Pullie Geplaatst October 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2007 jij was toch lasser ????wat voor achteras ???? ben geen lasser Ik onderzoek lasnaden dmv Rontgen onderzoek en Ultrasoon meten. Dit is gewoon met een electroden apparaat gelast, hoeft niet mooi te zijn, als het maar sterk genoeg is as wordt een Chrysler 8.25 as. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst October 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2007 ben geen lasser Ik onderzoek lasnaden dmv Rontgen onderzoek en Ultrasoon meten. Dit is gewoon met een electroden apparaat gelast, hoeft niet mooi te zijn, als het maar sterk genoeg is as wordt een Chrysler 8.25 as. sorry hoor moest je gewoon even plagen had al lang gezien dat het met electroden gelast was:whistle: maar ik moet toegeven de opzet van jou spring over axle er erg goed uit ziet.. ga vooral zo door.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst November 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 vandaag de schokbrekers gemonteerd op de "dummy" as om te kijken of een en ander gaat werken: even een beetje flexen en merkte dat mijn ouwe schokbrekers te lang zijn. dus maar kijken of ik kortere kan vinden: morgen maar eens verder kijken en meten.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst November 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2007 Mooi werk Pullie:worshippy:! Ben benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst November 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2007 Kolere man....hebbie niets beters te doen of sow... Zet dat ding in elkaar en ga rijden.... :lol::P mooi "prudswerk" !!!!!! Gaat helemaal goedkomen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2007 even een beetje flexen en merkte dat mijn ouwe schokbrekers te lang zijn. dus maar kijken of ik kortere kan vinden: morgen maar eens verder kijken en meten.... Je bent de eerste bij wie ik lees dat er met een soa kortere veren onder moeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2007 is toch logisch waneer je de achterdempers schuinplaast? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2007 Schuin plaatsen doe je oa om juist langere te plaatsen. Neem als voorbeeld het hele tera revolvershackle verhaal met shockhoops en relocation bar. Puur om langere dempers te plaatsen zodat je niks te kort komt met het uit klappen van de revolvershackles. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst November 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2007 Je bent de eerste bij wie ik lees dat er met een soa kortere veren onder moeten. de oude (originele) schokbrekers staan schuin naar voren (richting voorwielen) en hangen ongeveer 5 cm onder de as. nu zitten ze 3 cm boven de as en gaan ze schuin naar boven. ook heb ik nu meer flex in. vandaar dat ze te kort zijn. als ik de standaard montagepunten zou hebben gehouden waren ze inderdaad een stuk te kort.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2007 Eeeei Paulus. Als je met oudere veren aan de gang gaat maak dan ff iets moois om dit te voorkomen. http://www.youtube.com/watch?v=Hv6HZVv4GUo http://www.youtube.com/watch?v=Hv6HZVv4GUo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst November 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2007 Hallo Schokbrekers langer of korter kan ik vanaf hier niet beoordelen, maar je moet gaan meten wat de maat is meest in en de maat meest uit is, dan bepaal je de lengte en slag van je schokbrekers, vergeet niet dat de werking van schuin geplaatste schokbrekers veel minder is dan recht geplaatste schokbrekers. Dus gewoon de as plaatsen en dan ergens bij op rijden en dan gaan meten, dan kom je tot de maximale flex wat overeenkomt met je veren en schokbrekers, en dan pas schokbrekers erbij zoeken, als kiest voor een schuine opstelling dan zou ik harde schokbrekers kiezen. met vr gr aitze hiemstra Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst December 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 nog nieuwe foto`s ??? in heerde heb ik de jeep nog niet zien rijden:P... en je bent weer in nederland. dus afbouwen die jeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 nog nieuwe foto`s ???in heerde heb ik de jeep nog niet zien rijden:P... en je bent weer in nederland. dus afbouwen die jeep hmm was eergisteren redelijk overtuigt van de toekomstige plan van aanpak tot gisteren. misschien heb ik volgende week 2x D44 assen in de garage liggen. morgen gaan we weer beetje verder pielen en zal ik weer updaten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 zo weer een beetje bezig geweest. Heb samen met Sanne de as er weer onderuit getrokken. en op de correcte manier er weer onder gezet met nieuwe spring perches. Ook Teraflex front shock hoops geplaatst en schokbrekers gemonteerd. foto's: de shock hoops: schokbreker gemonteerd: en zo staat ie er nu bij: en nog een: begint al bijna op een echte Jeep te lijken Als iemand nog problemen heeft bij het demonteren van een vooras moeten ze Sanne hebben. is een natuurtalent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 Rare manier van "innig samenzijn" hebben jullie! Maar die Jeep groeit goed zeg!! Toppie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst December 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 Rare manier van "innig samenzijn" hebben jullie! Maar die Jeep groeit goed zeg!! Toppie! volgens mij is er 1 jaloers... moet in zijn 1-tje zijn hobby uitvoeren... maar ziet er goed uit..die jeep... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2008 vandaag even wat andere wielen gemonteerd om te kijken wat er in de toekomst allemaal mogelijk is (Otto bedankt voor het lenen ) Ook meteen een extra veerblad bij het achterste verenpakket gemonteerd. hier de YJ met ongeveer 8" lift en 37ers: voor nog 20 cm tussen band en de spatbord verbreder achter nog 21 cm tussen band en spatbordverbreder: morgen een beetje flexen en meten voor schokbrekers en wat er allemaal aan de wielkasten moet worden verbouwd om 37ers te passen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2008 Ziet er goed uit Pullie, ben benieuwd naar t flexen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2008 het woord monstertruck schiet me te binnen. Lekker gewerkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2008 OEH!!!!! Goed bezig geweest! Tip: Die velgen nemen!!! ( passen toch niet op Unimog assen ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 Staat mooi Paul!!! Denk alleen dat het niet helemaal in de wielkasten gaat passen.... Zou het ff bij max. 35 houden. Maar...Goed werk man!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst January 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 OEH!!!!!Goed bezig geweest! Tip: Die velgen nemen!!! ( passen toch niet op Unimog assen ) volgens mij had de eigenaar van de velgen een halve ford bronco gesloopt voor de assen en de unimog as(sen) aan de kant gelegt... maar die velgen zijn toppie:P de hele yj ziet er gelikt uit.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 vandaag poging om een beetje te flexen in de garage alleen kwam de krik bij lange na niet hoog genoeg. volgend weekend dus flinke stapel stoeptegels zien te scoren en nog een keer proberen stond nu zo'n 30-35 cm bij elk wiel. voor kon ik met de 37ers nog 10 cm ongeveer en achter nog 20 cm ongeveer. met 35ers zou ik nog veel meer kunnen. ik denk dus toch dat het 35ers gaan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst January 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 mooi hoor linkervoor wiel flex mooi in maar kan rechts voor wiel ook inflexen en dan ook nog het stuur naar rechts draaien graag graag een plaatje van maken hoe je steering tire rod er verbogen onder ligt. volgens mij heb jij nog een high steering nodig:rolleyes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2008 Mooi man, dat droog "flexen" krijg je het i.i.g. niet koud van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.