RANDOMAN Geplaatst September 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 Jawel, ik wil weer eens iets. Ik zit te twijfelen of ik de auto nu 2 of 3 inch moet gaan ophogen. De bedoeling is dat er banden in de maat 275/70/16 onder de auto komen. Wat zou jij doen? 2 inch ophegen of 3? Iemand wellicht plaatjes van zijn / haar ZJ waarop de lift te zien is? Verder lees ik op de liftkit verkoperssite het volgende bij de 3 inch lift blokjes; *Longer shocks are required with this kit. Is dat echt nodig bij die 3 inch of niet echt? Bedankt voor het meedenken alvast! <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 25, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 Ohja, het is niet de bedoeling dat de auto eruit gaat zien als 1 of ander offroad monster, moet er gewoon nog mee langs klanten om hypotheken te adviseren <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst September 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 zelf zou ik voor 3 inch gaan wel moet je dan je schokbrekers vervangen voor langere als je voor 1.5 of 2 inch kiest hoeft het niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst September 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 Zolang je op het asfalt blijft zullen je shocks het mischien wel redden. Wil je ook offroad (natuurlijk wil je dat) dan zijn langere shocks toch wel noodzakelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 25, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 Heb ik dan zoiets nodig; http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Jeep-Grand-Cherokee-ZJ-3-LIFT-KIT-w-Pro-Comp-Shocks_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1240Q7c39Q3a1Q7c66Q3a4Q7c65Q3a12Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem260291424680QQitemZ260291424680 Of zijn er handiger / makkelijker / goedkopere oplossingen te verzinnen? <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst September 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 Er zijn natuurlijk verschillende manieren om een auto te verhogen, maar het getoonde setje is wel één van de simpelste (en voordeligste) manieren om extra hoogte te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 Als je van plan bent om straks weer wat aan te gaan passen omdat je terrein gaat rijden, zou ik nog even wachten en goed rondkijken en -vragen aan anderen... Voor je het weet ben je volgend jaar met de volgende set bezig. Voor op straat en alleen wat grotere bandjes is dat een prima set lijkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2008 Bedankt voor de reacties tot zover. Weer een nieuwe vraag voor de kenners..... Heeft deze auto voor zover jullie kunnen zien genoeg speling om af en toe een beetje mee het terrein in te gaan?? En dan niet voor rotsen crawling en van die enge extreme dingen die ik mijn auto toch niet aan wil doen maar gewoon normale terreindingetjes... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst September 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2008 En dan niet voor rotsen crawling en van die enge extreme dingen die ik mijn auto toch niet aan wil doen maar gewoon normale terreindingetjes... Uit ervaring met mijn ZJ en 2"BB: Ja, echt wel!! Beetje onwennig (=angstig ) voor schades, is dit mij 100% mee gevallen. Mijn eerste terrein ervaring was Wamel en das best een leuk terrein en ik kon (=durven) al aardig wat proeven rijden en had nog véél meer gekunt; en dat ga ik uitproberen in Veldhoven in november... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2008 Uit ervaring met mijn ZJ en 2"BB: Ja, echt wel!! Beetje onwennig (=angstig ) voor schades, is dit mij 100% mee gevallen.Mijn eerste terrein ervaring was Wamel en das best een leuk terrein en ik kon (=durven) al aardig wat proeven rijden en had nog véél meer gekunt; en dat ga ik uitproberen in Veldhoven in november... en wat heb jij er dan voor bandenmaat onder zitten met die 2''? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst September 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2008 en wat heb jij er dan voor bandenmaat onder zitten met die 2''? kleiner dan degene die jij gaat monteren...! 225-70R16. Ben nog aan het sparen voor 31"ers terrein wielen. Met mijn huidige straatbanden heb ik op Wamel aardig wat modderputjes moeten laten lopen maar voor de rest zal je verbaasd zijn wat je met een standaard ZJ kan!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst September 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 27, 2008 hoi randoman dan moet jij zeker effe op deze site kijken www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=536929 daar zie wat je ongeveer allemaal kan doen,qua verhogen ,er staan ook overdreven dingen bij ,maar wel gaaf!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 Ik ben zelf gegaan voor een 2.25inch BB. Oogt erg netjes, zeker in combinatie met 60mm wheelspacers waardoor de verhouding van de Jeep wat mooier blijft (anders oogt ie zo smal van voor en achteren gezien). Bij mij zitten er 245/75R16 General Grabber UHP's onder. Overigens iets om rekening mee te houden : je trackbars. Die zorgen ervoor dat de assen recht onder je auto blijven staan. Bij mijn BB zie je al dat de vooras meer naar links is gekomen en de achteras meer naar rechts. Als je voor 3inch BB gaat, wordt dit alleen maar erger en zul je de trackbars moeten 'relocaten'. Enne... vergeet niet na de ophoging om opnieuw te laten uitlijnen! Na de verhoging had ik last van DeathWobble; na uitlijning was dat over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 hoi randoman dan moet jij zeker effe op deze site kijken www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=536929 daar zie wat je ongeveer allemaal kan doen,qua verhogen ,er staan ook overdreven dingen bij ,maar wel gaaf!!! Bedankt, zojuist alle 28 pagina's doorgespit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 Ik ga denk ik ook lekker die 2,25'' blokken kopen; http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-25-Jeep-Coil-Spacers-TJ-XJ-ZJ-LJ-Rubicon_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33585QQihZ004QQitemZ140270350671QQrdZ1QQsspagenameZWDVW Hier hoeven toch geen andere schokbrekers bij te worden geplaatst? En dan mooi die 275/70/16 banden eronder + uitlijnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 mrobers waar heb jij die 2,25'' bb vandaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 mrobers waar heb jij die 2,25'' bb vandaan? Ergens in maart gekocht via eBay; de verkoper was Hammerhead 4x4. Itemnaam was toen "Jeep Complete 2" LIFT KIT Wrangler Grand Cherokee" bestaande uit vóór en achterset. Totaalbedrag incl. verzenden was $95 en ik had hem in 3 dagen in huis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 bij die 2,25 inch zit je net op de grens voor wat je schokbrekers betreft, het kan zijn dat ze wat sneller aan vervanging toe zijn heb zelf ook met 2" spacers gereden, gaat dan net met 31ers, zult wel voorbumper wat moeten trimmen. kijk hier eens, zijn de verschillen te zien http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=rustys&Category_Code=sus_zj_kit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 bij die 2,25 inch zit je net op de grens voor wat je schokbrekers betreft, het kan zijn dat ze wat sneller aan vervanging toe zijnheb zelf ook met 2" spacers gereden, gaat dan net met 31ers, zult wel voorbumper wat moeten trimmen. kijk hier eens, zijn de verschillen te zien http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=rustys&Category_Code=sus_zj_kit eventueel heb ik deze op voorraad : Ophoogset 2" van terraflex € 159.00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 gaat dan net met 31ers, zult wel voorbumper wat moeten trimmen. uhhmmm, wat houdt dat trimmen van je voorbumper precies in?? <_< hoe doe je dat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst September 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 uhhmmm,wat houdt dat trimmen van je voorbumper precies in?? <_< hoe doe je dat? Ik denk dat dat het snelste gaat met een slijptol. Als je een brede maat banden monteert kan de band de hoek van de bumper raken. De keuze is dan: band weg of bumper weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 <_< Met een slijptol aan mijn mooie bolide gaan zitten klooien :huh: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 <_< Met een slijptol aan mijn mooie bolide gaan zitten klooien :huh: Wie mooi wil zijn moet pijn lijden Met 31 ers kan je rijden op de openbare weg als je wagen 2.5 inch verhoogd is maar zodra je het terrein in gaat zal de 31 inch band bij een goede flex je bumper raken. Zie dit filmpje om jou een indruk te geven wat er kan gebeuren als je het terrein in gaat en waarom dat trimmen dan noodzakelijk is. http://nl.youtube.com/watch?v=xEoeXHRqZUQ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst September 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 Dat trimmen valt best wel mee denk ik. Ik denk dat een slijptop wel iets overdreven is. Het is toch kunststof? Met een beetje stevige schaar kun je dat heel netjes doen. Een malletje maken voor de maat en knippen maar. Ook het binnenplaatje (wielkast) kan terug gezet worden. Ik heb dit gezien bij Just-a-Jeeper en als hij dit niet verteld had, had het me niet eens opgevallen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 <_< Met een slijptol aan mijn mooie bolide gaan zitten klooien :huh: Je bent echt niet de eerste met dat probleem.. mijn banden komen onder een ZJ vandaan vòòr een slijptol-ingreep: de snijwonden zijn na jaren nog steeds zichtbaar. Vind je het niet waard, dan kleinere banden. Het is eigenlijk allemaal zo simpel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.