Gumy Geplaatst October 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2008 Ik probeer al twee dagen een HEI distributor te installeren, echter... Het wil niet zo lukken . Het laatste stukje (ong 1 cm) wil ie niet verder zakken. Overigens lukt het wel om de orginele distributor zonder problemen te plaatsen.. Iemand ervaring of misschien tips hoe ik de Hei moet installeren?? Gr Gunther Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst October 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2008 Misschien het lipje van de oliepomp wat niet in lijn staat,daardoor zal de ontsteking mogelijk niet verder kunnen zakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst October 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2008 Enig idee hoe ik dat lipje in de juiste positie krijg? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst October 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2008 Blijven proberen!!!! Iedere keer dat het nog niet past de lip iets verdraaien.Niet je as van de verdeler want anders komt de timing niet meer uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2008 (bewerkt) Enig idee hoe ik dat lipje in de juiste positie krijg? met een lange schroevendraaier. p.s wat voor motor ligt erin jou jeep. en wat voor merk Hei heb je gekocht October 12, 2008 bewerkt door F.M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst October 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2008 Niet met een schroevendraaier... Je moet even kijken hoe het lipje staat door even in het gat te schijnen met een zaklamp, dan even je hei draaien tot hij gelijk komt en dan inderdaad geduldig proberen. Geen geweld gebruiken, meestal heb je hem wel in een keer of 3... Wel even opletten ook dat de draaiing van je hei klopt, met het lipje andersom past hij namelijk ook maar dan kom je niet weg met je bougieskabels ivm met hun lengte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst October 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2008 En als het het lipje/gleufje van oliepomp niet is, een maat van me heeft onlangs een hei op z'n V8 360 gezet, maar de kraag van de hei (waar hij aan de bovenkant in het blok zit) had een klein riggeltje erop zitten. Voorzichtig een veil langs de onderste rand van de kraag, paste weer perfect... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst October 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2008 Blijven proberen!!!!Iedere keer dat het nog niet past de lip iets verdraaien.Niet je as van de verdeler want anders komt de timing niet meer uit. Ik geloof dat ik inmiddels de as alle kanten heb opgedraaid... Nu istie toch nie naar z'n grootje?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2008 Ik geloof dat ik inmiddels de as alle kanten heb opgedraaid... Nu istie toch nie naar z'n grootje?? De orginele verdeler ging er wel goed in dus kijk even hoe het lipje daar staat. Als je in het blok kijkt en dan het lipje in de goede stand zet zal het niet lukken want op het moment dat je het wormwiel raakt zal de lip weer verdraaien... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst October 14, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2008 En als het het lipje/gleufje van oliepomp niet is, een maat van me heeft onlangs een hei op z'n V8 360 gezet, maar de kraag van de hei (waar hij aan de bovenkant in het blok zit) had een klein riggeltje erop zitten. Voorzichtig een veil langs de onderste rand van de kraag, paste weer perfect... Volgens mij is dat voor mij ook de oplossing.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst October 14, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2008 Iedere keer dat het nog niet past de lip iets verdraaien.Niet je as van de verdeler want anders komt de timing niet meer uit. Waarom zou ik de as van de verdeler niet mogen verdraaien? ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2008 As van de verdeler verdraaien is geen probleem, de timing moet toch opnieuw afgesteld worden. Let er wel op dat je niet per ongeluk de timing 180 graden verdraaid want dan lijkt alles goed te zitten maar krijg je de motor met geen mogelijkheid aan de praat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst October 14, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2008 As van de verdeler verdraaien is geen probleem, de timing moet toch opnieuw afgesteld worden. Let er wel op dat je niet per ongeluk de timing 180 graden verdraaid want dan lijkt alles goed te zitten maar krijg je de motor met geen mogelijkheid aan de praat. Hmmmm..... Dat wordt laaastig... kan ik dat voor dat ik hem plaatst nog checken?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2008 Als je de kap eraf haalt kun je vergelijken of de rotor hetzelfde staat als bij de orginele verdeler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst October 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2008 Inderdaad Gunther, ff de kap eraf zodat je kunt zien wat je doet. Ik denk dat je even een lijstje af moet; 1= nieuwe unit naast de oude leggen en beide precies opmeten,tanden tellen, etc. en vergelijken of ze echt niet verschillen. 2=de unit plaatsen zoals hierboven allemaal genoemd, daarbij lettend op de stand van je ontsteking ( na montage kan deze natuurlijk ruim bijgesteld worden ). Zoals Jeepee al vermelde en ik dat zo mooi vergat..doordat de tandwieltjes scheef op het aandrijfasje zitten zal je je unit ietwat verdraait moeten monteren. Kijk maar naar je rotor als je hem erop zet, dan zie je dat hij iets verdraait door de tanden waardoor hij niet meer in het lipje zou passen. Je moet hem dus als het ware al iets verdraaien voor je hem er in gaat zetten. Maar meet eerst alles eens na en vergelijk de oude eens met de nieuwe, normaal is het namelijk echt een makkie om die dingen te monteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst October 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2008 Inderdaad Gunther, ff de kap eraf zodat je kunt zien wat je doet.Ik denk dat je even een lijstje af moet; 1= nieuwe unit naast de oude leggen en beide precies opmeten,tanden tellen, etc. en vergelijken of ze echt niet verschillen. 2=de unit plaatsen zoals hierboven allemaal genoemd, daarbij lettend op de stand van je ontsteking ( na montage kan deze natuurlijk ruim bijgesteld worden ). Zoals Jeepee al vermelde en ik dat zo mooi vergat..doordat de tandwieltjes scheef op het aandrijfasje zitten zal je je unit ietwat verdraait moeten monteren. Kijk maar naar je rotor als je hem erop zet, dan zie je dat hij iets verdraait door de tanden waardoor hij niet meer in het lipje zou passen. Je moet hem dus als het ware al iets verdraaien voor je hem er in gaat zetten. Maar meet eerst alles eens na en vergelijk de oude eens met de nieuwe, normaal is het namelijk echt een makkie om die dingen te monteren. Alles al opgemeten en komt helemaal overeen.. Ik ga het zo nog eens proberen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst October 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2008 Gelukt!! Ik heb de 'kraag' een beetje bij moeten vijlen. That's all. nu maar hopen dat ie er niet verkeerd op zit. Morgen alles nog maar eens een keer goed checken.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst October 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2008 Gelukt!! Ik heb de 'kraag' een beetje bij moeten vijlen. That's all. nu maar hopen dat ie er niet verkeerd op zit. Morgen alles nog maar eens een keer goed checken.. Mooi werk ! En als hij nu niet goed zit is het heel simpel om hem te draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst October 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2008 (bewerkt) As van de verdeler verdraaien is geen probleem, de timing moet toch opnieuw afgesteld worden. Let er wel op dat je niet per ongeluk de timing 180 graden verdraaid want dan lijkt alles goed te zitten maar krijg je de motor met geen mogelijkheid aan de praat. Nu heb ik hier verschillende manuals om uit zoeken hoe ik de timing moet afstellen, maar volgens mij gaan ze allemaal uit van een draaiende motor. Nu is die draaiende motor bij mij even een kleine uitdaging...de complete bekabeling ligt er nl uit... Is er een manier om de timing af te stellen zonder dat de motor loopt?? Ik heb iets gehoord van een schroevendraaier in de bougieopening van de eerste cyl. Vervolgens cyl op het hoogste punt zetten en dan de timing naar 12 gr draaien??? October 17, 2008 bewerkt door Gumy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tosca Geplaatst October 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2008 zorgen dat de zuiger die als eerste vonk krijgt bovenin staat(dan staat als het goed is je streepje op de krukasdemper op de nul van je timing cover)ontsteking erin en zo draaien dat de rotor op het punt staat dat als eerste een vonk krijgt.(dus de bougiekabel van je "eerste" cylinder) zo werkte het bij mij perfect,al had ik em eerst 180 graden verkeerd staan gr wouter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst October 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2008 Nu heb ik hier verschillende manuals om uit zoeken hoe ik de timing moet afstellen, maar volgens mij gaan ze allemaal uit van een draaiende motor. Nu is die draaiende motor bij mij even een kleine uitdaging...de complete bekabeling ligt er nl uit... Is er een manier om de timing af te stellen zonder dat de motor loopt?? Ik heb iets gehoord van een schroevendraaier in de bougieopening van de eerste cyl. Vervolgens cyl op het hoogste punt zetten en dan de timing naar 12 gr draaien??? Ja, als je maar zorgt dat ie op z'n compressie/arbeidsslag omhoog staat (zie hier). Als je je duim op het bougiegat houd voel je duidelijk het verschil tussen de compressieslag en de uitlaatslag, er komt dan druk op te staan. Dan kijken waar de rotor staat en daar beginnen met de bougiekabels van de op BDP gezette zuiger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.