Spring naar bijdragen

Verhogen


Recommended Posts

We vergeten het belangrijkste...............

Jouw visa :P Die kan hij vast wel gebruiken met al de tips en aanwijzingen die hij nu gekregen heeft.

K ga straks weer naar het buiteland voor 1 1/2 maand voor me werk dus heb wel wat over, alleen k heb geen Visa wel een mastercard of American Expres.

Maar wat ik wil zegge is: denk goed na wat je wil en kan, het is niet alleen een lift. Zie het in me werk ook dat klanten zegge kan je ff, maar als je uit legt dat er meer bij komt kijken dan het ff!! daar staan ze vaak niet bij stil.

grt ed :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meer als 3,5" lift en zonder sye, is de derde die ik zo heb gemaakt.

ik had mijn eerste ook uitgevoerd met sye maar kreeg er wel spijt van, dit te meer omdat de bakverlaging toch nodig bleek te zijn ivm trilling.

maar de bak iets meer laten zakken en zoals bij deze extreme verhoogde, aandrijfas laten verlengen en balanceren (paar tientjes) geen sye nodig, ook niet bij terrein rijden in sclayn.

14092008318.jpg

14092008319.jpg

14092008317.jpg

bewerkt door Menno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De "dames" hebben nu bijna 3 pagina's vol ge...uuuhhhh...schreven, Bart durft geloof ik niet eens meer te lezen in zijn eigen topic...;)

Slecht topic geworden mannen...sorry Bart

Mijn advies (welja, nog 1...:wacko:) verhoog 2,5, die ene inch maakt geen moer uit voor het doel waarvoor jij de Jeep gebruikt en je ontloopt die hele discussie SYE wel/niet/wel/niet/wel/niet enz).

33-ers kun je dan ook makkelijk kwijt.

Die assen van een 2.5ltr is een goede tip want 33-ers met standaard overbrengingen + aanhanger/mestkar, ga je niet vrolijk van worden.

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De "dames" hebben nu bijna 3 pagina's vol ge...uuuhhhh...schreven, Bart durft geloof ik niet eens meer te lezen in zijn eigen topic...;)

Slecht topic geworden mannen...sorry Bart

Mijn advies (welja, nog 1...:wacko:) verhoog 2,5, die ene inch maakt geen moer uit voor het doel waarvoor jij de Jeep gebruikt en je ontloopt die hele discussie SYE wel/niet/wel/niet/wel/niet enz).

33-ers kun je dan ook makkelijk kwijt.

Die assen van een 2.5ltr is een goede tip want 33-ers met standaard overbrengingen + aanhanger/mestkar, ga je niet vrolijk van worden.

Succes!!

pff.. zo kun je natuurlijk alles wel oplossen.

Verhoog 'm dan gewoon niet: geen kosten en geen probleem. :blink:

Het doel was natuurlijk te kijken of er dingen zijn die behalve de liftkit van Black Diamond nodig zouden kunnen zijn, dat daar een discussie uit volgt is normaal. De discussie op zich is een beetje overdreven natuurlijk, maar lekker ouwehoeren over jeeps is gewoon leuk.

3,5 "verhoging op 33ers oogt ook wat natuurlijker denk ik. Afijn, een pagina terug heeft Green Bear een mooi overzichtje gemaakt, ik denk dat Bart daar wel wat mee kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens we moeten Bart helpen.

Ben bang dat Bart klem zit onder de Jeep (vandaar hij een 3,5" lift wil) en niet kan reagere :lol:.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Maar zou het ook niet verstandig zijn om een verzwaart veren set te nemen ivm de (zware mestkar).

Vond me Jeep aardig in-veren toen ik een 2 asser er achter had.

Bart let ook op de hoogte van de trekhaak bij een 3,5" lift, als je met een 2 asser rijd zal de 1ste as het wegdek niet meer raken ben ik bang.

Bart laat is wat van je horen !!!

suc6

Groet ed :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens,

Sorry voor de ontzettende late reactie! :lol:

Ik ben het een en ander vergeten te vermelden: Yj 1992 2.5l.

Het is de bedoeling dat ik geen half werk ga verrichten!!!!

Mijn beurs is niet klein maar wil ook graag op vakantie, op stap, uit eten ect. Als ik alles stap voor stap ga doen lijkt het me leuker dan alles in 1x eronder te knallen, dan had ik net zo goed een verhoogde Wrangler kunnen kopen lijkt me:rolleyes:.

Het is niet zo maar gedaan lees ik uit de reacties(discussies:D).

Is het wel verstandig om een 3.5inch verhoging te doen of is dit een minimalen optie voor de 33ers? En is dit wel te trekken voor de 2.5L?

Op dit moment trekt de Jeep de kar fluitend, ik had eerst een Suzuki sj410 toen een vitara 1.6 en nu deze. Het moet wel goed te doen zijn om een kar te trekken, liefst met 33ers:B.

Gr Bart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Bart,

Volgens mij heb je al eerder zo'n topic gehad met een 'verhoog-vraag' en kan ik me herinneren dat je geen/ weinig terrein reed.

(kan het zo snel niet vinden).

Om het kort te houden, wat is voor jou prima:

Verenlift 2,5inch (geen SYE bla bla nodig)

33ers kun je IN PRINCIPE nu al plaatsen (maar dan geen terreinrijden!)

Vanuit optisch oogpunt zou ik, persoonlijk, er nog een 2inch bodylift bij doen.

( je trekhaak blijft dan op dezelfde hoogte, dus geen geknoei met je aanhanger)

Succes met je keuzes!!

(PS je assen zijn prima (4.10), niets aan veranderen!)

bewerkt door GGuido
info
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bart

Ben blij te horen dat je niet klem zat onder de jeep :lol:

1. Een 2,5 ltr heeft een verhouding in de assen van 4.10, dus dat kan je schrappen van je lijstje.

2. Trekkracht kun je aanpassen doormiddel van een cold air filter te monteren en de throttle body naar 60 mm te brengen (throttle body is de body met gasklep) dit laatste heb ik zelf pas gedaan op de draaibank en een nieuwe gasklep gemaakt van 60mm.

Heb zelf ook een 2,5 ltr met 33'' banden, na de aanpassing kan de jeep nog aardig in zn 5 blijven rijden.

3. 2,5' Lift met 33ers kan, bewaar je oude veerbladen dan kan je later een Budget add a leaf plaatsen zo als Ab beschreven heeft in How to,s.

dit geeft je later nog een lift van 1'' + je heb gelijk een verzwaart veren set

PS. Bart als je je JEEP SPEC invult kunnen andere leden van het Forum zien wat je voor een Jeep je hebt, dit schilt gis-werk wat je wel of niet heb voor een Jeep tevens leer je de Jeep ook beter kennen.

En als je sommige punte niet weet kunnen andere forum leden je best verder helpen.

suc6

:lol: ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(PS je assen zijn prima (4.10), niets aan veranderen!)

Het klopt inderdaad dat 4.10 de ideale verhouding is voor 33 inch banden maar dat is normaal van toepassing bij 4 liter uitvoeringen. Een 2.5 liter zal zijn best moeten doen om op gang te komen en met een aanhangwagen erachter zal dat alleen lastiger worden. De wagen zal het zeker doen maar niet zo vlot en soepel als voorheen ben ik bang.

Ik zou persoonlijk een 2.5 inch lift nemen met 31 ers. Dan is het betaalbaar en hoef je verder niet veel aan te passen. Wil je meer dan kan je er dus een 1 a 1.5 inch bodylift bij nemen en dan 33 ers plaatsen maar hou er wel rekening mee dat je velgen misschien de banden niet aankunnen qua breedte ( dus andere velgen kopen) en dat je banden dus te ver gaan uisteken dan normaal zou mogen. Dus ga ervan uit dat je ook bredere fenders zal moeten plaatsen om dit weer te verhelpen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...