Spring naar bijdragen

Ophogen.... wat te doen?


Recommended Posts

Jawel, ik wil weer eens iets.

Ik zit te twijfelen of ik de auto nu 2 of 3 inch moet gaan ophogen. De bedoeling is dat er banden in de maat 275/70/16 onder de auto komen.

Wat zou jij doen? 2 inch ophegen of 3? Iemand wellicht plaatjes van zijn / haar ZJ waarop de lift te zien is?

Verder lees ik op de liftkit verkoperssite het volgende bij de 3 inch lift blokjes;

*Longer shocks are required with this kit.

Is dat echt nodig bij die 3 inch of niet echt?

Bedankt voor het meedenken alvast! <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je van plan bent om straks weer wat aan te gaan passen omdat je terrein gaat rijden, zou ik nog even wachten en goed rondkijken en -vragen aan anderen...

Voor je het weet ben je volgend jaar met de volgende set bezig.

Voor op straat en alleen wat grotere bandjes is dat een prima set lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties tot zover.

Weer een nieuwe vraag voor de kenners.....

Heeft deze auto voor zover jullie kunnen zien genoeg speling om af en toe een beetje mee het terrein in te gaan??

attachment.php?attachmentid=1269&d=1200240963

En dan niet voor rotsen crawling en van die enge extreme dingen die ik mijn auto toch niet aan wil doen maar gewoon normale terreindingetjes... :wacko::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan niet voor rotsen crawling en van die enge extreme dingen die ik mijn auto toch niet aan wil doen maar gewoon normale terreindingetjes... :wacko::D

Uit ervaring met mijn ZJ en 2"BB: Ja, echt wel!! Beetje onwennig (=angstig :lol:) voor schades, is dit mij 100% mee gevallen.

Mijn eerste terrein ervaring was Wamel en das best een leuk terrein en ik kon (=durven) al aardig wat proeven rijden en had nog véél meer gekunt; en dat ga ik uitproberen in Veldhoven in november...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit ervaring met mijn ZJ en 2"BB: Ja, echt wel!! Beetje onwennig (=angstig :wacko:) voor schades, is dit mij 100% mee gevallen.

Mijn eerste terrein ervaring was Wamel en das best een leuk terrein en ik kon (=durven) al aardig wat proeven rijden en had nog véél meer gekunt; en dat ga ik uitproberen in Veldhoven in november...

en wat heb jij er dan voor bandenmaat onder zitten met die 2''?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en wat heb jij er dan voor bandenmaat onder zitten met die 2''?

:wacko: kleiner dan degene die jij gaat monteren...! 225-70R16. Ben nog aan het sparen voor 31"ers terrein wielen. Met mijn huidige straatbanden heb ik op Wamel aardig wat modderputjes moeten laten lopen :lol: maar voor de rest zal je verbaasd zijn wat je met een standaard ZJ kan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf gegaan voor een 2.25inch BB. Oogt erg netjes, zeker in combinatie met 60mm wheelspacers waardoor de verhouding van de Jeep wat mooier blijft (anders oogt ie zo smal van voor en achteren gezien). Bij mij zitten er 245/75R16 General Grabber UHP's onder.

Overigens iets om rekening mee te houden : je trackbars. Die zorgen ervoor dat de assen recht onder je auto blijven staan. Bij mijn BB zie je al dat de vooras meer naar links is gekomen en de achteras meer naar rechts. Als je voor 3inch BB gaat, wordt dit alleen maar erger en zul je de trackbars moeten 'relocaten'.

Enne... vergeet niet na de ophoging om opnieuw te laten uitlijnen! Na de verhoging had ik last van DeathWobble; na uitlijning was dat over.

2inch03.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga denk ik ook lekker die 2,25'' blokken kopen;

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-25-Jeep-Coil-Spacers-TJ-XJ-ZJ-LJ-Rubicon_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33585QQihZ004QQitemZ140270350671QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Hier hoeven toch geen andere schokbrekers bij te worden geplaatst?

En dan mooi die 275/70/16 banden eronder + uitlijnen :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mrobers waar heb jij die 2,25'' bb vandaan?

Ergens in maart gekocht via eBay; de verkoper was Hammerhead 4x4. Itemnaam was toen "Jeep Complete 2" LIFT KIT Wrangler Grand Cherokee" bestaande uit vóór en achterset. Totaalbedrag incl. verzenden was $95 en ik had hem in 3 dagen in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij die 2,25 inch zit je net op de grens voor wat je schokbrekers betreft, het kan zijn dat ze wat sneller aan vervanging toe zijn

heb zelf ook met 2" spacers gereden, gaat dan net met 31ers, zult wel voorbumper wat moeten trimmen.

kijk hier eens, zijn de verschillen te zien

http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=rustys&Category_Code=sus_zj_kit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij die 2,25 inch zit je net op de grens voor wat je schokbrekers betreft, het kan zijn dat ze wat sneller aan vervanging toe zijn

heb zelf ook met 2" spacers gereden, gaat dan net met 31ers, zult wel voorbumper wat moeten trimmen.

kijk hier eens, zijn de verschillen te zien

http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=rustys&Category_Code=sus_zj_kit

eventueel heb ik deze op voorraad :

001381200.jpgOphoogset 2" van terraflex

€ 159.00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<_<:huh::P Met een slijptol aan mijn mooie bolide gaan zitten klooien ;):huh::huh:

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden ;)

Met 31 ers kan je rijden op de openbare weg als je wagen 2.5 inch verhoogd is maar zodra je het terrein in gaat zal de 31 inch band bij een goede flex je bumper raken.

Zie dit filmpje om jou een indruk te geven wat er kan gebeuren als je het terrein in gaat en waarom dat trimmen dan noodzakelijk is.

http://nl.youtube.com/watch?v=xEoeXHRqZUQ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat trimmen valt best wel mee denk ik. Ik denk dat een slijptop wel iets overdreven is. Het is toch kunststof? Met een beetje stevige schaar kun je dat heel netjes doen. Een malletje maken voor de maat en knippen maar. Ook het binnenplaatje (wielkast) kan terug gezet worden.

Ik heb dit gezien bij Just-a-Jeeper en als hij dit niet verteld had, had het me niet eens opgevallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<_<:huh::P Met een slijptol aan mijn mooie bolide gaan zitten klooien ;):huh::huh:

Je bent echt niet de eerste met dat probleem.. mijn banden komen onder een ZJ vandaan vòòr een slijptol-ingreep: de snijwonden zijn na jaren nog steeds zichtbaar.

Vind je het niet waard, dan kleinere banden.

Het is eigenlijk allemaal zo simpel.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...