Spring naar bijdragen

Jeep GC 4.0 1996, proefrit


Recommended Posts

Hallo allemaal.

Het is alweer een heeele tijd geleden dat ik hier was en het had over m'n GC droom.

Er is het 1 en ander tussengekomen, maar afgelopen weekend eindelijk een proefrit gemaakt in een 4.0 limited uit 1996.

De auto voelde goed aan en schakelde heerlijk.

Wat me alleen heel erg opviel, was dat de wagen ongelooflijk waggelde, schommelde en deinde. Ik en m'n vriendin, vlogen bijna letterlijk van links naar rechts (mede doordat de stoelen behoorlijk glad waren) en zo hard reed ik echt niet.

Aangezien het de eerste keer was dat ik in een GC reed, kon ik niet bepalen of dit bij de wagen hoort.

De auto is goed onderhouden en is in mei gekeurd zonder ook maar 1 probleem.

Misschien leuk om te weten; Deze jeep is nog in de echte originele amerikaanse staat, dus zonder de zijknipperlichten en reflectoren op de achterbumper. Ook heeft hij nog de amerikaanse radio (dus lastig af te stellen op "onze" frequenties) en een originele afneembare amerikaanse trekhaak. Zo zie ik hem persoonlijk het liefst!

Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe het zit met de Jeep en de deining. Ik weet trouwens dat amerikaanse auto's dit vaak doen, dus het is geen verassing, maar toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

Dat waggelen komt me bekend voor deed ie bij de mijne ook('93) deze was orgineel en niet versleutelt

kan natuurlijk van hier uit niet bepalen hoe erg ie 't bij jou deed maar hoort denk ik een beetje bij een jeep.

Van die stoelen hadden mijn bij-rijders ook wel eens last :rolleyes:

Dat ie in een keer door de APK keuring kwam wil niet veel zeggen zou 'm gewoon goed nakijken,heb wel eens dingen gezien bij een keuring :P.

wens je veel succes met je zoek tocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het waggelen en wiebelen wat jij schrijft is waarschijnlijk wat alle 4X4's hebben.

Ze staan wat hoger op de wielen en de gladde lederen stoelen (zonder lendesteun) helpen daar niet echt bij.

Ik heb gemerkt dat bijna alle 4X4 dat hebben.

Je moet er even aan wennen en probeer eerdt maar een paar andere auto's (4X4) dan weet je hoe zulke auto's "aanvoelen".

Succes met de aanschaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook onlangs een GC aangeschaft.

Voordat ik het deed heb ik de auto meegenomen voor een lange proefrit en tijdens deze proefrit een aankoopkeuring uit laten voeren bij JeeBee Cherokeeparts in Tilburg.

Bij de keuring kwamen een aantal dingen aan het licht.

De mijne waggelde ook en vooral tijdens het remmen.

Dit werd veroorzaakt door versleten en kromme remschijven.

Ook waren de rubbers van de ophanging uitgedroogd en dus vernieuwd.

Na het oplossen van achterstallig onderhoud rijdt de mijne nu erg lekker.

Alleen stuurt hij nog wat zwaar, waarschijnlijk de pomp van de stuurbekrachtiging versleten. Dit komt later aan de beurt.

De aankoopkeuring kost ong. Eur. 60,00 maar dan weet je wat je te wachten staat en of aanschaf de moeite waard is.

Met het "keuringsrapport" in de hand babbelde ik nog 800 euris van de prijs.

Kijk eens op www.jeepcherokeeparts.nl voor adres e.d.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

Willem

Oja, schermafbeelding is van mijn Dinky Toy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mijne heeft ook 'dweilgedrag'.

Schijnt typisch te zijn voor deze modellen.

Ik kwam van een mercedes sportmodel, met het afgeveerde karakter van een betonnen kubus. Keihard was die kar en zo strak als een stalen staaf.

... toen stapte ik in de WJ... :D

Dacht al dat die op gel bubbels stond of zo...

Maar ondertussen ben ik dit al goed gewoon, en kan er mij niets meer bekoren dan dit lekker zacht afgeveerde comfort van de Amerikaanse ophanging.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vóór mijn Jeep-avontuur heb ik jaren Mercedes gereden en heb nog steeds een oudje, een 230E uit 1983.:whistle:

Maar de stationbakken die ik reed lagen als een blok op de weg.

Na mijn eerste Jeep-proefrit heb ik een paar andere Jeeps gereden en ik begin te genieten van de American way of driving :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...