deed die bij iig wel.

Bij de dealer heb ik de computer uitlaten lezen en er waren dus 2 opties.

1. de Lamba sensor en

2. de TPS sensor.

Ze zeiden dat het waarschijnlijk de Lamda was.

Ik die halen in Tiel( scheelde te veel met de dealer)

De sensor vervangen en nog steeds het zelfde probleem.

Een dag later weer naar Tiel (scheelde de helft met de dealer) een TPS sensor gehaald en vervangen. Probleem opgelost. Keb gelijk het huis van de luchtinlaat gereinigd. Deze was ook een beetje errug vies.

Oja, het benzine filter had ik ervoor ook al vervangen wat dus geen oplossing was.

Menno succes.

Heb je toevallig een Haynes boek?

Kijk daar eens in.

Daar in is te lezen wat bij mij dus de problemen waren maar omdat ik meer zekerheid wou heb ik dus de computer uit laten lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mijn geeft ie niks op het display aan, ik wel een haynes boek. maaruh engels?? ben ik niet zon ster in.

maar goed, was het bij jouw ook zo dat dit gebeurde als je je gas helemaal intrapte? want als ik het rustig doe kom ik wel over de 2000 toeren?

wat kost zon tps sensor anders bestel ik er vanavond gelijk maar 1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Menno@Nov 3 2004, 18:58

bij mijn geeft ie niks op het display aan, ik wel een haynes boek. maaruh engels?? ben ik niet zon ster in.

maar goed, was het bij jouw ook zo dat dit gebeurde als je je gas helemaal intrapte? want als ik het rustig doe kom ik wel over de 2000 toeren?

wat kost zon tps sensor anders bestel ik er vanavond gelijk maar 1

<div align="right">

Als ik het goed heb was de sensor rond de €45,= bij de dealer het dubbele

gr. Pooh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maaruh engels?? ben ik niet zon ster in.

Je Duits zal wel beter zijn door die vele German campinggasten wink.gif

Ik had voornamelijk veel moeite rond 1700 toeren en dit in de 3e en 4e versnelling. Ook had ik last van startproblemen als ie sowieso al wou starten.

Ook het stationair lopen was hopeloos. Dit zie ik niet terug in jou verhaal.

Naar mijn weten geeft een niet goed functionerende TPS sensor "Check Engine" dus ik denk dat het bij jou dus wat anders is. tenzij je lampje van "Check Engine" ook kapot is. tongue.gif

Maar ik zou zeggen probeer toch evt. met hulp, die dingen uit het Haynes boek eens te checken. Er zit toch zo'n mooi vertaal-boekje bij?? biggrin.gif

Maaruh loopt ie goed stationair bij jou?

Wat het eventueel kan zijn.

15.Hesitation or stumble during accelaration.

1. Ignition timing incorrect (verkeerde ontstekings tijd)

2. Ignition system not operating propely (ontsteking werkt niet goed)

3. Low feul pressure ( benzine pomp kapot?? - vervuiling benzineleidingen? - benzinefilter??)

Je zou eens kunnen proberen om een van de slangen van je bezninefilter los te halen en een ander even te laten starten om te zien of er zowel voor als achter je benzinefilter en genoeg benzine uitspuit. Niet te lang starten want het spuit er echt uit als het goed is.

Mocht er vanaf je tank tot aan het benzinefilter er veel benzine uitspuiten zal waarschijnlijk je benzinepomp wel goed zijn. Komt er aan de achterkant van je benzine filter ongeveer net zoveel uit dan lijkt het erop dat je filter ook goed zal zijn. Dan zou je het dus verder richting motor moeten zoeken bij o.a. je ontsteking. Oja als je de slangen los haalt probeer er niet bij te roken. Je Jeep is in het rood mooier. smile.gif

Succes ermee. En laat het ff weten wat het resultaat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja hij loopt mooi stationair en als ik niet te veel gas geef trekt ie ook goed het is puur alleen vanaf zijn 2e versnelling en dan gas tot over de helft intrappen dan stopt ie, maar als ik een beetje meer tijd heb zet ik de sleutels er op of laat hem op een testkastzetten, we zijn nu eerst nog effe bezig met een grote loods neer te zetten kan er ook gelijk een brug in thumbsup.gif , sleutelt ook makkelijker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sinds vandaag start ij dus niet meer, maar na een hoop sleutelen ben ik er achter gekomen dat hij geen brandstof meer krijgt, want als ik benzine in de luchtinlaat giet slaat ie meteen aan voor 3 seconde, ik heb zoals utah zei de brandstofleiding van het filter gehaald en er komt tijdens het starten geen brandstof dus moet ik het bij de brandstofpomp zoeken maar weten jullie of die bij de tank of in de tank zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff idd dat heb jij weer.

De pomp zit in je tank en om daar bij te kunnen moet je tank er onderuit.

Als je de pomp verwijderd heb zul je naar alle waarschijnlijkheid ook de nodige pakkingen moeten vervangen. Maar probeer met je gebrekkige Engels toch dat Haynes boek erbij te pakken.

Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik ga morge eerst effe met lucht via me brandstofslang richting me tank blazen misschien dat er rotzooi inzit en dat ik dit weer terug kan blazen???

en anders me tank eronder uit en gelijk een nieuw tankvlotter voor me benzine meter erin zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee had hem net vol getankt, dus dan maar de bekende diefstal metode slangetje erin zuigen mond spoelen en aftappen!

maar kan je die pompen niet gewoon bij een bedrijf als cartal of iets dergelijks bestellen of moet dat persee van jeep wezen, bij mijn zit er gewoon een bosch pomp in ( bij tiel 190€ zonder vlotter en met vlotter 400€)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JeePee@Nov 6 2004, 00:58

Meet voor je alles eronderuit sloopt eerst even op het stekkertje van de brandstofpomp (aan de bestuurderskant van de brandstoftank) of de pomp wel spanning krijgt. Dat kan een berg werk schelen....

<div align="right">

ik meet trouwens een spanning van 7 tot 8 volt terwijl het een 12volt pomp is,

heb toen effe een andere jeep erbij gehaald , en meet daar ook 7 volt?

of meet ik niet goed? of klopt dit, toch raar als er 12 volt op die pomp staat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee ik heb alleen de contactsleutelomgedraait niet starten dus, maar normaal als je dit doet hoort je pomp 1 seconde te draaien, maar goed ik heb mijn pomp ook aangesloten op die andere jeep contact aangezet en deed toen ook niks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...