rick1973 Geplaatst October 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2008 heeft iemand ervaring met het uitbouwen van een automatische versnellingsbak? ik wil die van mijn ZJ 5.9 uit 1998 uitbouwen om te laten reviseren, als ik in de haynes manual kijk ziet het er niet heel erg spannend uit, afgezien van het merken bij de koppelomvormer volgens mij. dat stukje begrijp ik nog niet helemaal. als iemand een paar tips heeft ,graag!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rick1973 Geplaatst October 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2008 Is er echt niemand die wel eens een bak onder zijn jeep vandaan gehald heeft? kan me niet voorstellen , maar helaas, wacht nog wel af, misschien komt er nog een reactie:no: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2008 Is er echt niemand die wel eens een bak onder zijn jeep vandaan gehald heeft?kan me niet voorstellen , maar helaas, wacht nog wel af, misschien komt er nog een reactie:no: Die zijn er wel.. geen tijd/zin? ... ff geduld denk ik. De enige tip die ik kan geven is: doe het niet alleen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst October 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2008 wel eens gedaan en niet heel spannend, blok goed vastzetten (spanband naar boven of 2de krik met blok hout onder het carter omdat je de 3de steun eraf haalt en anders kantelt het blok achterover en kost het je je motorsteun rubbers. Merken van de koppel omvormer denk ik makkelijkst met een centerpons 2 kleine merkjes maken op vliegwiel en op koppel omvormer. gaat erom dat ie op de zelfde plek terug komt. ik zou hem inclusief tussenbak eraf halen en daarna tussenbak van de automaat bak demonteren. op die manier heb je meer ruimte om de krik onder de bak en TC te manouvreren. verder alles 2 keer controleren en dan 1 keer doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rick1973 Geplaatst October 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2008 ok, bedankt voor de reactie, dat merken is dus niet zo heel lastig. volgens haynes kan het met witte verf ( moet die natuurlijk wel blijven zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst October 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2008 ja zou ook kunnen, ik zou alleen eerst testen of die verf tegen alle olie/cleaner e.d. kan die je gaat gebruiken, aangezien alle permanente markers niet meer zo permanent zijn gebruik ik tegenwoordig meestal een centerpons om te merken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rick1973 Geplaatst October 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2008 even een update mbt het schakelprobleem, ( af en toe trekt ie op in zn 2 en neemt ie niet over); vandaag in wognum geweest bij Berkeveld. volgens hem is de bak ok!? hij zegt dat het in de aansturing zit; de dynamo zou te weinig laden ( blijft onder 13.7 V) daardoor gaat de aansturing in de mist of zo. de jeepdealer kon overigens geen foutmelding vinden bij uitlezen. vandaaruit naar een bedrijf geweest en dynamo door laten meten, die was ok, levert 100 Ampere. daarentegen was de accu in slechte staat, nog 77%. nu schijnt het dus te kunnen dat wanneer de accute weinig spanning geeft, of vermogen of weet ik wat anders nog( nooit goed opgelet bij natuurkunde en zo), dat dat invloed heeft op de aansturing vande bak. nu in ieder geval de accu onder het laadstation gezet voor het hele weekend en dan maar eens kijken wat er allemaal gaat gebeuren, misschien dat het euvel opgelost is, al heb ik er weinig vertrouwen in. wordt vervolgd............................................................................................ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst December 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2008 .... in ieder geval de accu onder het laadstation gezet voor het hele weekend .................. En, de accu is inmiddels wel opgeladen denk ik? OT: hoe is het verlopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rick1973 Geplaatst December 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2008 blijkt de dradenbundel in de bak te zijn, die van de stekker naar de solenoids toe. leverde zomaar spanning waardoor de bak in "D" meteen naar de 3e versnelling gestuurd werd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2008 daarentegen was de accu in slechte staat, nog 77%. nu schijnt het dus te kunnen dat wanneer de accute weinig spanning geeft, of vermogen of weet ik wat anders nog( nooit goed opgelet bij natuurkunde en zo), dat dat invloed heeft op de aansturing vande bak Dit kan niet. De electriciteit in je auto wordt geleverd door de alternator (wat jij de dynamo noemt) en NIET door de accu. zelfs met een rotte accu moet alles blijven werken, op voorwaarde dat je alternator OK is natuurlijk. De accu dient dus niet als electriciteitsleverancier, maar als opslagplaats om te starten, en geheugenfuncties te onderhouden. Je kunt best rijden zonder accu. Maar dan heb je een Jeep met een kickstarter nodig... of een wrangel, zoals een ford T dan is het een Jeep Wrangel ipv. Wrangler... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rick1973 Geplaatst December 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2008 Dit kan niet.De electriciteit in je auto wordt geleverd door de alternator (wat jij de dynamo noemt) en NIET door de accu. zelfs met een rotte accu moet alles blijven werken, op voorwaarde dat je alternator OK is natuurlijk. De accu dient dus niet als electriciteitsleverancier, maar als opslagplaats om te starten, en geheugenfuncties te onderhouden. Je kunt best rijden zonder accu. Maar dan heb je een Jeep met een kickstarter nodig... of een wrangel, zoals een ford T dan is het een Jeep Wrangel ipv. Wrangler... Klopt helemaal Frans, Zie ook bovenstaand bericht; Carterpan van bak losgenomen en de dradenbundel naar de solenoids zat sluiting in op een of andere manier, is nieuwe kabelboompje met stekker op gegaan en weer in orde:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2008 doet me een plezier om dit te vernemen... Maar één ding moet ik toch concluderen: als ik het forum zo eens doorlees, stel ik vast dat bij de Jeep in het algemeen, heel veel mankementen te maken hebben met de kabels en de stekkers... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst December 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2008 doet me een plezier om dit te vernemen...Maar één ding moet ik toch concluderen: als ik het forum zo eens doorlees, stel ik vast dat bij de Jeep in het algemeen, heel veel mankementen te maken hebben met de kabels en de stekkers... En de sensoren niet te vergeten:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.