patrick01 Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Ik heb een probleem met starten, de startmotor draait rond alleen de benzinepomp is "dood". De benzinepomp doorgeschakeld met de achterverlichting, dan draait deze wel. Mijn vraag is nu: Waar zit de relais of de zekering van de benzinepomp ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Hallo Jeeper. Heb je al een wit ceramisch ding tegengekomen? Linker spatbord? Zoja,dan is dit de Ballast Resistor van de benzinepomp.Probeer deze is doorteverbinden/overbruggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2008 Dat keramische "ding" is een XJ thing, niet een "Jeep thing". Als de pomp niet loopt, kan dat verschillende oorzaken hebben. Een relais kan stuk zijn, natuurlijk. of een zekering (in het PDC). Maar ook kan de PCM simpelweg de pomp niet aansturen, bijvoorbeeld omdat de PCM zelf niet opstart. Kortom: Begin bij het begin: Start de PCM op? Brand het "Check engine" lampje na inschakelen contact? Kun je foutcodes uitlezen? Slaat de motor wel aan als je de pomp laat draaien (via het achterlicht) ? Met antwoorden op deze vragen komen we al een eind verder.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst September 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2008 In ieder geval zit de relais van de brandstofpomp op je rechter spatbord.Bij mij was de oorzaak van het niet draaien van de pomp dat het relais slecht/geen contact maakte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2008 Bij de 2.5 monopoint zit dat relais daar, Jeeped. Bij een 91er echter niet meer: Da's een 4.0i HO of een 2.5 Mpi. Bij beiden wordt de pomp geschakeld door een relais in het PDC ( Zwarte kast bij de accu), welke op zijn beurt aangestuurt wordt door de PCM. Door de motor te starten met een extern aangestuurde pomp, kun je iig aantonen dat de PCM werkt. Daarna kun je verder zoeken. Overigens kun je de pomp ook aansturen met een draadje ipv het relais, maar maak één foutje en je hebt pittige sluiting. De testjes die ik hierboven noemde, kunnen heel eenvoudig veel duidelijk maken. Zonder meteen relais te moeten trekken enz... dat komt eventueel later wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.