Green bear Geplaatst September 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2008 Hallo Jeepers Ben weer begonnen aan een nieuw projectje, wou de jeep maar eens een strak buikje geven. De skid plate voor de versnellingsbak met de lowerings kit hangt zn 13cm onder het frame en die moet maar eens weg. In de handel zijn er wel belly-up skid plates, maar die geven een verhoging van 2" en ik wou meer. IK heb nu een 2,5" lift met 33" banden dat geeft me een bodem-vrijheid van 34 cm, na de lift +- 47cm. Ben vandaag begonnen met het demonteren van de skid plate en de NP 231 bak. De NP231 krijgt een S.Y.E KIT en tevens nieuwe lagers in de bak. groete ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2008 Bij de SYE moet je juist de lagers verwijderen anders past de as niet in de NP 231 Ik heb een 4,5 lift van RE en laat de transferlowering lekker zitten de lowering van 13 cm ziet er eerder uit als een lowering van 4 cm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst September 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2008 leuk klusje <_< ga je de skid uit 1 of 2 delen maken?? ik heb pas hetzelfde gedaan en heb nu op het laagste punt nog maar 3cm onder me chassis.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst September 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2008 Bij de SYE moet je juist de lagers verwijderen anders past de as niet in de NP 231Ik heb een 4,5 lift van RE en laat de transferlowering lekker zitten de lowering van 13 cm ziet er eerder uit als een lowering van 4 cm dat klopt Dez, de as is als het goed een kopie van de TJ en daar wordt geen lager gebruikt. Maar ik wil de andere lagers en seal,s vervangen, heb de bak toch open liggen ( wil het maar in 1 keer goed doen ) half-werk werkt niet. :yes:jeb klopt alweer de transferlowering is 4 cm, maar ik wil de hoogte van de skid plate ook verandere. Ben al div. keer op de plaat blijven hangen en wil eigenlijk geen veren lift meer. grt ed <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst September 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2008 leuk klusje ga je de skid uit 1 of 2 delen maken?? ik heb pas hetzelfde gedaan en heb nu op het laagste punt nog maar 3cm onder me chassis.. Wordt uit 1 stuk gemaakt en gezet, maar eerst de bak er onder met de S.Y.E om de hoogte te bepalen en te kijken wat de hoek van de aandrijfas wordt. Heb een 3" body lift dus kan met de motor en bak nog wel wat omhoog. <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2008 Ben al div. keer op de plaat blijven hangen en wil eigenlijk geen veren lift meer. je bedoeld dat je dan juist wèl een verenlift wil? Met een bodylift haalt dat niks uit...of lees ik het verkeerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst September 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2008 Kamel wil geen verenlift meer heb nu een 2.5" verenlift misschien nog is een 1" verlengde shackles of een Revolver shackles van TeraFlex maar ik weet niet hoe de TeraFlex zich houden na loop van tijd. Ik vind persoonlijk dat de verhouding tussen de banden en spatbord overeen moeten komen. K zie soms auto,s waar tussen de banden en spatbord een mega gat zit vind dat niet zo mooi (maar dat is persoonlijk). De 3" bodylift helpt me wel om de bak omhoog tebrengen, meer dan deze standaard is. Gek gezegt zou dat (3 inch) kunnen maar dat hoeft niet. Snappie of leg ik ut zo krom uit <_< grt ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2008 K zie soms auto,s waar tussen de banden en spatbord een mega gat zit vind dat niet zo mooi (maar dat is persoonlijk). Ieder zijn smaak, maar wel zo handig in het terrein... daarnaast krijg je met een bodylift precies hetzelfde effect. Het lijkt me allemaal een omweg... maar dat maakt het misschien alleen maar leuk. <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst September 10, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2008 Hallo Ik heb gister en vandaag weer wat kunnen doe. Gisteravond de transferbak uit elkaar gehaald en alle lagers en seals verwijdert. Ik kwam bij het verwijdere van het naaldlager in het planetary input shaft tot de ontdekking dat in de nieuwe lagerkit een open naaldlager (zie foto 2 het linker lager). Deze is niet te gebruiken omdat de output shaft inwendig een smeerolie kanaal heeft en de diverse lagerdelen smeert. De smeerolie zou via de output shaft door de input shaft zijn olie kunnen verliezen naar de versnellingsbak. Vandaag toch het goede naaldlager kunnen krijgen, dit lager is aan een bouwjaar van 87 tot 95 verbonden. Allen lagers en seals vernieuwt samen met de nieuwe as, in (foto 3) kun je zien dat de diameter van de nieuwe as groter is dan de oude. Met een SYE kit veranderd niet alleen de hoek van de aandrijfas (tbv een veren lift), maar je heb ook een zwaardere output put shaft die meer krachte kan verwerken. De bak verder afgemonteerd en met de hand getest of de lage en hogen trappen werken van de bak. Morgenavond kan de bak weer onder de jeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2008 met monteren vooral niet vergeten oliepompje aan te sluiten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst September 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2008 :yes:Daar is opgelet en ook de o ring vernieuwt van het aanzuigpijpje. grt ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2008 :yes:Daar is opgelet en ook de o ring vernieuwt van het aanzuigpijpje.grt ed , goed nagedacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst September 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2008 Jep t,is me vak Niet het nadenken maar het repareren . Ben geboren tussen de graafmachines en hijskranen, dus had al vroeg sleutels en hamers in me handen. Of ik nu een transmissiebak van een shovel repareer of die van een Jeep, het enigste verschil is die van de Jeep is lichter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst September 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2008 De transferbak zit er weer een weekje onder. Met de nieuwe SYE Kit merkte ik dat er een trilling in de jeep zat tijdens het rijden. Ben onder de jeep gaan liggen om te kijken wat het kon zijn, de aandrijfas zat niet in de zelfde lijn te opzichte van het achter diff. Tijdens het monteren van de bak had ik al de hoek verandert van de achteras omdat de transfer-lowering niet meer terug kwam. Ik had wel gezien dat de aandrijfas niet helemaal in lijn stond met de achteras, dacht dat het geen kwaad kon . In de oude situatie zonder de SYE kit was deze hoek nog groter dan dat die nu was met de kit. Dit weekend de hoek uitgemeten om de aandrijfas in 1 lijn te krijgen met het achter diff, 2 x een nieuwe spie gemaakt met een hoek van 8 graden en gemonteerd. Ben een test rit gaan maken en kon niks meer merken van de trillingen in de jeep Ben nog niet eraan toegekomen om een nieuwe skid plate te maken, dus wordt vervolgt. groete ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.