RANDOMAN Geplaatst September 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 Ik zie hier een foto van een gast met exact dezelfde auto die dezelfde lift wil doen met bijna even grote banden; New: '98 5.9 Limited ZJ: 2.25" BB, 265/70-16 Firestone AT's Ik heb straks 275 ipv 265. Maakt dus niet zo heel veel uit en op het oog moet dat best gaan zonder al te veel bumpergesnij <_< Of vinden jullie dit al te krap? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst September 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 Ik zie hier een foto van een gast met exact dezelfde auto die dezelfde lift wil doen met bijna even grote banden; New: '98 5.9 Limited ZJ: 2.25" BB, 265/70-16 Firestone AT's Ik heb straks 275 ipv 265. Maakt dus niet zo heel veel uit en op het oog moet dat best gaan zonder al te veel bumpergesnij <_< Of vinden jullie dit al te krap? achter zal wel gaan, maar voor ga je de bumper raken bij het insturen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst September 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 ik ben benieuwd randoman ,blijf je de standaard velgen houden ? Ik ben zelf eigenlijk ook van plan om in de toekomst andere [wat bredere en grotere banden aan te schaffen] ik twijfel alleen over het merk bf goodrich at of cooper, weet iemand wat deze banden kosten , ik kan namelijk nergens prijzen vinden. oh ja randoman als de banden erom zitten wel even een foto posten he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 Ja houd de originele. Ik vind het zonde om al te veel aan de auto te klooien en af te wijken van hoe die er oorspronkelijk uit hoort te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 Ik vind het zonde om al te veel aan de auto te klooien en af te wijken van hoe die er oorspronkelijk uit hoort te zien ...slik... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst September 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 ...slik... Dit betekend vrij vertaald : koop dan een Volkswagen uit zeer betrouwbare bron Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 ok ok .. het mooie van ons merk is toch dat je je Jeep aanpast aan de voor jou geldende normen? Achteraf dus is het je goed recht om 'm zoveel mogelijk standaard eruit te laten zien. (zonde is het wel..) [plaatje van extreem mooi verbouwde ZJ] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst September 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 Ja houd de originele. Ik vind het zonde om al te veel aan de auto te klooien en af te wijken van hoe die er oorspronkelijk uit hoort te zien. Waarom eigenlijk? Als een auto mooi in verhoudingen wordt verhoogd, kan dit er toch erg mooi uit zien ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 (bewerkt) ...slik... Zitten mooie velgen op, ik heb er nog geen met mooiere gezien; maar suggesties zijn welkom uiteraard September 30, 2008 bewerkt door RANDOMAN Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 (bewerkt) Waarom eigenlijk?Als een auto mooi in verhoudingen wordt verhoogd, kan dit er toch erg mooi uit zien ? Ik hoef er toch geen 20 inch velgen onder te zetten als ik dat niet mooi vind? Die standaard wieltjes die onder een zj zitten vind ik te smal daarom wil ik een grotere maat banden op mijn bestaande velg zetten. Overigens zitten er nu ook niet echt ielige dingen onder. maar het kan natuurlijk groter. Ik bedoel meer dat ik niet van die lichtrekken, stickers, bullbars, lieren en anderssoortige rommel op mijn auto wil hebben.. September 30, 2008 bewerkt door RANDOMAN Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 Ik zie hier een foto van een gast met exact dezelfde auto die dezelfde lift wil doen met bijna even grote banden; New: '98 5.9 Limited ZJ: 2.25" BB, 265/70-16 Firestone AT's Ik heb straks 275 ipv 265. Maakt dus niet zo heel veel uit en op het oog moet dat best gaan zonder al te veel bumpergesnij Of vinden jullie dit al te krap? Op de weg zal het net gaan met die banden maar je gaf zelf al aan in het begin dat je er misschien wel eens offroad mee wil gaan rijden en dan zeg ik en anderen ook dat je je bumper zal moeten trimmen. Daar ontkom je niet aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst September 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 ok ok .. het mooie van ons merk is toch dat je je Jeep aanpast aan de voor jou geldende normen? Achteraf dus is het je goed recht om 'm zoveel mogelijk standaard eruit te laten zien. (zonde is het wel..) [plaatje van extreem mooi verbouwde ZJ] ik zie het plaatje niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2008 ik zie het plaatje niet Is er ook niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst November 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2008 Zo, de auto is opgehoogd! Jeeped heeft zijn werk weer prima uitgevoerd. Hier wat fototjes van voor en na. Voor met 255/70/16 Na met 275/70/16, opgehoogd 2 '' Het past in principe goed alleen met flink insturen loopt de boel aan aan de binnenkant van mijn wielkast. Hier moet nog wat op verzonnen gaan worden.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst November 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2008 Twijfel nu alleen erg welke velgen ik erop moet houden, de oude of nieuwe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst November 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2008 Twijfel nu alleen erg welke velgen ik erop moet houden, de oude of nieuwe NIEUW,NIEUW,NIEUW,NIEUW:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst November 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2008 Twijfel nu alleen erg welke velgen ik erop moet houden, de oude of nieuwe Niet twijfelen, gewoon rijden zoals ze er nu onder zitten!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2008 (bewerkt) Ziet er heel netjes uit! Gewoon kijken hoe ver het goed gaat maar je ontkomt er niet aan om dat binnenstukje in je wielkast een keer licht aan te pakken. Alleen is dat wel zonde vind ik om dat aan te pakken. Liefst gewoon origineel laten En ik zag dat je naar Veldhoven wil komen eventueel. Dan raad ik je wel aan om dat binnenstukje aan te pakken want dat gaat denk ik niet goed komen zodra je flink moet gaan sturen en de wagen gaat inveren of uitveren. Dan zit je zeker tegen dat plastic aan maar dat is mijn mening. Dat zou ik zonde vinden van een dergelijk mooie Grand Cherokee! Wielspacers is zeker geen slecht idee denk ik maar ik begreep dat dat de problemen niet wegnemen van een zekere ervaren jeepmonteur hier op het forum:B De wieluitslag iets meer beperken kan ook eventueel helpen. November 3, 2008 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst November 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2008 Wielspacers, een ideetje?..ik zou de originele er weer opzetten:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst November 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2008 Ik heb een klein beetje ruimte bij het plastic aan de voorkant. Daar maak ik me niet al te druk om al is de speling minimaal. Het gaat meer om het insturen naar rechts. Dan loopt de binnenkant van de band tegen de binnenkant vd wielkast aan, dus niet bij het plastik aan de voorkant. Volgens Ed moet ergens een ringetje tussen komen zodat de stuuruitslag verminderd wordt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2008 Ik heb een klein beetje ruimte bij het plastic aan de voorkant. Daar maak ik me niet al te druk om al is de speling minimaal. Het gaat meer om het insturen naar rechts. Dan loopt de binnenkant van de band tegen de binnenkant vd wielkast aan, dus niet bij het plastik aan de voorkant. Volgens Ed moet ergens een ringetje tussen komen zodat de stuuruitslag verminderd wordt Vergeet niet dat het offroad heel anders is als onroad. Op de weg mag het dus lijken alsof je er goed mee weg kan komen maar op een offroad terrein is en zal dat echt anders zijn. Dat ringetje is de oplossing zoals ik ook aangaf eerder in een post. Het beinvloed je wieluitslag. Dus je draaicirkel zal iets groter worden maar hij zal minder gauw aanlopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst November 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2008 Nog eventjes wat fototjes; Ed wederom bedankt voor de service! Plus nog drie keer 5.9 op een rij (en een 5.2) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.