Spring naar bijdragen

foutcode wie helpt mijn


saenskoekie
 Share

Recommended Posts

ik heb een cherokee 91 4.0 ho

stationair loopt hij niet lekker als ik het contact sleuteltje drie keer snel aan uit zet geeft hij de knipper code 12272727272455

HELP wie weet dat misschien

Al gekeken bij de link hier op het forum van foutcodes?

12 begint hij altijd mee.

Foutcode 27 is fuel injector controll cirquit.

Foutcode 24 is je TPS sensor ( throttle position sensor)

Foutcode 55 eindigt hij altijd. Dat betekend end off code

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

CodeDescription11*No crank reference signal detected during engine cranking.12*Direct battery input to PCM was disconnected within the last 50 key-on cycles.13**No difference recognized between the engine MAP reading and the barometric (atmosphereic) pressure reading at start-up14**MAP sensor input below minimum acceptable voltage.

or

MAP sensor input above maximum acceptable voltage.15**No vehicle distance (speed) sensor signal detected during road load conditions.17*Engine coolant temperature remains below normal operating temperatures during vehicle travel (thermostat).21**Neither rich nor lean condition detected from the oxygen sensor input.

or

Oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating range.22**Engine coolant temperature sensor input above maximum acceptable voltage.

or

Engine coolant temperature sensor input below minimum acceptable voltage.23**Intake manifold air temperature sensor input above maximum acceptable voltage.

or

Intake manifold air temperature sensor input below minimum acceptable voltage.24**Throttle position sensor input above maximum acceptable voltage.

or

Throttle position sensor input below minimum acceptable voltage.25**A shorted condition detected in one or more of the idle air control motor circuits.27*Injector #1 output driver does not respond properly to the control signal.

or

Injector #2 output driver does not respond properly to the control signal.

or

Injector #3 output driver does not respond properly to the control signal.

or

Injector #4 output driver does not respond properly to the control signal.

or

Injector #5 output driver does not respond properly to the control signal.

or

Injector #6 output driver does not respond properly to the control signal.33*An open or shorted condition detected in the A/C clutch relay circuit.34*An open or shorted condition detected in the speed control vacuum or vent solenoid circuits.

or

Speed control switch input below the minimum acceptable voltage.

or

Speed control switch input above the maximum acceptable voltage.35*An open or shorted condition detected in the radiator fan relay circuit.41*An open or shorted condition detected in the generator field control circuit.42*An open or shorted condition detected in the auto shutdown relay circuit.44*An open or shorted condition exists in the engine coolant temperature sensor circuit or a problem exists in the PCM's battery temperature voltage circuit.46**Battery voltage sense input above target charging voltage during engine operation.47**Battery voltage sense input below target charging voltage during engine operation. Also, no significant change detected in battery voltage during active test of generator output.51**Oxygen sensor signal input indicates lean air/fuel ratio condition during engine operation.52**Oxygen sensor signal input indicates rich air/fuel ratio condition during engine operation.53*PCM internal fault condition detected.54*No fuel sync (camshaft signal) detected during engine cranking.55*Completion of diagnostic trouble code display on the malfunction indicator lamp (check engine lamp).62*Unsuccessful attempt to update SRI (service reminder indicator) miles in the PCM EEPROM.63*Unsuccessful attempt to write to an EEPROM location by the PCM.

* - Check engine lamp will not illuminate at all times if this code was recorded. Cycle ignition key as described and observe code flashed by check engine lamp.

** - Check engine lamp will illuminate during engine operation if this code was recorded.

PCM = Powertrain Control Module (the engine computer)

MAP = Manifold Absolute Pressure (the sensor that measures how hard the engine is sucking air through the intake manifold

EEPROM = Electrically Erasable Programmable Read Only Memory (a type of computer chip used inside the PCM)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een cherokee 91 4.0 ho

stationair loopt hij niet lekker als ik het contact sleuteltje drie keer snel aan uit zet geeft hij de knipper code 12272727272455

HELP wie weet dat misschien

Ik denk dat de TS nog maar eens een keer de codes uit moet lezen en dan goed op de intervallen letten. Je krijgt hier de indruk dat er 4 keer code 27 wordt afgegeven en dat lijkt me stug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

top mannen ik ga even kijken want ik zag wel dat de vorige eigenaar had zitten rommelen met het schroefje onder de throttle zal deze retour schroeven had al bij een andere cherokee gezien dat deze bijna vlak was ik denk dat hij de stationair hoger wilde stellen en dat hij een storing geeft op de injectoren vind ik gek hij rijd op gas en op benzine rijd hij perfect maar goed ik weet het het zegt niets.

en ik woon in zaandam dus niet in de buurt maar toch bedankt voor de aanbieding om hem uit te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...