Spring naar bijdragen

Site met info waar je op moet letten ivm importeren auto's uit Amerika


michel1972
 Share

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

Ik zit er over te denken om een wagen uit Amerika te halen. Het zou een oldtimer moeten worden maar nu wil ik weten of er een site is waar je allemaal op moet letten als je een dergelijk oude wagen hierheen haalt. Dit ivm met het zeker zijn dat een dergelijk voertuig ook hier goed gekeurd zal worden.

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou eerst goed kijken of er al een zelfde model met kenteken hier rijdt (zelfde motor en type e.d.) dat er dus een type goedkeuring is.

kan me herinnenren dat mijn broer met zijn 1970 cadillac Coupe de Ville koplampen moest wisselen voor europese lampen met keurmerkje erin.

verder reken erop dat de auto een redelijke keuring krijgt.

let ook op dat in amerika ook auto's worden omgekat vanwege smog eisen (vooral california) dat je niet een auto krijgt met verschillende VIN nummers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt best nog wel wat bij kijken.

Er zijn ook bedrijven die dit voor je kunnen regelen (incl keuring RDW)

edit

Je kan hem dan beter eerst op duitse brief zetten.

En dan alle keuringen in D door de TUV laten doen.

Hierna pas op NL kenteken zetten.

De RDW moet alles overnemen wat op de Duitse brief staat

bewerkt door ejg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De auto is uit 1978 en voorzien van een standaard body en chassis zoals deze in 1978 werd geleverd maar verder is alles veranderd. Andere grotere motor maar nog steeds V8 , andere zwaardere assen ( dana60) behoorlijk meer verhoogd enz enz enz.

Dus kan ik hem beter eerst op duitse brief zetten begrijp ik om problemen met de nederlandse rdw te voorkomen.

Weet iemand een adres van bedrijven welke dit alles voor je doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

edit

Je kan hem dan beter eerst op duitse brief zetten.

En dan alle keuringen in D door de TUV laten doen.

Hierna pas op NL kenteken zetten.

De RDW moet alles overnemen wat op de Duitse brief staat

Moet je dan niet woonachtig zijn in Duitsland?

@Michel, Zat vandaag nog te kijken op deze site: http://www.carimportservice.nl/index.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las ook dat je bij wagens ouders als 30 jaar 6% btw moet betalen en geen invoerrechten. Klopt dit?

Mvg

Michel

:D klopt

Bij een auto uit de VS tot 30 jaar dient er 19% BTW en 10% invoerrechten betaald te worden over de aanschafprijs.

Ouder dan 30 jaar 6%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Invoerrechten voor een auto uit USA zijn bijna altijd 10%, maar voor pickups enzo 22%.

Invoerrechten wordt berekend over de prijs van de auto plus bijkomende kosten om hem hier te krijgen (dus ook transport in de VS, de boot enzo). Dan komt de BTW erbij.

Daarna RDW en BPM.

Aankoopprijs (in €) + transportkosten + 110% + 119% + RDW + BPM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het moment dat uw auto de EU binnenkomt moeten er bepaalde belastingen betaald worden. Zoek hieronder uw catagorie uit en zie welke belastingen voor uw situatie van toepassing zijn :

Is uw auto ouder dan 30 jaar ?

  • Dan vervallen de invoerrechten
  • Hoeft u maar 6% BTW te betalen over aankoopprijs van de auto + alle kosten tot de EU
  • U hoeft ook geen BPM te betalen

Is uw auto jonger dan 30 jaar ?

  • Dan moet u 10% invoerrechten betalen
  • Wordt er een 19% BTW geheven over aankoopprijs van de auto + alle kosten tot de EU
  • U moet BPM betalen welke wordt vastgesteld door de douane BPM (Tel 0800 0143) op de prijs exclusief BTW

Heeft uw auto grijs kenteken ?

  • Volgens de wet zijn er 22% invoerrechten verschuldigd bij invoer van een ‘grijs kenteken’ auto
  • Wordt u belast met 19% BTW over aankoopsprijs van de auto + alle kosten tot de EU
  • U hoeft geen BPM te betalen omdat uw auto voldoet aan de grijskenteken eisen

Heeft u recht op verhuisgoedregeling ?

  • Dan betekent dit dat u geen invoerrechten hoeft te betalen, geen BTW en geen BPM. Ook hoeft u geen typegoedkeuring voor te leggen voor kentekenkeuring van uw auto

Aangezien je hebt gewoont in de USA, ligt het volgens mij anders met invoerrechten ed. Gewoon even bellen met de RDW lijkt mij het beste.

bewerkt door ejg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de info!

Vandaag zelf wat info gekregen via VDS over importeren en keuren. Alles kunnen ze importeren maar het keuren is een ander verhaal. Ook via duitsland alles laten lopen is niet altijd mogelijk als de wagen redelijk verbouwd is. Ze adviseerden mij een wagen te nemen van voor 1973. Pas vanaf 1973 is een typegoedkeuring ingevoerd. Dus bij auto's van voor 1973 zijn ze wat minder streng mbt het keuren daar ze voor de RDW of TUV als onbekend staan geregistreerd werd mij verteld. Wel moeten de voertuigen voldoen aan de geldende APK regels.

De wagen die ik had gezien is redelijk verbouwd op chassis en body na en daar zou ik zeker problemen mee krijgen. Ook alles via duitsland laten lopen zou voor een dergelijk verbouwde auto niet goed komen. Dus ga ik kijken voor een wat minder verbouwde auto daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nu toch benieuwd naar een foto van de auto :whistle:

Zelfs al is het geen jeep maar een ander merk?

Het kan altijd nog een jeep worden maar dat is vrij lastig ben ik achter gekomen als het van voor 1978 is met v8 en liefst dana 60 assen. Dat krijg ik nooit goedgekeurd hier in Nederland bij een apk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...