Spring naar bijdragen

startproblemen


patrick01
 Share

Recommended Posts

Dat keramische "ding" is een XJ thing, niet een "Jeep thing". :ohmy:

Als de pomp niet loopt, kan dat verschillende oorzaken hebben. Een relais kan stuk zijn, natuurlijk. of een zekering (in het PDC).

Maar ook kan de PCM simpelweg de pomp niet aansturen, bijvoorbeeld omdat de PCM zelf niet opstart.

Kortom: Begin bij het begin: Start de PCM op? Brand het "Check engine" lampje na inschakelen contact? Kun je foutcodes uitlezen? Slaat de motor wel aan als je de pomp laat draaien (via het achterlicht) ?

Met antwoorden op deze vragen komen we al een eind verder....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de 2.5 monopoint zit dat relais daar, Jeeped. Bij een 91er echter niet meer: Da's een 4.0i HO of een 2.5 Mpi. Bij beiden wordt de pomp geschakeld door een relais in het PDC ( Zwarte kast bij de accu), welke op zijn beurt aangestuurt wordt door de PCM.

Door de motor te starten met een extern aangestuurde pomp, kun je iig aantonen dat de PCM werkt. Daarna kun je verder zoeken.

Overigens kun je de pomp ook aansturen met een draadje ipv het relais, maar maak één foutje en je hebt pittige sluiting.

De testjes die ik hierboven noemde, kunnen heel eenvoudig veel duidelijk maken. Zonder meteen relais te moeten trekken enz... dat komt eventueel later wel.:ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...