Spring naar bijdragen

Een idee van de europese autofabrikanten


michel1972
 Share

Recommended Posts

Iemand toevallig de autoweek gelezen van deze week?

Stond een leuk idee in van de Europese autofabrikanten.

De europese autofabrikanten, verzameld in de ACEA, hebben er bij de Europese unie voor gepleit om auto's van 8 jaar of ouder te laten slopen. Volgens de ACEA scheelt dat jaarlijks de uitstoot van 20 megaton CO2.

De ACEA pleit voor de sloop van de vervuilde oude auto's , omdat het probleem anders naar regio's als Ooost-Europa wordt verplaatst.

Greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo is het.....weg met al die ouwe Jeeps.........................:thumbsup::lol:;)

Sorry Mich, maar zo'n bericht kan je toch nauwelijks serieus nemen:no:

Jan,

Ik nam het bericht van de milieuzones voor vrachtwagens en de daarbij behorende uitstoot bij vrachtwagens ook met een korreltje zout en dacht dat ga nog heel wat jaren duren voordat ze die plannen doorvoeren , toen deze 2 jaar geleden door de gekken in Den-Haag werden gepresenteerd als mogelijke toekomst ideeen. Toch zijn ook deze regels in een rap tempo doorgevoerd en kom ik nu 2 jaar na het publiceren van deze ideeen met vrachtwagens ouders als 6 jaar ( Veel vrachtwagens hebben namelijk geen euro 3 of hoger als ze 6 jaar of ouder zijn ) volgens de nieuwe regels niet meer de centrumdelen van de grote steden in. (Ik doe het wel want vindt het onzin maar krijg wel geregeld bekeuringen daarvoor binnen) Ik ben dus genoodzaakt deze te verkopen en zelfs te verschrotten. En die richtlijnen worden alleen maar verder uitgebreid de komende jaren. Dus ik ben heel voorzichtig met wat de gekke heren en dames in Den-Haag verzinnen en in dit gevallen de grote europese autofabrikanten.

Je kent het gezegde van de gek en de wijzen toch:B

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

December 20, 2006

They May Not Have The Lower "Environmental Impact" of a Jeep Wrangler. But Hybrids and Other Clean Vehicles are Necessary in Los Angeles

Here’s a little news-clip that Usedcarsalesman recently caught while perusing world news:

“British magazine Car has been putting a few noses out of joint in the automotive trade. Its current edition has a report from an American outfit called CNW Marketing Research that puts the Toyota Prius and other hybrid models in their place by declaring the greenest car you can buy in Britain is......a Jeep Wrangler!

…The Jeep comes top of the green pile because CNW moves beyond the usual emissions figures and uses a "dust-to-dust" calculation of a car's environmental impact, from its creation to its ultimate destruction.

…Hybrid cars with their unusual componentry (battery packs, electric motors) and the expense and resources the car companies expend in designing them, score badly. The Wrangler, presumably, is pretty simple, doesn't cost much to make and, like a number of supposedly evil SUV's, should have a very long life because of its rugged construction.”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word altijd zo somber van dit soort berichten, betekent eigenlijk dat een stelletje idioten de dienst in Europa uitmaken.

Het maakt niet wat voor geloof ze belijden, of van welke extreme organisatie ze lid zijn. Het is opvallend dat de meerderheid (het gepeupel) wij dus, alles maar voor zoete koek nemen en accepteren.

Als ik alleen het feit neem, dat een windmolen de energie die het gekost heeft om hem te bouwen pas na 16 jaar gaat terug verdienen. Zolang gaan zij niet eens mee!

Maar toch heeft iedereen zijn mond vol over wind energie en bouwen we ons landje vol met die kl#@e dingen.

Zeker voor een ondernemer zoals Michel en een heleboel anderen die de kar trekken, wordt het langzamerhand wel teveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bezuinigen bedoelen ze niet mee dat we niet meer belasting gaan betalen.

het is inderdaad, als we praten over milieu, beter als we allemaal langer met onze auto zouden doen.

Maar dan heeft de regering een probleem

geen BPM,BTW etc. om maar niet te spreken over het aantal autos wat groeit van 25 jaar en ouder die geen belasting meer betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word altijd zo somber van dit soort berichten, betekent eigenlijk dat een stelletje idioten de dienst in Europa uitmaken.

Het maakt niet wat voor geloof ze belijden, of van welke extreme organisatie ze lid zijn. Het is opvallend dat de meerderheid (het gepeupel) wij dus, alles maar voor zoete koek nemen en accepteren.

Als ik alleen het feit neem, dat een windmolen de energie die het gekost heeft om hem te bouwen pas na 16 jaar gaat terug verdienen. Zolang gaan zij niet eens mee!

Maar toch heeft iedereen zijn mond vol over wind energie en bouwen we ons landje vol met die kl#@e dingen.

Zeker voor een ondernemer zoals Michel en een heleboel anderen die de kar trekken, wordt het langzamerhand wel teveel.

Niet doen Jan, daar heeft helemaal niemand wat aan. :thumbsup:

Even realistisch.. het zijn kennelijk de fabrikanten die op het idee kwamen, niet de politiek. Ze proberen natuurlijk van alles, hun goed recht.

En die windmolens kosten geld, daarom hebben we er nog geen in de achtertuin staan.. het 'break-even' punt benaderen is natuurlijk naartoe te werken. Kwestie van produceren en goeie accu's maken.

Die accu's zijn er al, 90% recyclebaar en meer energie dan de huidige. (linkje even kwijt, was van de week in het nieuws)

Over ondernemers die de kar trekken... pff.. niet zeuren, dat doen we allemaal. Af en toe goed schudden zodat er wat uit valt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet doen Jan, daar heeft helemaal niemand wat aan. :D

Even realistisch.. goed schudden zodat er wat uit valt. :P

Ja Bas die accu's dat is en blijft een probleem, overigens hier is de link: http://webwereld.nl/articles/53090/zpower-ontwikkelt-milieuvriendelijke-accu.html

accu's om de energie van al die windmolens op te slaan zal niet gaan lukken, en alleen energie gaan verbruiken als ze draaien is ook geen optie.

Zeuren over ondernemers die de kar trekken doe ik niet, maar krijg toch sterk het gevoel dat de MKB 'rs nog de enige met gewoon gezond boere verstand zijn en dat dat de kurk is waar we met z'n allen nog op drijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bas die accu's dat is en blijft een probleem, overigens hier is de link: http://webwereld.nl/articles/53090/zpower-ontwikkelt-milieuvriendelijke-accu.html

accu's om de energie van al die windmolens op te slaan zal niet gaan lukken, en alleen energie gaan verbruiken als ze draaien is ook geen optie.

Zeuren over ondernemers die de kar trekken doe ik niet, maar krijg toch sterk het gevoel dat de MKB 'rs nog de enige met gewoon gezond boere verstand zijn en dat dat de kurk is waar we met z'n allen nog op drijven.

Misschien is dat ook zo... lijkt me dat dat altijd al zo is geweest? :D

(dat was inderdaad de link)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...