Spring naar bijdragen

poelietrekker of flenstrekker


Royco
 Share

Recommended Posts

Help, ik ben op zoek naar zo een poelie(flens)trekker, ik wil de schijfrem conversie gaan uitvoeren maar krijg die flens niet van de steekas af om de achterremplaat er af te halen.

Het gebruikelijke warm/koud, schrik effect, ,dumpzaak-dingentrekker, hamerslag, liefdevol vragen en scheldkanonades hebben niet geholpen.

Dit lijkt me toch een goede trekker die Alasso beschrijft. KLIK

Wie weet waar ik zoiets of iets anders goeds kan krijgen, lenen, huren of des noods kopen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hiervoor moet je slagtrekker voor gebruiken. de slagtrekker heeft de zelfde poten als die van alaso. en er zit een rond gewicht op die je een paar keer hard naar achteren moet schuiven. pas op voor je duim als je zoiets gebruikt

Da's toch om de steekas (met geperste lagers) er uit te krijgen (als een parkertrekker)??

Ik hoef alleen de naaf van de steekas af te krijgen

Ben inmiddels af weer iets wijzer geworden, het ding luisterd naar de naam 'wielnaaftrekker' en is toch wel prijzig (130eurie) voor die ene keer dat ik hem zal gebruiken.:lol:

(hoe ga ik dat thuis nou weer uitleggen)

us-450002.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's toch om de steekas (met geperste lagers) er uit te krijgen (als een parkertrekker)??

Ik hoef alleen de naaf van de steekas af te krijgen

Ben inmiddels af weer iets wijzer geworden, het ding luisterd naar de naam 'wielnaaftrekker' en is toch wel prijzig (130eurie) voor die ene keer dat ik hem zal gebruiken.:lol:

(hoe ga ik dat thuis nou weer uitleggen)

us-450002.jpg

heb wel zo'n trekker voor je te leen. maar weet niet waar je woont.

herman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je die niet ergens huren ??? tegenwoordig kun je de gekste dingen toch huren.

Bij bo-rent hebben ze veel poelietrekkers en zelfs een assentrekker(zal ik ooit ook wel eens nodig gaan hebben) maar niet zo een ding als omschreven.

En 2 trekker met 'haken' heb ik al geprobeerd, een 3 poot van mij zelf is uitelkaargescheurd:ohmy:

Sorry voor mijn incomplete profiel, ik heb het meteen aangepast.

Lelystad dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Help, ik ben op zoek naar zo een poelie(flens)trekker, ik wil de schijfrem conversie gaan uitvoeren maar krijg die flens niet van de steekas af om de achterremplaat er af te halen.

Steekas met flens en al uit de asbuis trekken, daarna ankerplaat verwijderen, steekas terug plaatsen..... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Ab het zegt, heb ik het ook gedaan.

Werkt perfect, en verder helemaal geen gereedschap voor nodig.

ik heb die bouten aan de ankerplaat wel al los maar ook het hele gebeuren komt er niet in zijn geheel uit, klinkt als of de steekas binnenin ook vast zit of kan dat niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb die bouten aan de ankerplaat wel al los maar ook het hele gebeuren komt er niet in zijn geheel uit, klinkt als of de steekas binnenin ook vast zit of kan dat niet?

Wanneer alle bouten er uit zijn moet de hem er zo uit kunnen trekken, het kan wel dat je wiellager enige weerstand geeft, gewoon met gepast geweld komt hij wel er uit.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ONDANKS EEERDERE BERICHT TOCH NIET GELUKT, vandaag was het droog dus nu de as er helemaal uitgetrokken om vandaag de eerste remklauw te gaan monteren, mooi niet,

Het gat van de ankerplaat is kleiner als het lager dat er achter zit

asje.jpg

Wanneer alle bouten er uit zijn moet de hem er zo uit kunnen trekken, het kan wel dat je wiellager enige weerstand geeft, gewoon met gepast geweld komt hij wel er uit.:D
bewerkt door Royco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...