Spring naar bijdragen

automaatbak losnemen?


Recommended Posts

heeft iemand ervaring met het uitbouwen van een automatische versnellingsbak?

ik wil die van mijn ZJ 5.9 uit 1998 uitbouwen om te laten reviseren, als ik in de haynes manual kijk ziet het er niet heel erg spannend uit, afgezien van het merken bij de koppelomvormer volgens mij. dat stukje begrijp ik nog niet helemaal.

als iemand een paar tips heeft ,graag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er echt niemand die wel eens een bak onder zijn jeep vandaan gehald heeft?

kan me niet voorstellen , maar helaas, wacht nog wel af, misschien komt er nog een reactie:no::thumbsup:

Die zijn er wel.. geen tijd/zin?

... ff geduld denk ik.

De enige tip die ik kan geven is: doe het niet alleen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel eens gedaan en niet heel spannend, blok goed vastzetten (spanband naar boven of 2de krik met blok hout onder het carter omdat je de 3de steun eraf haalt en anders kantelt het blok achterover en kost het je je motorsteun rubbers.

Merken van de koppel omvormer denk ik makkelijkst met een centerpons 2 kleine merkjes maken op vliegwiel en op koppel omvormer. gaat erom dat ie op de zelfde plek terug komt.

ik zou hem inclusief tussenbak eraf halen en daarna tussenbak van de automaat bak demonteren. op die manier heb je meer ruimte om de krik onder de bak en TC te manouvreren.

verder alles 2 keer controleren en dan 1 keer doen :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een update mbt het schakelprobleem, ( af en toe trekt ie op in zn 2 en neemt ie niet over);

vandaag in wognum geweest bij Berkeveld. volgens hem is de bak ok!?

hij zegt dat het in de aansturing zit; de dynamo zou te weinig laden ( blijft onder 13.7 V) daardoor gaat de aansturing in de mist of zo.

de jeepdealer kon overigens geen foutmelding vinden bij uitlezen.

vandaaruit naar een bedrijf geweest en dynamo door laten meten, die was ok, levert 100 Ampere.

daarentegen was de accu in slechte staat, nog 77%. nu schijnt het dus te kunnen dat wanneer de accute weinig spanning geeft, of vermogen of weet ik wat anders nog( nooit goed opgelet bij natuurkunde en zo), dat dat invloed heeft op de aansturing vande bak.

nu in ieder geval de accu onder het laadstation gezet voor het hele weekend en dan maar eens kijken wat er allemaal gaat gebeuren, misschien dat het euvel opgelost is, al heb ik er weinig vertrouwen in.

wordt vervolgd............................................................................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
daarentegen was de accu in slechte staat, nog 77%. nu schijnt het dus te kunnen dat wanneer de accute weinig spanning geeft, of vermogen of weet ik wat anders nog( nooit goed opgelet bij natuurkunde en zo), dat dat invloed heeft op de aansturing vande bak

Dit kan niet.

De electriciteit in je auto wordt geleverd door de alternator (wat jij de dynamo noemt) en NIET door de accu.

zelfs met een rotte accu moet alles blijven werken, op voorwaarde dat je alternator OK is natuurlijk.

De accu dient dus niet als electriciteitsleverancier, maar als opslagplaats om te starten, en geheugenfuncties te onderhouden.

Je kunt best rijden zonder accu.

Maar dan heb je een Jeep met een kickstarter nodig... :whistle:

of een wrangel, zoals een ford T

dan is het een Jeep Wrangel ipv. Wrangler...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kan niet.

De electriciteit in je auto wordt geleverd door de alternator (wat jij de dynamo noemt) en NIET door de accu.

zelfs met een rotte accu moet alles blijven werken, op voorwaarde dat je alternator OK is natuurlijk.

De accu dient dus niet als electriciteitsleverancier, maar als opslagplaats om te starten, en geheugenfuncties te onderhouden.

Je kunt best rijden zonder accu.

Maar dan heb je een Jeep met een kickstarter nodig... :D

of een wrangel, zoals een ford T

dan is het een Jeep Wrangel ipv. Wrangler...

Klopt helemaal Frans,

Zie ook bovenstaand bericht;

Carterpan van bak losgenomen en de dradenbundel naar de solenoids zat sluiting in op een of andere manier, is nieuwe kabelboompje met stekker op gegaan en weer in orde:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...