ruud mol hillegom Geplaatst September 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2008 Wie heeft dit al eens meegemaakt net de nieuwe cam shaft erin nu loopt ie als ik m start, iets onder de 1000 toeren , zeer schommelend, dan zakt ie terug naar bijna afslaan , daarna weer naar de 2000 toeren, dan weer het hele circus van voor af aan 1. de ontsteking werkt dus , anders loopt ie ook niet 2000 toeren gewoon kan de pcm deze schommelingen in tijdstip aanbrengen, nee toch , dat doet de verdeelkap toch , en pcm, wat regelt de pcm dan precies? benzine toevoer? 2 als ie loopt en ik draai het knopje los van de benzine rail , dan staat er continue druk op advies weer welkom!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2008 Bedoel je nu een nieuwe cam shaft , een nokkenas dus of een nieuwe sensor voor de cam shaft ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst September 4, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2008 Bedoel je nu een nieuwe cam shaft , een nokkenas dusof een nieuwe sensor voor de cam shaft ? een nieuwe sensor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst September 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2008 heb je de computer al eens gereset sinds de motor zo rottig loopt? Daarna de motor een tijdje laten lopen en weer codes uitvragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst September 4, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2008 Ja ,hoor hele dag spanning eraf geweest, plus + tegen - ik snap er niets meer van af en toe klimt ie in toeren en loopt ie 2000 toeren of zo dan zou je toch zeggen dat de ontsteking goed staat, de pcm verstelt toch niet continue lijkt me misschien benzine probleem, als ik meer gas geef valt ie geheel stil bij loslaten gas blijft ie net lopen, weer harder etc etc kan ik zaterdag jouw scanner nog n keer lenen? ruud heb je de computer al eens gereset sinds de motor zo rottig loopt?Daarna de motor een tijdje laten lopen en weer codes uitvragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Euh, misschien een stomme vraag: heb je bij het monteren van die sensor een spacer gebruikt ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 (bewerkt) Hallo Ruud. Misschien zitten er wel storingen in de computerconnector. Ik zou toch alle stekkers controleren en ook de aardingen. Benzinesysteem is te checken met een benzinedrukmeter, dan test je gelijk alles, zoals druk op rails bij stationair en bij WOT. Benzinepomp incl terugslagklep,filter, Injectoren etc. Misschien te lenen of tegen kleine vergoeding bij werkplaats uittevoeren? Onregelmatig lopen zoals je toelicht kan ook een vacuumverhaal zijn! September 5, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst September 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Euh, misschien een stomme vraag: heb je bij het monteren van die sensor een spacer gebruikt ? ?? spacer over welke sensor heb jij het nu, crankshaft of camshaft tussen beide zit helemaal geen spacer bij mij ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst September 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Hallo Ruud. Misschien zitten er wel storingen in de computerconnector.Ik zou toch alle stekkers controleren en ook de aardingen. Benzinesysteem is te checken met een benzinedrukmeter, dan test je gelijk alles, zoals druk op rails bij stationair en bij WOT. Benzinepomp incl terugslagklep,filter, Injectoren etc. Misschien te lenen of tegen kleine vergoeding bij werkplaats uittevoeren? Onregelmatig lopen zoals je toelicht kan ook een vacuumverhaal zijn! hai alle stekkers zijn gecontroleerd, misschien zon meter halen ergens ?? wat bedoel je met vacuum verhaal. gezien het motorverloop denk ik ook eerder aan benzine dan ontsteking, die varieerd toch niet per 10 seconden in tijdstip door de pcm ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Sommige sensoren welke met vacuum verbonden zijn ,hebben direct invloed op de brandstoftoevoer. Als je deze vaculeidingen loskoppelt , dan gaat de motor snel lopen en sommige slaan af. Probeer maar eens met de MAP sensor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst September 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Sommige sensoren welke met vacuum verbonden zijn ,hebben direct invloed op de brandstoftoevoer. Als je deze vaculeidingen loskoppelt , dan gaat de motor snel lopen en sommige slaan af. Probeer maar eens met de MAP sensor. oke wist ik nog niet weet jij welke zaken dit nog meer zijn dan, ps map sensor zit toch bij je luchtinlaat bij je stappen motor en tps Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Bij mij zit hij de firewall en ik denk bij jouw jeep ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst September 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Bij mij zit hij de firewall en ik denk bij jouw jeep ook. in de firewall.... ? kwartje valt even niet, waar zit deze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 (bewerkt) in de firewall.... ?kwartje valt even niet, waar zit deze Op het schutboard. Er moet een dun vacuslangetje lopen van deze sensor naar de trottlebody. Meerder vacuumaansluitingen weet ik niet van jouw Jeep. Bij mijn Jeep loopt ook een naar de drukregulator op de brandstofrails. September 5, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 over welke sensor heb jij het nu, crankshaft of camshafttussen beide zit helemaal geen spacer bij mij Ah nee ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst September 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2008 JAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hij loopt weer als n zonnetje, na de gouden tip van braband 4x4, heb ik de beznine pomp rechtstreeks met n slang aan het bovengedeelte bevestigd en lopen!!!!! blijk dus dat er n pijpje tussen zit met 2 afdicht rubbers bovenste rubber was weg ? dus bij deze de vraag : wie heeft er n stukke pomp liggen van een zj 1997 het gaat mij om de afdichtrubbers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst September 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2008 Fijn Ruud. Alleen snap ik er geen snars van. Is dat slangetje eraf gehaald door iemand? Is het de retourleiding? Is dit altijd al geweest? Komt dit meer voor? We horen dit graag voor eventueel de volgende keer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst September 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2008 Fijn Ruud. Alleen snap ik er geen snars van. Is dat slangetje eraf gehaald door iemand? Is het de retourleiding? Is dit altijd al geweest? Komt dit meer voor?We horen dit graag voor eventueel de volgende keer. De benzine pomp is eruit geweest omdat ik dacht dat hij het niet meer deed, echter de crankshaft sensor legt dus gewoon alles plat incl uitlezen pcm!! na het uithalen van de benzinepomp (ja vanf de bovenkant dmv gaten boren) is denk ik het bovenste rubber gedeelte van het pijpje wat in het omhulsel van de pomp zit eraf geschoten, dan zuigt hij dus naast benzine lucht aan en dat gaat dus fout de benzine pompen van de ZJ in ieder geval de mijne 4.0 pompt de benzine omhoog, zet alles onder druk, maar er zit meteen een retourklep in het benzinepomphuis, dus geen retourslang nu alleen nog even op zoek naar zo,n nieuw rubbertje ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst September 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2008 heHE Nu snappen we het. Al met al een heel gedoe geweest:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.