Spring naar bijdragen

outer knuckles


Menno
 Share

Recommended Posts

ik weet niet precies de benamingen maar ik ben dit aan het loshalen om de conische bouten te vervangen,

post-103-12873020539641_thumb.jpg

nu heb ik de bouten nog niet los maar ik neem aan dat je boven op de kasteelmoer een klap geeft om de hele zooi eraf te halen en vervolgens de bouten uit die "plaat" te persen .

maar dan komt het, er zit op de bovenste bout een verstelbare tapse bus, hoe weet je nu hoever je de nieuwe erin moet draaien om vervolgens de hele handel weer vast te zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een klap of en aantal meer (heb nog steeds een lamme arm van het vorige week vervangen van de fusee kogels.

Ik heb zelf hem er zo ver ingedraaid dat de bovenste en onderste fusee tegelijk op het tapse deel klemmen, dus busje erin draaien (ben begonnen met onderkant gelijk met ondekant inner knuckle) knuckle erin geduwd en klap met rubberen hamer gegeven, toen gedraaid om te kijken of beide conische pennen geklemd zaten.

eerste poging zat alleen de bovenste geklemd, dus busje 2 slagen omhoog gedraaid, weer proberen, toen klemde alleen de onderste (dus te hoog) busje slag omlaag gedraaid, klemde ze allebei, kasteel moeren aangedraaid, toen draaide de bovenste mee met kasteel moer, handel weer los, bovenste nog een halve slag omlaag gedraaid en toen zat alles goed.

K hoop dat je beetje snapt wat ik bedoel :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht het niet lukken er is speciaal gereedschap voor ( een soort vork) maar kun je ook zelf maken als je ergens een stalen wig/keg hebt liggen. Slijp diameter die je nodig hebt in midden van onder naar boven ertussen uit en klaar (hoop dat je snapt wat ik bedoel), zet hem boven de rubber en een paar flinke klappen.....en het kump goot....meestal. groetsjes:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht het niet lukken er is speciaal gereedschap voor ( een soort vork) maar kun je ook zelf maken als je ergens een stalen wig/keg hebt liggen. Slijp diameter die je nodig hebt in midden van onder naar boven ertussen uit en klaar (hoop dat je snapt wat ik bedoel), zet hem boven de rubber en een paar flinke klappen.....en het kump goot....meestal. groetsjes:bye1:

Heb ik ook gebruikt, heet fusee kogel vork. erin meppen om op spanning te brengen en dan paar flinke klappen op de knuckle en hij vliegt eraf. ook makkelijk voor TRE's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...