Spring naar bijdragen

th400


Recommended Posts

heey jeepers

ik heb ongeloofelijk veel pech met mijn jeepie [cj7]

heb hem nu een maand of 5 , en heeft al meer stil gestaan dan gelopen

nieuwe verdamper

spruitstuk vernieuwd.

voorste cardan as [schuifstuk vast en kruisje kapot]

achterste steekas helemaal kapot gelopen [2 piece axel ]

.voorste wiel lagers en kruisjes en hub kapot.

ik heb al 3 evenementen door die shit moeten afzeggen

maar dus nu het volgende probleem:whistle:

[cj7 4.2 L6 quadra-trac bwj.77]

als ik hem koud start dan maakt de automaat een gierend geluid:blush:.

als ik hem dan in D. zet ,dan komt hij langzaam in zijn versnelling, en als ik dan wat gas bij geef, dan slipt hij enorm.

als hij dan wat op snelheid is ,dan gaat het op en neer in die bak.[toeren]

dus terug en weer op.[versn.]

na een km. of 5 [als hij wat op temp. komt] dan schakeld hij weer redelijk over en is het gierend geluid ook een stuk minder.

ik word er helemaal gek van.

moet ik aan een revisie denken ???????

of kan het ook aan de quadra-trac liggen ????

of kan het aan beide liggen ????

wie kan mij blij maken met een niet al te hoog kosten plaatje .

alle info is welkom.

alvast bedankt

gr. peet:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet weet hoe lang de olie al in de bak zit, en dus ook niet bekend is hoe oud het filter is, dan kun je in ieder geval proberen de olie te verversen.

Nadeel is wel dat hiervoor de carter onder de auto vandaan moet, en dat het een behoorlijk zooitje geeft meestal. Als de carter toch onder de auto weg is, dan kun je gelijk beoordelen of de bak misschien aan het slippen is geweest (ijzer in de carter)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet weet hoe lang de olie al in de bak zit, en dus ook niet bekend is hoe oud het filter is, dan kun je in ieder geval proberen de olie te verversen.

Nadeel is wel dat hiervoor de carter onder de auto vandaan moet, en dat het een behoorlijk zooitje geeft meestal. Als de carter toch onder de auto weg is, dan kun je gelijk beoordelen of de bak misschien aan het slippen is geweest (ijzer in de carter)

heey charlie

ik weet inderdaad niet hoelang de olie en filters er al in zitten,maar heb naar de olie laten kijken ,en die was nog goed [niet helemaal helder maar ook niet zwart]

dus misschien als ik de boel zou verschonen , dan kan het probleem weg zijn ???

ik kan nutuurlijk een grote cement kuip onder het carter zetten , en dan alles rustig losdraaien, en hopen dat de olie er niet langs loopt:whistle:

zijn die filters goed te vervangen als ik de carter eronder uit heb ??

gr. peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

De olie verversen kan nooit geen kwaad en zeker niet als hij erg donker is. Verder is het echt een peulenschil. Bij de cherokee KJ zater er overigens 2 filters in. Karter losschroeven kuip eronder het best kan je hem er schuin onder uit draaien dus bijv de achterste paar bouten maar een aantal slagen los zodat je het karter iets kan kantelen dan loop de ergste olie er mooi uit.

Succes

Gr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heey jeepers

helemaal top, ik ga de filter bestellen en ga morgen de olie eraf laten

heb een cementkuip gehaald, en die past er mooi onder.

ga meteen ook maar even de klepdeksel pakking vernieuwen want die lekt ook

ik hoop dat met de nieuwe olie en filter de zaak weer goed loopt

ik hou jullie op de hoogte

gr. peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als carter weg is las er dan gelijk een aftapplug in kan je zo kopen bij automaterialen zaak is makelijk voor volgende verversing

en ja filter zie je zo zitten schroef je zo weg heel simpel

Als je de ATF gaat vervangen kun je beter het filter ook vernieuwen, anders heb je nieuwe olie door een vies filter...dus kun je volgens mij je beter de moeite besparen om een olie aftap plug onder je oliepannetje te lassen.

Dit zou dan op het laagste punt moeten en daar loop je dus ook de meeste risico dat je de plug raakt waardoor hij of onbruikbaar is of in het ergste geval scheurt en dus je ATF in de vrije natuur laat lopen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ATF moet helder rood zijn. Wanneer de olie een lichtbruine tint heeft moet ie er uit.

hallo jeepers

ik heb bij verschillende revisie bedrijven geinformeert , en die vertellen mij dat..... waneer de bak eenmaal begint te slippen , dan ben je aan revisie toe.

het vernieuwen van de olie en filter is dan ook maar een tijdelijke oplossing als het al zou verbeteren.

kosten van een revisie met in en uitbouw zijn tussen de 1300 en 15oo euri,s:blush::lol::blush:.

het is namenlijk ook nog zo, als ik zo,n 90km. rijd en wil naar de 100km. dan voel je dat hij niet echt wil doorgaan.

als het een beetje berg op gaat dan voel je ook dat hij moeite heeft om de snelheid vast te houden.

zou het toch een revisie worden /????:whistle:

zijn er misschien forummers die hetzelfde hebben meegemaakt en dit hebben opgelost.

gr. peet:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je zowiezo heel veel vermogen verlies door de th400 aangezien deze voor zwaardere blokken gebruikt word. Ik zou gelijk kijken voor een th350 misschien kan je jouw bak inruilen? En met geld bijleggen een th350 pakken?

Gr rick

Een th350 heeft idd wat minder vermogen nodig om te werken maar is in deze situatie geen optie.

cj-7 peet zijn th 400 is er nl. een met een amc bolt pattern. (aangepast a/d amc blok) Een th350 is nooit gemaakt met deze amc bolt pattern en zou dus een adapter vereisen. Deze kost ook weer wat centen. (heb overigens wel een dergelijke adapter liggen)

Ik heb mijn th400 laten reviseren bij automatenrevisie igmar elferinck voor een 750 euro

Ben daar heel tevreden over. =http://www.automatenrevisie.nl/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heey steven

ik heb ook contact met ingmar elferinck en die zou hem dan voor 1300 doen.

dat is dan met in en uitbouw en rivisie incl.btw.

gr. peet

Lijkt me een faire prijs, ik had die van mij zelf uitgebouwd.

Koffer van de auto heeft nog een paar maanden naar atf geroken.... (dacht dat alle olie ui de automaat was toen ik die bracht... :bye1:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de knoop doorgehakt en vrijdag breng ik hem naar revisie [ingmar efelinck] in ede.

is 180km rijden voor mij en hoop dat hij dat nog gaat volhouden.

hoop dat het voorloopig ook dat laatste reperatie is want ik word er niet echt vrolijk van.

thanks voor de info.

gr. peet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[cj7 4.2 L6 quadra-trac bwj.77]

als ik hem koud start dan maakt de automaat een gierend geluid:blush:.

als ik hem dan in D. zet ,dan komt hij langzaam in zijn versnelling, en als ik dan wat gas bij geef, dan slipt hij enorm.

als hij dan wat op snelheid is ,dan gaat het op en neer in die bak.[toeren]

dus terug en weer op.[versn.]

na een km. of 5 [als hij wat op temp. komt] dan schakeld hij weer redelijk over en is het gierend geluid ook een stuk minder.

heey jeepers

even een korte Update van mijn th400.

heb hem weg gebracht voor revisie en gisteren bericht gekregen over de staat van de automaat....

de voor-uit koppeling was helemaal verbrand en de direct koppeling was licht verbrand.

ook was de achtertse ophangsteun er niet , en een steun zat helemaal los.

De flexplate (schijf waarop de starterkrans zit) is slecht, er zijn een

heel aantal tanden van de starterkrans beschadigd en/of half afgebroken.

gr. peet:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

heey jeepers

ik heb mijn jeepie weer terug en de automaat is weer toppie.

ik had hem al een week geleden terug , maar toen heeft hij hem de dag erna weer opgehaald , omdat er teveel onbalans in zat.

oorzaak was, 40gr. teveel op de spiegelplaat.

wat ik nu nog moet doen is een andere voorste cardan as , want die heeft teveel speling op het schuifstuk, en de dubbele kruis stukken zijn heel erg slecht.

die heb ik besteld en ik hoop dat ik eind deze week de nieuwe eronder kan zetten.

gr.peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...