Spring naar bijdragen

c clip steekassen


mixor
 Share

Recommended Posts

:whistle:hallo

moet je een dana 35c diff dichtkitten of is het beter om een pakking te plaatsen,mijn assen wil ik er uit halen en voorzien van nieuwe c clips is het dan ook nodig om nieuwe keerringen te plaatsen.

heb op het forum ook iets gelezen van het oplassen van de clips om het passend te maken .

wat is het meest voorkomende slijtage van de c clips of dat de as iets uitgesleten raakt.

graag ondersteuning misschien een schrijven hoe het precies moet het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets aanpak.

bvd

groet harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou de voorkeur geven aan kitten (dit vult meer de oneffenheden op) smeer een dun laagje op het diff, deksel.

Meestal slijten de as-stompen en niet de c-clips (deze walst uit tegen de spinner-as).

De groef van de c-clip is 4,3mm en de kraag van de as-stomp is 6mm als ze nieuw zijn.

Suc6 <_<

ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb wel eens de assen opgelast en met de slijptol op maat afgeslepen, deze rijdt nog steeds rond, dus dat kan je zelf ook proberen, ik heb ook wel eens voor mijn eigen jeep zelfs de c clips opgelast en afgeslepen.

en wat betreft je diff deksel, ik ging vroeger altijd voor kitten maar sinds een 1,5 jaar heb ik een pakking geprobeerd en dat bevalt eigenlijk veel beter, vooral met loshalen van het deksel geen gepruts meer met verwijderen van kit en het dicht gewoon goed af.

bewerkt door Menno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pakking of Kitten het is maar wat je wil en ieder heeft zn eigen gedachte, maar het kan allenbij.

Als je kit gebruikt neem dan wel een kit die flexibel is deze is later makelijk te verwijderen.

Je steekassen trek je er zo uit zonder beschadigen van de keerring.

Kijk eerst of je keerringen lekken, als ze niet lek zijn (kan) je ze laten zitten maak ze dan goed schoon en smeer de lippen van de keerringen met wat olie in.

:bye1:ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...