Spring naar bijdragen

Vermelding trekgegevens kentekenbewijs


Rainking
 Share

Recommended Posts

Wie heeft er een Cj5 met een 4,2 Ltr. Motor waar op het kenteken bewijs de trekgewichten zijn ingevuld.

Als dat zo is zou je mij dan een pb willen sturen. Op mijn kenteken staan ze namelijk niet vermeld. Ik kan ze ook niet opvragen bij de importeur. En RDW heeft bewijs nodig om ze ook bij mij in te kunnen vullen.

Ik wil namelijk een trekhaak plaatsen en zonder trekgewichten ingevuld is dat onmogelijk. Als ik van iemands kentekenbewijs waar ze wel op staan een copie heb kan ik deze naar de RWD sturen zodat ook op mijn kenteken de trekgewichten ingevuld kan krijgen.

Als iemand dit heeft zou ik erg geholpen zijn.

Alsvast bedankt.

Gr. Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat je veel reakties krijgt , ben ben bang dat dit niet voldoende is voor de RDW.

Heb momenteel hetzelfde en met dit plan van jou gingen ze bij mij niet akkoord.

Ben nu bezig om zoveel mogelijk info over de auto te verzamelen.

De man van de rdw zei letterlijk tegen mij : dat je met copietjes van dezelfde auto aan komt zetten, is voor ons geen bewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem ( hier al tig keer besproken) ligt bij de importeur.

Die heeft bij de typegoedkeuring het te trekken gewicht niet ingevuld.

Ik heb al voorbeelden genoeg voor een Wrangler

Ik mag maar 1000 kg trekken en overweeg een zelfde wrangler te kopen met op kenteken 2500 kg. Ik ken er wel 3 die dat ook mogen trekken met zelfde motor en bouwjaar.

Kortom RDW stuurt je naar de importeur en de importeur doet ook niks.

Als er niks vermeld staat kun je proberen met een goedgekeurde trekhaak met typeplaatje en max gewicht naar de RDW gaan.

Helaas staat er bij mij wel op niet geremd 450 en geremd 1000 kgs.

Als je de kentekens hebt van een paar CJ s kun je die gegevns zo opzoeken op internet https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Oude cj5 (bj 75 v8) mocht 1800kg geremd trekken.

Auto heb ik toendertijd zelf vanuit Dld ingevoerd.

Heb auto niet meer in bezit maar je kan het op de site van de rdw nog zien.

Hoop dat je er iets aan hebt https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx

43 fs ks

Suc6

Jack

bewerkt door Hi-Jack
link defect
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Je zou eens bij de RDW je voertuiggegevens kunnen raadplegen.

Wellicht dat daar wel trekgewichten bij staan:

-- klik --

Ik heb ook geen trekgegevens op de papieren staan, maar als ik bij de RDW kijk, dan staat er:

AanhangwagenMaximum te trekken massa:- ongeremdbutton_info.gif 657 kg- geremdbutton_info.gif 1.000 kg- oplegger geremdbutton_info.gif 0 kg- autonoom geremdbutton_info.gif 0 kg- middenas geremdbutton_info.gif 0 kg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

van mijn ZJ L6 uit '96 staan geen gewichten vermeld op het kentekenbewijs. Heb wel de auto met trekhaak gekocht. Is ooit geimporteerd uit de ver. emiraten. Wat zou ik mogen trekken en moet dit perse vermeld zijn op het kentekenbewijs? Zo ja, wat nu?

Marco

Mijn ZJ is ongeremd 750kg en geremd 3500kg, dat was bij mij 2 XJ's ook zo, dus het zou me niet verbazen als dat voor die auto's wel is vastgelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Even een late reactie, maar als er geen trekgewicht vermeld staat op het kentekenbewijs, mag er niet met de auto getrokken worden, ook niet al is het wel bekend bij de site van het RDW. Nadat de groene kentekenbewijzen zijn ingegaan (2002?) staat het er standaart op. Staat het niet op je kentekenbewijs vermeld, en heb je wel een trekhaak, moet je even je kentekenbewijs opsturen naar het RDW, met een briefje erbij dat je graag het toegestane trekgewicht vermeld wil hebben. Dit word vlot en gratis geregeld. Als je auto boven de 3500 kilo mag trekken (maar dan heb je wel een hele knappe auto) moet je trekhaak ook gekeurd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

hallo,

hier een nog tragere reactie.

RDW gecontacteerd. Moet nu een verklaring van de jeep-dealer hebben wat mijn auto mag trekken, en dit tezamen met kentekenbewijs naar RDW sturen. Dan krijg ik een nieuw kentekenbewijs. De JEEP-dealer in dordrecht zegt dit niet te kunnen en verwijst me naar de importeur. Deze moet ik nog bellen, maar ik heb steeds erg weinig tijd door de week door mijn militaire opleiding...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...